Diablo 2 Resurrected – Kostka Horadrimów i przepisy w grze

Pora na przyjrzenie się Kostce Horadrimów i przepisom lub, jak kto woli, recepturom jej przeznaczonym w grze Diablo II Resurrected. Kostka Horadrimów nie tylko pozwala uzyskać inne, opisane wcześniej przeze mnie runy dla słów runicznych, ale i otrzymać rzadkie przedmioty, takie jak rzadkie bronie, zbroje czy talizmany. Poznaj wszystkie przepisy w kolejnym z poradników do Diablo.

Czym jest Kostka Horadrimów w Diablo 2?

Kostka Horadrimów w Diablo 2 to przedmiot wyjątkowy i o nieokiełznanej mocy – chyba że już z pomocą poradnika poniżej. Jak wiadomo gra polega przede wszystkim na zbieraniu najróżniejszych przedmiotów z demonów i nieumarłych. Jednak, gdy zabraknie szczęścia, możesz sobie odrobinę pomóc i wykorzystać Kostkę Horadrimów do zdobycia tego, co Ci nie dane.

kostka horadrimów w grze diablo 2 resurrected transmutacja 3 run
Kostka Horadrimów przydaje się do zdobycia następnych run

Otóż fundamentalną i prawie że jedyną funkcją Kostki Horadrimów jest transmutacja. Wymieniona Kostka jest przedmiotem, z którego użyciem możesz zamienić posiadane elementy wyposażenia na inne i lepsze, albo stworzyć zupełnie nowe – wycraftowane. W tym celu musisz wykorzystać przepisy, a dla ułatwienia całego procederu, przygotowałem dla Ciebie pełną listę przepisów do Diablo 2 Resurrected.

Jak zdobyć Kostkę Horadrimów?

Nic prostszego. Tak się składa, że zdobycie Kostki Horadrimów stanowi część głównej linii fabularnej Diablo 2. Znajdziesz ją w lokacji Sale Umarłych podczas przechodzenia II aktu gry – tego na pustyni. Kostka wymagana jest do stworzenia Laski Horadrimów. To właśnie przy tej okazji po raz pierwszy skorzystasz z transmutacji, łącząc trzonek i głownię artefaktu.

Ważna informacja: podobnie do run i słów runicznych, w grze Diablo 2 Resurrected wszystkie przepisy i receptury Kostki Horadrimów zostały udostępnione również graczom offline, singleplayerowym.

Wszystkie przepisy i receptury w Diablo 2 Resurrected

Przepisy na runy

Runy wyższego poziomu od 1 do 9

  • 3 runy El -> runa Eld
  • 3 runy Eld -> runa Tir
  • 3 runy Tir -> runa Nef
  • 3 runy Nef -> runa Eth
  • 3 runy Eth -> runa Ith
  • 3 runy Ith -> runa Tal
  • 3 runy Tal -> runa Ral
  • 3 runy Ral -> runa Ort
  • 3 runy Ort -> runa Thul

Wszystkie pozostałe runy z dodatkiem kamienia szlachetnego

  • 3 runy Thul + nadkruszony topaz -> runa Amn
  • 3 runy Amn + nadkruszony ametyst -> runa Sol
  • 3 runy Sol + nadkruszony szafir -> runa Shael
  • 3 runy Shael + nadkruszony rubin -> runa Dol
  • 3 runy Dol + nadkruszony szmaragd -> runa Hel
  • 3 runy Hel + nadkruszony brylant -> runa Io
  • 3 runy Io + topaz ze skazą -> runa Lum
  • 3 runy Lum + ametyst ze skazą -> runa Ko
  • 3 runy Ko + szafir ze skazą -> runa Fal
  • 3 runy Fal + rubin ze skazą -> runa Lem
  • 3 runy Lem + szmaragd ze skazą -> runa Pul
  • 2 runy Pul + brylant ze skazą -> runa Um
  • 2 runy Um + topaz -> runa Mal
  • 2 runy Mal + ametyst -> runa Ist
  • 2 runy Ist + szafir -> runa Gul
  • 2 runy Gul + rubin -> runa Vex
  • 2 runy Vex + szmaragd -> runa Ohm
  • 2 runy Ohm + brylant -> runa Lo
  • 2 runy Lo + topaz bez skazy -> runa Sur
  • 2 runy Sur + ametyst bez skazy -> runa Ber
  • 2 runy Ber + szafir bez skazy -> runa Jah
  • 2 runy Jah + rubin bez skazy -> runa Cham
  • 2 runy Cham + szmaragd bez skazy -> runa Zod

Przepisy na gniazda i przedmioty z gniazdami

Gniazdo w rzadkim przedmiocie

  • 3 doskonałe czaszki + rzadki przedmiot bez gniazda + pierścień Kamień Jordana -> rzadki przedmiot o 1 gnieździe

Dodatkowe informacje

  • Rzadkie przedmioty mogą posiadać tylko 1 gniazdo.
  • Kamień Jordana to unikatowy pierścień, którego szanse na jego wydropienie wahają się pomiędzy 1 na 1,000 a 1 na 15,000,000. Najlepszym sposobem na jego zdobycie jest zabijanie do skutku Andariel z I aktu na poziomie trudności Koszmar – jeśli zależy Ci na samym pierścieniu.
  • Sprzedanie tego pierścienia kupcowi powoduje przyzwanie Über Diablo na poziomie trudności Piekło (na singlu wystarczy sprzedać 1 sztukę), który wyrzuca po zabiciu mały talizman Annihilus, dodający m.in. +1 do wszystkich umiejętności.

Losowa liczba gniazd w przedmiotach

  • 3 normalne kamienie szlachetne + broń z gniazdami -> magiczna broń tego samego typu o losowej liczbie gniazd (1-2 dla 30 poziomu przedmiotu)
  • 3 nadkruszone kamienie szlachetne + magiczna broń -> magiczna broń o losowej liczbie gniazd (1-2 dla 25 poziomu przedmiotu)
  • 3 kamienie szlachetne bez skazy + magiczna broń -> magiczna broń o losowej liczbie gniazd (1-2 dla 30 poziomu przedmiotu)
  • 1 runa Tal + 1 runa Thul + doskonały topaz + normalna zbroja -> zbroja o losowej liczbie gniazd (1-4 w zależności od poziomu przedmiotu)
  • 1 runa Ral + 1 runa Amn + doskonały ametyst + normalna broń -> broń o losowej liczbie gniazd (1-6 w zależności od poziomu przedmiotu)
  • 1 runa Ral + 1 runa Thul + doskonały szafir + normalny hełm -> hełm o losowej liczbie gniazd (1-3 w zależności od poziomu przedmiotu)
  • 1 runa Tal + 1 runa Amn + doskonały rubin + normalna tarcza -> tarcza o losowej liczbie gniazd (1-4 w zależności od poziomu przedmiotu)

Dodatkowe informacje

  • Pierwsze trzy przepisy usuwają przy przedmiotach magiczne właściwości i nadają im nowe.
  • Kolejne, te z użyciem run, muszą być normalne i pod żadnym warunkiem nie niskiej lub wysokiej jakości.

Usunięcie przedmiotów z gniazd

  • 1 runa Hel + zwój miejskiego portalu + dowolny przedmiot z wypełnionymi gniazdami -> ten sam przedmiot z pustymi gniazdami

Dodatkowe informacje

  • Usunięcie przedmiotów z gniazd wiąże się z ich zniszczeniem. Nie ma w Diablo 2 sposobu na to, aby odzyskać włożone w przedmiot kamienie szlachetne, runy czy klejnoty. Odzyskujesz jedynie przedmiot do ponownego wykorzystania.

Przepisy na przedmioty

Elitarne przedmioty

  • 1 runa Lum + 1 runa Pul + doskonały szmaragd + unikatowa wyjątkowa broń -> elitarna wersja broni
  • 1 runa Ko + 1 runa Lem + doskonały brylant + unikatowa wyjątkowa zbroja -> elitarna wersja zbroi
  • 1 runa Fal + 1 runa Um + doskonały szafir + wyjątkowa rzadka broń -> elitarna rzadka broń
  • 1 runa Ko + 1 runa Pul + doskonały ametyst + wyjątkowa rzadka zbroja -> elitarna rzadka zbroja

Dodatkowe informacje

  • Elitarna wersja broni powstała na wyjątkowym unikacie zmienia bazę (wygląd) przedmiotu, aby go ulepszyć. Właściwości unikatu nie ulegają zmianie. Przedmioty eteryczne pozostaną eterycznymi.

Wyjątkowe przedmioty

  • 1 runa Ral + 1 runa Sol + doskonały szmaragd + normalna unikatowa broń -> wyjątkowa wersja broni
  • 1 runa Tal + 1 runa Shael + doskonały brylant + normalna unikatowa zbroja -> wyjątkowa wersja zbroi
  • 1 runa Ort + 1 runa Amn + doskonały szafir + normalna rzadka broń -> wyjątkowa rzadka broń
  • 1 runa Ral + 1 runa Thul + doskonały ametyst + normalna rzadka zbroja -> wyjątkowa rzadka zbroja

Dodatkowe informacje

  • Wyjątkowa wersja broni powstała na normalnym unikacie zmienia bazę (wygląd) przedmiotu, aby go ulepszyć. Właściwości unikatu nie ulegają zmianie. Przedmioty eteryczne pozostaną eterycznymi.

Rzadkie przedmioty

  • doskonała czaszka + rzadki przedmiot + pierścień Kamień Jordana -> nowy rzadki przedmiot o wysokiej jakości i tego samego typu
  • 6 doskonałych czaszek + rzadki przedmiot -> losowy rzadki przedmiot o niskiej jakości i tego samego typu

Dodatkowe informacje

  • Drugi z przepisów nie zadziała na przedmiotach większych niż 3×2 (pola w ekwipunku).

Magiczne przedmioty

  • 4 mikstury życia (obojętnie jakiego typu) + rubin (dowolnej jakości) + magiczny miecz -> magiczny miecz wyssania życia
  • 3 magiczne pierścienie -> losowy magiczny amulet
  • 3 magiczne amulety -> losowy magiczny pierścień
  • 3 doskonałe kamienie szlachetne (obojętnie jakiego typu) + magiczny przedmiot -> nowy magiczny przedmiot tego samego typu
  • 6 doskonałych kamieni szlachetnych (1 z każdego typu) + magiczny amulet -> pryzmatyczny amulet
  • magiczny pierścień + doskonały szmaragd + antidotum -> jadeitowy pierścień
  • magiczny pierścień + doskonały rubin + eksplodująca mikstura -> granatowy pierścień
  • magiczny pierścień + doskonały topaz + mikstura wzmocnienia -> koralowy pierścień
  • magiczny pierścień + doskonały szafir + mikstura odtajania -> kobaltowy pierścień
  • magiczna tarcza + nabijana kolcami maczuga (dowolnej jakości) + 2 czaszki (dowolnej jakości) -> magiczna tarcza kolców
  • diament (dowolnej jakości) + laska (obojętnie jakiego typu i dowolnej jakości) + kris (dowolnej jakości) + pas (obojętnie jakiego typu i dowolnej jakości) -> dzika broń drzewcowa

Dodatkowe informacje

  • Magiczny miecz wyssania życia daje 4-5% ukradzionego życia za uderzenie.
  • Przepis z 3 pierścieniami nie pozwoli Ci stworzyć amuletu z +2 do wszystkich umiejętności, ale ten z doskonałymi kamieniami szlachetnymi już tak (szansa jednak jest niezwykle mała).
  • Pryzmatyczny amulet daje 16-20 pkt. do każdej z odporności.
  • Jadeitowy pierścień daje 21-30% do odporności od trucizny.
  • Granatowy pierścień to 21-30% do odporności od ognia.
  • Koralowy pierścień to 21-30% do odporności od błyskawic.
  • Kobaltowy pierścień to 21-30% do odporności od zimna.
  • Magiczna tarcza kolców odbija 4-6 pkt. obrażeń.
  • Dzika broń drzewcowa ma zwiększone obrażenia o 66-80%.

Normalne przedmioty

  • 2 kołczany bełtów -> kołczan strzał
  • 2 kołczany strzał -> kołczan bełtów
  • włócznia + kołczan strzał -> oszczepy
  • topór + sztylet -> topory do rzucania
  • 1 runa Eld + nadkruszony kamień szlachetny + niskiej jakości broń -> broń normalnej jakości i tego samego typu
  • 1 runa El + nadkruszony kamień szlachetny + niskiej jakości zbroja -> zbroja normalnej jakości i tego samego typu

Przepisy na przedmioty wycraftowane

Przedmioty siły fizycznej

  • zamknięty hełm + 1 runa Ith + doskonały szafir + dowolny klejnot -> hełm siły fizycznej
  • kolcze buty + 1 runa Ral + doskonały szafir + dowolny klejnot -> buty siły fizycznej
  • kolcze rękawice + 1 runa Ort + doskonały szafir + dowolny klejnot -> rękawice siły fizycznej
  • ciężki pas + 1 runa Tal + doskonały szafir + dowolny klejnot -> pas siły fizycznej
  • gotycka tarcza + 1 runa Eth + doskonały szafir + dowolny klejnot -> tarcza siły fizycznej
  • zbroja turniejowa + 1 runa Nef + doskonały szafir + dowolny klejnot -> zbroja siły fizycznej
  • amulet + 1 runa Thul + doskonały szafir + dowolny klejnot -> amulet siły fizycznej
  • pierścień + 1 runa Amn + doskonały szafir + dowolny klejnot -> pierścień siły fizycznej
  • buława + 1 runa Tir + doskonały szafir + dowolny klejnot -> broń siły fizycznej

Dodatkowe informacje

  • Zbieżnymi wartościami dla przedmiotów z zestawu siły fizycznej jest 5% szansa na rzucenie 4-poziomowej Novy Mrozu przy otrzymaniu obrażeń oraz ciernie (3-7).

Przedmioty krwawe

  • hełm + 1 runa Ral + doskonały rubin + dowolny klejnot -> krwawy hełm
  • lekkie płytowe buty + 1 runa Eth + doskonały rubin + dowolny klejnot -> krwawe buty
  • ciężkie rękawice + 1 runa Nef + doskonały rubin + dowolny klejnot -> krwawe rękawice
  • pas + 1 runa Tal + doskonały rubin + dowolny klejnot -> krwawy pas
  • kolczasta tarcza + 1 runa Ith + doskonały rubin + dowolny klejnot -> krwawa tarcza
  • zbroja płytowa + 1 runa Thul + doskonały rubin + dowolny klejnot -> krwawa zbroja
  • amulet + 1 runa Amn + doskonały rubin + dowolny klejnot -> krwawy amulet
  • pierścień + 1 runa Sol + doskonały rubin + dowolny klejnot -> krwawy pierścień
  • topór + 1 runa Ort + doskonały rubin + dowolny klejnot -> krwawa broń

Dodatkowe informacje

  • Zbieżnymi wartościami dla przedmiotów z krwawego zestawu jest kradzież życia przy uderzeniu (1-3%) i punkty do życia (+10-20).

Przedmioty maga

  • maska + 1 runa Nef + doskonały ametyst + dowolny klejnot -> hełm maga
  • buty + 1 runa Thul + doskonały ametyst + dowolny klejnot -> buty maga
  • skórzane rękawice + 1 runa Ort + doskonały ametyst + dowolny klejnot -> rękawice maga
  • lekki pas + 1 runa Ith + doskonały ametyst + dowolny klejnot -> pas maga
  • mała tarcza + 1 runa Eth + doskonały ametyst + dowolny klejnot -> tarcza maga
  • lekka zbroja płytowa + 1 runa Tal + doskonały ametyst + dowolny klejnot -> zbroja maga
  • amulet + 1 runa Ral + doskonały ametyst + dowolny klejnot -> amulet maga
  • pierścień + 1 runa Amn + doskonały ametyst + dowolny klejnot -> pierścień maga
  • różdżka + 1 runa Tir + doskonały ametyst + dowolny klejnot -> broń maga

Dodatkowe informacje

  • Zbieżnymi wartościami dla przedmiotów z zestawu maga jest regeneracja many (4-10%) i punkty do many (+10-20).

Przedmioty bezpieczeństwa

  • korona + 1 runa Ith + doskonały szmaragd + dowolny klejnot -> hełm bezpieczeństwa
  • nagolennice + 1 runa Ort + doskonały szmaragd + dowolny klejnot -> buty bezpieczeństwa
  • rękawice + 1 runa Ral + doskonały szmaragd + dowolny klejnot -> rękawice bezpieczeństwa
  • szarfa + 1 runa Tal + doskonały szmaragd + dowolny klejnot -> pas bezpieczeństwa
  • mała tarcza + 1 runa Nef + doskonały szmaragd + dowolny klejnot -> tarcza bezpieczeństwa
  • lekka zbroja płytowa + 1 runa Eth + doskonały szmaragd + dowolny klejnot -> zbroja bezpieczeństwa
  • amulet + 1 runa Thul + doskonały szmaragd + dowolny klejnot -> amulet bezpieczeństwa
  • pierścień + 1 runa Amn + doskonały szmaragd + dowolny klejnot -> pierścień bezpieczeństwa
  • różdżka + 1 runa Sol + doskonały szmaragd + dowolny klejnot -> broń bezpieczeństwa

Dodatkowe informacje

  • Zbieżnymi wartościami dla przedmiotów z zestawu bezpieczeństwa jest zwiększona obrona (10-30%) i zmniejszone obrażenia magiczne (1-2) oraz zmniejszone obrażenia (1-4).

Przepisy na mikstury

  • 3 mikstury wzmocnienia -> mikstura pełnego wzmocnienia
  • mikstura duszącego gazu + mikstura leczenia (obojętnie jakiego typu) -> antidotum
  • 3 mikstury leczenia + 3 mikstury many + nadkruszony kamień szlachetny -> mikstura wzmocnienia
  • 3 mikstury leczenia + 3 mikstury many + normalny kamień szlachetny -> mikstura pełnego wzmocnienia

Dodatkowe informacje

  • Kiedy zwykła mikstura wzmocnienia odnawia 35% życia i many postaci, mikstura pełnego wzmocnienia przywraca aż 100% tych wartości.
  • Do kamieni szlachetnych w przepisach zaliczają się również czaszki.

Przepisy na kamienie szlachetne

  • 3 kamienie szlachetne (tego samego typu) -> kamień szlachetny tego samego typu, ale wyższej jakości

Pozostałe przepisy

Sekretny krowi poziom

  • Noga Wirta + księga miejskiego portalu -> otwarcie sekretnego krowiego poziomu

Dodatkowe informacje

  • Transmutacji musisz dokonać w akcie I w lokacji Obozowisko Łotrzyc – tam gdzie zaczynasz grę w Diablo 2. Do sekretnego krowiego poziomu wejdziesz dopiero po zabiciu Baala na danym poziomie trudności. W Diablo 2 Resurrected zabicie Krowiego Króla nie blokuje możliwości otwierania kolejnych portali.
  • Krowy mogą wyrzucić przedmioty z zestawu Krowiego Króla.

Naprawa przedmiotów

  • 1 runa Ort + broń -> w pełni naprawiona broń
  • 1 runa Ral + zbroja -> w pełni naprawiona zbroja

Pełna naprawa i naładowanie przedmiotów

  • 1 runa Ort + nadkruszony kamień szlachetny + broń -> w pełni naprawiona i naładowana broń
  • 1 runa Ral + kamień szlachetny ze skazą + zbroja -> w pełni naprawiona i naładowana zbroja

Dodatkowe informacje

  • Przedmiotów eterycznych nie da się naprawić. Takie warto oddawać towarzyszom, gdyż u nich nie zużywają się.

Niech ten poradnik przyda Ci się tak dobrze, jak Kostka

Poza tym, że Kostka Horadrimów jest przedmiotem, z którego użyciem wykonasz przepisy powyżej, to może przysłużyć Ci się jeszcze jako dodatkowe miejsce w ekwipunku. Zmieścisz tam chociażby jakiś pancerz i miksturki wzmocnienia, albo cokolwiek innego. Uwaga – talizmany nie zadziałają w Kostce. Co do poradnika, jeśli brakuje jakiegoś przepisu albo znajdujesz w nim błąd, to daj znać w komentarzach.

Źródło: diablo.fandom, diablo2.diablowiki, diablo2, The Arreat Summit