Cyberpunk 2077: coś się… coś się popsuło
Powiedzmy sobie szczerze, na dzień premiery Cyberpunk 2077 nie był grą gotową. Wiem, co piszę, bo już z samego rana, około 6, odpaliłem tytuł na Xbox Series X. Bugów było (i ciągle jest) całe mnóstwo. Przymknąłbym może i na to oko, gdyby nie fakt, że niektóre uniemożliwiały wykonywanie poszczególnych questów, w najlepszym przypadku – wymagały ponownego uruchomienia zapisu gry.
Na nowej konsoli Microsoftu rzecz i tak wyglądała całkiem nieźle. Na PS5 zresztą też. Prawdziwe problemy mieli ci, dla których – obok pecetowców – w pierwszej kolejności gra była tworzona, a więc posiadaczy konsol minionej już generacji. Tam Cyberpunk 2077 wkraczał niejednokrotnie w sferę „niegrywalności”.
Trudno więc się dziwić, że rozgoryczenie części graczy sięgnęło zenitu. CD Projekt RED przeprasza, robi, co może, łata, ile się da, ale, jak to mówią, pierwsze dobre wrażenie zrobić można tylko raz. Dlatego oprócz obietnic patchy, które mają poprawić komfort rozgrywki na PS4 i Xbox One, polskie studio wychodzi do graczy z propozycją zwrotu gry i odzyskania zapłaconych pieniędzy, niezależnie, czy mowa o wersji pudełkowej, czy cyfrowej.
Na oficjalnych social mediach Cyberpunk 2077 pojawiło się dziś oświadczenie na ten temat:
Dla mnie wszystko jest jasne. Przecież każdy wiedział że gierka nie jest zoptymalizowana pod konsole starej generacji, a szczególnie te podstawowe wersje (2013). To i tak ogromny ukłon w stronę konsolowych graczy. To tak jakby posiadacze Switcha narzekali by na port Wieśka 3 :/
Cała sytuacja jest dość niezręczna, równie dobrze Redzi mogli nie „skalpować” Cyberpunka pod te starsze konsole i ludzie byli by źli że nie mogą zagrać w gierkę na przestarzałym sprzęcie. Ja ograłem go w jakieś 30 godzin na ryzenie 7 i radeonie rx5500xt od XFX i na medium nic się nie rwało, żadnych dropów klatek, było po prostu PŁYNNIE. Nie rozumiem wściekłych recenzentów z rtx 2080 i i9 9900k którym framerate oscalował 30-35 fps (może ustawili na ultra?).
Koniec końców- Cyberpunk- jak każda duża gra- potrzebuje jakiejś większej łatki i trochę bug fixów, to wszystko.
🙂