„Godfall” na PlayStation 5 – pożytki z haptyki i dysku SSD

Jednym z tytułów, które pojawiały się w wątku PS5 niemalże od początku, jest „Godfall”. Przygotowywana przez Counterplay Games erpegowa przygodówka w klimatach high fantasy trafi na konsolę nowej generacji już 19 listopada. A tymczasem co nieco na temat gry – właśnie w kontekście PlayStation 5 i kontrolera – napisał producent techniczny Dick Heyne

Poczuj walkę w Aperion

Szerzej o Godfallu napisaliśmy przy okazji czerwcowej prezentacji gier (i samej PlayStation 5), a potem mogliśmy przekazać więcej po pokazie gameplay’u na sierpniowym State of Play. W skrócie – są szlachetni rycerze, Valorianie, są cudowne pancerze (Valorplates), jest apokaliptyczne zagrożenie dla świata Aperion ze strony bóstwa o imieniu Macros (nie mylić z SDF Macross). Otoczenie i historia swoją drogą, ale ważna jest też grywalność. I właśnie na nią mają wpłynąć funkcje omawiane przez Heyne’a, które można było w pełni zrealizować dzięki możliwościom PlayStation 5.

Źrodło: Counterplay Games / Gearbox Publishing

Element haptyczny był podnoszony zarówno przez Sony, jak i twórców gier. W Godfallu haptyka została dopasowana nie tylko pod kątem broni (inaczej korzysta się z podwójnych ostrzy, inaczej z ciężkiego młota bojowego), ale i indywidualnych ataków. Według Heyne’a twórcy chcieli przesunąć granice możliwości systemu tak, by gracze czuli każdy ruch swojej postaci.

Producent podkreślił, że wiedzą jak istotny jest rytm walki w grach tego rodzaju. Dzięki SIE oraz kontrolerowi DualSense w Godfallu można nie tylko ów rytm obserwować, ale również go doświadczyć.

Ekran ładowania Cię wkurza? Nie w Godfallu

W swoim poście na blogu PlayStation Heyne przywołuje jedną z mniej sympatycznych sytuacji dla gracza – postać padła, chce się wrócić do gry, a tu trzeba czekać aż zniknie irytujący ekran ładowania. I tu do akcji wkracza kolejny, wielokrotnie już podbijany aspekt PlayStation 5, czyli superszybki dysk SSD. Ładowanie ma się dokonywać niemalże natychmiastowo – także dlatego, że gracze muszą spodziewać się wielu wyzwań i przeszkód. Chcemy zapewnić, że śmierć nigdy nie będzie odczuwana przez graczy jako kara, ale okazja, by uczyć się i rozwijać jako valoriański rycerz – pisze Heyne.

godfall playstation 5 premiera
Źrodło: Counterplay Games / Gearbox Publishing

Gracze mają mieć również możliwość szybkiego ładowania nowych lokacji, bez zbędnego oczekiwania w głównej bazie rycerzy, czyli Sanctum. Jak tylko interesujące miejsce zostanie wybrane przy pomocy Holomapy, postać jest błyskawicznie przerzucana i może zaczynać swoją misję.

Heyne nie omieszkał też pochwalić stworzonego środowiska gry, którego zrealizowanie było możliwe dzięki hardware’owi PlayStation 5 – mogliśmy mieć ciastko i je zjeść.

godfall rycerze
Źrodło: Counterplay Games / Gearbox Publishing

Godfall na PS5 (będzie też wersja na PC) debiutuje 19 listopada – w sklepie x-kom można już zamawiać wersję podstawową oraz edycję Deluxe (z dostępem do rozszerzenia, które ukaże się w 2021 roku) oraz Ascended (z dodatkami pokroju specjalnych skórek).

Źrodło: PlayStation.Blog