Instagram wprowadza Reels. Tak w razie czego, jakby Trump jednak zablokował TikToka

Wokół TikToka zebrały się czarne chmury i wszyscy obserwują, co dalej będzie działo się z tą popularną aplikacją dla młodzieży (i nie tylko). Jednak spokojnie, świat z pewnością nie zostanie pozbawiony tej formy rozrywki, bowiem wprowadzenie możliwości nagrywania krótkich filmików planuje już wiele platform społecznościowych. Teraz Instagram wkracza ze swoim Reels, którego polska nazwa to po prostu „Rolki”.

Co dalej z TikTokiem?

Przyszłość TikToka stoi pod znakiem zapytania. Od miesięcy Donald Trump mówi głośno o obawach dotyczących bezpieczeństwa narodowego w związku z TikTokiem, grożąc nawet całkowitym zblokowaniem aplikacji. Kilka dni temu wyszedł jednak z jeszcze jedną propozycją, a mianowicie, aby Microsoft zakupił usługi TikTok w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Australii i Nowej Zelandii, co skutkowałoby przejęciem go przez Microsoft na tych rynkach.

Już teraz mówi się, że jeśli taka umowa zostałaby sfinalizowana, byłaby chyba najdziwniejszą w historii. Nikt bowiem do tej pory nie podzielił żadnej sieci społecznościowej na rejony. Obie strony, czyli Microsoft i ByteDance, do którego należy TikTok, czekają na zgodę amerykańskich urzędów antymonopolowych. Jeżeli te się nie sprzeciwią, transakcja ma dojść do skutku 15 września. Efektem tego będą 2 TikToki – jeden Amerykański, a reszta świata zostałaby przy pierwotnej, chińskiej wersji popularnej platformy.

Reels wkracza na Instagram

Są tacy, którzy po cichu liczą na to, że cała sytuacja wpłynie negatywnie na popularność TikToka. Taką nadzieję wydają się mieć twórcy Instagrama, którzy w ponad 50 krajach wprowadzają Reels, czyli Instagramowy odpowiednik TikToka.

Reels pozwoli na tworzenie krótkich 15-sekundowych, zabawnych filmów. Użytkownicy będą mogli dodawać do nich muzykę, nakładać filtry, czy ustawiać różne prędkości materiału. Wystarczy wejść w funkcję aparatu w aplikacji i wybrać konkretny efekt. Następnie można nagrać wideo albo dodać film zapisany w rolce aparatu. Po dodaniu efektów użytkownicy mogą opublikować film na swojej tablicy, w specjalnej zakładce lub w przypadku konta publicznego w sekcji „Eksploruj”. Krótki filmik można także przesłać w wiadomości prywatnej albo wrzucić na Stories, gdzie zniknie po 24 godzinach.

Reels na instagramie
Źródło: Instagram

Świat pokochał krótkie filmiki

Wygląda na to, że wszyscy do tej pory nieprzekonani do TikToka zmuszeni są/muszą przyzwyczaić się do obecności takich krótkich treści wideo w mediach społecznościowych. Nawet jeśli samemu TikTokowi po tych wszystkich turbulencjach i aferach nie uda się przetrwać, wydaje się, że prędzej czy później podobne możliwości wprowadzą i tak wszystkie inne portale społecznościowe. O takich planach pisaliśmy już w artykułach:  Facebook uruchamia… kopię TikToka?! Poznajcie nową aplikację Collab oraz Wideo w rytmie muzyki? Snapchat dodaje funkcję znaną z TikToka. A Wy lubicie i korzystacie z TikToka?

Źródło: Instagram