Cyberpunk 2077: poznaliśmy nowe informacje o superprodukcji CD Projekt RED

Do premiery Cyberpunk 2077 zostało trochę ponad trzy miesiące, można się więc spodziewać, że hajpwagon z tygodnia na tydzień będzie coraz bardziej się rozpędzać. Nowego pokazowego gameplayu wciąż nie mamy, dostaliśmy za to garść świeżych informacji, które obiecują graczom wiele, a przy okazji uświadamiają skalę rozmachu, z jakim studio CD Projekt RED podeszło do swojej produkcji.

Cyberpunk 2077 – co nowego?

Informacje pochodzą z podcastów niemieckiego magazynu o grach „GameStar”. To tam właśnie mieli okazję wystąpić deweloperzy z CD Projekt RED: Miles Tost i Phillip Weber, którzy podzielili się kilkoma naprawdę istotnymi ciekawostkami dotyczącymi rozgrywki w Cyberpunk 2077. Podcasty „GameStar” są dostępne tylko dla użytkowników magazynu o statusie premium, zaś dla szerszej publiki zebrał je i opublikował na Reddicie użytkownik o nicku Moraez.

Cyberpunk 2077 zapowiedziany

Jeśli podobały Wam się questy w Wiedźminie 3, to te z Cyberpunk 2077 powinny zwalić Was z nóg

Deweloperzy z CD Projekt RED pochwalili się, że w stosunku do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon dokonano takiego przeskoku jakościowego w projektowaniu poziomów, jak między Wiedźminem 2 i Wiedźminem 3. Nie ma to natomiast (albo nie musi mieć) przełożenia na rozmiar otwartego świata, po którym będziemy się poruszać. Na ten temat póki co informacji nie dostaliśmy.

Wiemy za to, że mapa nie będzie upstrzona ogromem znaczników, jak miało to miejsce w trzecim Wiedźminie. Gracze ogarnięci psychozą ukończenia każdego najmniejszego queścika – do których sam się zaliczam – mogą się więc zrelaksować. Tym razem CDP RED nie będzie karmić ich psychozy.

Najciekawsze jednak kryje się w samych schematach rozwiązania questów. Schematów, których… ma nie być. Sposobów na ukończenie misji jest co najmniej trzy. CD Projekt RED wzięło pod uwagę wiele rzeczy, jakie może robić gracz podczas wykonywania questów (włączając w to te najgłupsze), i na tej podstawie deweloperzy przygotowali alternatywne metody „dochodzenia do celu”. Na pewno nie będą to sztywne metody, np. przejdź tyle i tyle kroków, porozmawiaj z tym i tamtym NPC-em. Gracze mają dostać spore pole do popisu, jeśli chodzi o kreatywność w podchodzeniu do questów.

Choć nie ma wątpliwości, że Dziki Gon był grą wybitną, wielu graczy narzekało na wiedźmińskie zmysły, będące fundamentem wielu misji, które dzięki niemu wyglądały bliźniaczo podobnie. W Cyberpunk 2077 tego typu mechaniki nie będzie, choć istnieje prawdopodobieństwo, że zobaczymy coś w zamian. Coś bardziej zaawansowanego i mniej nużącego na dłuższą metę. Coś cyberpunkowego.

Cyberpunk 2077 Keanu Reeves

Postaci niezależnie dostaną harmonogram dnia

W Dzikim Gonie często zdarzały się lokacje, w których wieśniacy nie mieli nic do roboty. Siedzieli na tyłkach, stali w miejscu i w ogóle nie wiedzieli, co ze sobą zrobić, bo nikt im nie zaprogramował rutynowych czynności do wykonywania. W Cyberpunk 2077 ten aspekt ulegnie znaczącej poprawie. 

Jak twierdzą deweloperzy z CD Projekt RED – harmonogram zajęć otrzymało ponad tysiąc NPC-ów. Wygląda więc na to, że świat gry będzie żywszy, dynamiczniejszy i wiarygodniejszy niż w miało to miejsce w przypadku zakończenia growej trylogii wiedźmińskiej.

wiedźmin 3 dziki gon geralt like

Walki w cyberprzestrzeni i poza nią

Kiedy zanurzymy się w cyberprzestrzeni w Cyberpunk 2077, mamy mieć do dyspozycji fantomowe bronie oraz możliwość przywoływania wirtualnych postaci, których ingerencja ma mieć rzeczywisty wpływ na wrogich hakerów (na przykład palić im sprzęt).

Zmieni się również system walki w zwarciu. To, co wiedzieliśmy na trailerze z zeszłorocznego E3, nie satysfakcjonowało CD Projekt RED, więc na tym polu możemy spodziewać się wielu ulepszeń.

Cyberpunk 2077

Kiedy poznamy kolejne informacje o Cyberpunk 2077?

Wszystko wskazuje na to, że w jeszcze w tym miesiącu. 25 czerwca odbędzie się wreszcie Night City Wire, pokaz w całości poświęcony grze Cyberpunk 2077, przełożony z 11 czerwca z powodu wydarzeń w USA związanych ze śmiercią George’a Floyda. Osobiście nie wyobrażam sobie, abyśmy nie zobaczyli na nim świeżego gameplayu z gry.

Cyberpunk ukaże się 17 września 2020 roku. Gra będzie dostępna na komputery osobiste, Xbox One i PlayStation 4. Przewidziana jest również wersja na nowe konsole: PlayStation 5 i Xbox Series X.

 

Źródło: Reddit