Oto kilka moich własnych propozycji, których wdrożenie, moim skromnym zdaniem, pomogłoby TCL osiągnąć zakładane cele:
- wprowadzić do sprzedaży przystępne, ale dobrze wyposażone telewizory klasy 120Hz,
- radykalnie poprawić jakość oprogramowania telewizorów (uprościć menu, usunąć z niego niejasności i błędy językowe oraz pozycje „puste”, tj. opcje, które w ogóle nie zmieniają parametrów obrazu; znacząco poprawić zarządzanie kanałami telewizyjnymi),
- rozszerzyć sieć sprzedaży o nowe sklepy.
Z przecieków wiem, że TCL przymierza się podobno do realizacji punktu nr 1, co mocno postulowałem już od kilku lat. W tej chwili największym problemem wydaje się nieobecność telewizorów tej marki w dużych krajowych sieciach handlowych, w których rywale są już dobrze zadomowieni. Moim zdaniem wejście do nowych sklepów powinno być dla TCL priorytetem. Jeśli tego nie uda się TCL zrealizować, wcześniej czy późnej możliwa będzie bardzo niekomfortowa dla TCL sytuacja, kiedy to Hisense wejdzie ze swoimi telewizorami na polski rynek. Nie da się ukryć, że mógłby być to dla tej zadomowionej u nas chińskiej marki dość mocny cios.
Moim prywatnym zdaniem wejście Hisense’a na rynek polski jest już tylko kwestią czasu. Czasu, którego nie tylko TCL, lecz także marki o słabnącej lub dość kruchej pozycji na rynku polskim, jak np. Panasonic, JVC czy Toshiba, nie mają niestety zbyt wiele.
mam tcl od grudnia, model z linii ep680, nie mogę narzekać. Fajna jakość obrazu, nic nie muli, zero smużenia i na konsoli można przyjemnie popykać
Mnie też od niedawna mordkę cieszy. Mam ten sam model i jestem bardzo pozytywnie zaskoczony tym TV. Nie sądziłem, że poniżej 3 PLN za 65 cali da się z TV tyle dobrego wyciągnąć. Nawet czerń pozytywnie zaskakuje. TV miał być przejściowy do czasu ogarnięcia nowych technologii i spadku ich cen ale już wiem, że zostaje na dłużej:) Co pokaże najbliższa technologiczna przyszłość zobaczymy…puki co wszystko ma wady. W TCL płacisz za nie najmniej i dzięki temu z czasem za jedną srednia krajową szybko możesz przeskoczyć na kolejne nowsze/lepsze modele. Częstrza wymiana TV przy małym nakładzie środków stanowi dla mnie mega zaletę. Bierzcie przykład z telefonów. Częsta wymiana utrzymuje Cię na technologicznej powierzchni:-)
A co teraz nie jest produkowane w Chinach? Akurat TCL sprzedaje się świetnie, to dobre produkty, na kieszeń przeciętnego Kowalskiego. W Polsce jeszcze niezbyt docenione.
Moim zdaniem zdecydowanie nie warto przepłacać za flagowce. W przedziale do 2k dorwać można tclka z serii ep68, która parametry ma naprawdę zacne. Każdy sprzęt przetrwa tyle samo, tylko za jeden dasz 2k, a za drugi – 5k. Pytanie – po co? 😉
Chociażby po to, aby zobaczyć różne treści w zupełnie innej jakości. Fani sportu za 500-600 zł więcej niż ta bieda z TCL mogą kupić Samsunga czy LG ze 120 herzowa matrycą. Różnica w oglądaniu meczów ogromną. Jak ktoś oglądał film czy nawet mecz na Oledzie to powrót do oglądania na takim biednym TCL będzie przykry.
Oglądasz telewizję nadawaną w 24fps na 120hz ekranie? Imponujące XDD
A TCL wydał jedną z jaśniejszych matryc QLED, nie jak biedackie Oledy z 350cd
Kolego, poczytaj, o co chodzi w matrycach 120 Hz w porównaniu do 60 Hz. A właściwie 100 do 50. A przy okazji poczytaj też, dlaczego najlepsze słuchawki świata przenoszą od 8 Hz do 100.000 Hz, skoro człowiek rzadko słyszy od 20 do 18.000 Hz. Inaczej zamiast „błysnąć” dość szybko się kompromitujesz.
Chodzi o płynność obrazu. Ale żeby ta płynność była to niestety muszą być wyświetlane obrazy w tej płynności. Gry ,aplikacje itd. jeżeli tv nie wyświetla to niestety nic to nie daje .
Zaraz, zaraz… trole marketingowe, że niby co tanie? Jedno zdanie z góry mówi wszystko: 65-calowy OLED … LG 65E9, to czy konsumenci będą w stanie zaakceptować dopłatę 4500 zł do modelu 65X10. 4500 za x10 to max maxów
Te TV chyba nie wyróżniają się niczym specjalnie. Coś takiego jak ambilight u Philipsa.
Tcl oczywiście warto. Dobra jakoś, niska cena. Sprawdzona marka już, ja mogę z czystym sumieniem polecić 😉
Nie warto serii 50c715 nie polecam
Można wiedzieć czemu nie 50c715? Bo właśnie modni rozważałem jego zakup.
Nie wiem, jak można brać pod uwagę przy wyborze telewizora % udział w rynku? Co to ma do jakości? Raczej odwrotność. Trochę jak ktoś, szukając luksusowego auta kierowałby się udziałem w rynku. I zamiast Bentleya kupiłby… skodę fabię albo fiata tipo. „Mądrosek” Robi niech najpierw poczyta, a potem się wypowiada. A teraz do rzeczy – CO jest najważniejsze w tv? OBRAZ. Resztę da się „zrobić”. Chcecie dobry obraz? Jest firma, która od bardzo dawna radzi sobie z tym najlepiej. Nazywa się SONY. Pracowałem wiele lat w rtv, mieliśmy różne firmy, różne epoki telewizorów – począwszy od kineskopowych. SONY zawsze były nr 1 jeśli chodzi o obraz. Przewaliłem wiele telewizorów, ale od wielu lat kupuję jedną firmę. A chinole starają się robić wszystko – i tak jak ich samochody, może to już jakoś wygląda i działa. Ale „jakoś” i „jakość” to jednak spora różnica. Na koniec rada, jaką dawałem klientom – jeśli nie widzisz różnicy (w jakości obrazu) – bierz najtańszy. Ktoś pomaluje sufit tanią emulsją raz i twierdzi, że jest ok. A ja gruntuję i maluję co najmniej 3 razy dobrą farbą. I dla mnie dopiero wtedy jest ok. Ale to moja sprawa, podobnie jak wybór tv.
Miałem SONY 29″ crt – od 96′ działał 9 lat. Do awarii był niezrównany zarówno obrazem, jak i głosem oraz łatwością obsługi. Na owe czasy brakowało mu NICAM. Mój następny tv też jeszcze był crt -Philips32″ 100hz. Obraz przyzwoity, ale dźwięk słabiutki. O grafice ekranowej, i obsłudze lepiej nie wspomnę. Również i on żył 9 lat… dziś od 6 lat eksploatuję lg 47lb671 – zadowolenie średnie… odbarwienia na matrycy, smart(pierwszy webos) powolny, ale najważniejsze apki są! Bez pilota magic komunikacja mozolna, a dźwięk jak tv -płaski mimo woofera. Jednak muzyka brzmi znośnie, gorzej z dialogami, ale to może być polityka akustyków od reklam. Dziś, gdy się rozglądam za jego następcą, biorę pod uwagę sony. Wątpię by akustycznie mnie powalił, ale wierzę że obrazem i możliwościami nie zawiedzie! Tylko ta cena :)))
TCL? Dramat. Po pierwsze tv sam włącza się i wyłącza, wracasz z pracy, okazuje się że tv włączony, śpisz w nocy – pobudka, tv sam się włącza. I nie jest to efekt ustawień, czy sił nadprzyrodzonych. Chcesz obejrzeć serial, czy to w tv, czy przez aplikację. Obejrzysz, ale co jakieś 5-10 minut latasz żeby zresetować tv, bo się zawiesił. Albo oglądasz, a tv sam z siebie się resetuje, nie może się włączyć bo się zapętlił. To jeszcze nic, pilot – nie włączysz tv ani nie wyłączysz, przed każdym użyciem musisz dokładnie zaplanować ta operacje. Co to oznacza? Po prostu musisz przed każdym użyciem wyjąć z niego baterie i naciskać po kolei przyciski, dopiero po takim zabiegu pilot działa, ale nie łudź się, że to pomaga. To tylko na chwilę. Reklamacja? Zapomnij! Od 7 miesięcy czekam na ustosunkowanie się TCL do moich problemów. Tylko zapewniają, że ktoś się skontaktuje. Podsumowując, chcesz stracić na wadze oglądając tv, kup TCL – spalisz kalorie na nerwy w kontaktach z firmą oraz latając co chwila do gniazdka, by włączyć i wyłączyć tv.
To jest zaleta TELEWIZJI INTERAKTYWNEJ.
Odnośnie samoczynnego włączania to wymień baterie w pilocie na nowe, miałem to samo. Wiem głupio brzmi ale znalazłem to rozwiązanie na stronach zagranicznych i rzeczywiście pomogło, przestał budzić w nocy 🙂
Nikomu nie polecam tego szrotu
Hisense
Zrobilem test na 3 urządzeniach z tej tẹpej firny i kazde do smieci
Zainstalowałem app Media station x , (jedna jedyna zainstalowana App, a reszta to prawie 50 App od chińczyków ktorych nie da sie odinstalować)
Wlaczylem film ktory trwa prawie 3 godz. Po 3 min. Wyskakuje szybki komunikat po angielsku,cos o braku pamieci. Po czym wyrzuca z aplikacji , zawiesza sie i zaczyna reakcje na pilot dopiero po okolo 5 Minutach,
Tak w kółko za każdym razem to samo, po 20 razie powtorzylem ten sam proces na samsung smart tv. Śmigało do konca filmu . Więc precz z Chinczykami2C
Jeżeli chodzi o TCL – legendą już obrosły pendrive z poprawkami, które firma nakazuje instalować we własnym zakresie, gdy coś się dzieje niedobrego z ich sprzętem. A to jakieś aktualizacje, a to poprawki, a to coś jeszcze. Instalacja się nie powiodła? UPS… Komu chce się dziś w to bawić? Kupujesz TCL, zostajesz sam/a z problemem.
Czy polecacie telewizor tcl 50ep640???
Krysiu, jeżeli planujesz zakup wybranego telewizora, skontaktuj się z Doradcami pod numerem: 34 377 00 91. Chętnie pomogą w wyborze najkorzystniejszego modelu dla Twoich potrzeb.
Mam Tv Hisense z wyższej półki z zagranicy kupiony okazji i jestem zadowolony mam 2 samsung nowy i nie obsługuje on nawet filmów w formatach jakie hisense sobie radzi jestem zadowolony, cena produktu jest współmierna do jakości i możliwości a nie placi się tu za markę tak uważam
Firma TCL Thomson produkuje tv a raczej zaśmieca świat . Telewizory ledwie wytrzymują okres gwarancji. Uszkadza się zwykle podświetlanie ledowe, gdzie jest gwarantowane 100000 godzin pracy? Podświetlanie jest tak obliczone, że wymiana poszczególnych uszkodzonych diod nie ma sensu to jest sprytnie skalkulowane i obliczone.
Ja mam telewizor Thomsona 6 rok i nic mu nie jest. I to był najtańszy telewizor jaki był w tamtym czasie na rynku.
TV TCL spoko, dopóki się nie zepsuje. Mam qled 55C715 od grudnia 2020, zaczął szwankować w lipcu 2021. Najpierw nie chciał ładować Netflix, potem innych apek. Po aktualizacji softu pod dyktando serwisu dodatkowo zaczął drżeć ekran, pojawił się problem z zapisaniem ustawień obrazu. Przyjechał lokalny serwis i zabrał TV.
Napisałem po jakimś tygodniu zapytanie o przebieg naprawy. Serwis TCL odpisał żebym spokojnie poczekał, bo mają trzy tygodnia na… ekspertyzę! Nie, nie naprawę. Ekspertyzę. Napisałem grzecznie, co o tym myślę i dzień czy dwa później – w piątek po południu – zadzwonili z informacją, że TV zrobiony i przywiozą w poniedziałek. No bo oczywiście po co mi TV na weekend? Nie bardzo panu z serwisu pasowały moje godziny pracy ale wreszcie ustaliliśmy, że będzie w poniedziałek po 16:00. Nie było go ani w poniedziałek, ani we wtorek. Dziś mamy czwartek – 19:00. Nie ma go nadal. Ba, nawet nie zadzwonił. We wtorek dzwoniłem i pisałem do TCL – najpierw usłyszałem, że sprawą zajmie się kierownictwo. Potem dostałem email żebym się nie martwił, bo TV jest… w trakcie transportu! Niestety do dziś nie dowiedziałem się czym wożą ten TV z Olsztyna do… Olsztyna, że nie dojechał przez tydzień czasu?
Więc jak zastanawiasz się nad zakupem sprzętu TCL to… Bardzo dobrze! Przemyśl, czy chcesz być traktowany w ten sposób. Pozdrawiam.
Potwierdzam to co Pan napisał. tcl ogólnie ma wywalone na jakość obsługi posprzedażowej. Oni istnieją i produkują to dziadostwo jedynie po to, by sprzedać. Jak już uda się zgłosić reklamację, to lepiej mieć w zanadrzu Rzecznika, z którym i tak do końca się nie liczą. Od ponad półtorej roku z nimi się bujam. Obecnie jestem na etapie korespondencji z ich tak zwanym „kierownictwem”, które ma płacone chyba od wymyślania najdebilniejszych i rozmijających się z rzeczywistością, zwłaszcza prawną, odpowiedzi. Czytając pisemka od nich jeszcze nigdy nikt mnie tak nie rozbawił – polecam w wolnej chwili – ubaw po pachy.
„Na wymagającym rynku USA…”. Trudno o większą brednię, ponieważ tzw „rynek” w USA to
masowy klient, który nie ma pojęcia, co kupuje. To właśnie na rynek USA powstawały najbardziej
tandetne „wyroby” elektroniczne, ale także ubrania, buty, meble. Jest to rynek największego
syfu na świecie, co nie znaczy, że nie kupi się tam rzeczy porządnych, o ile takie w ogóle dzisiaj
istnieją, na przykład w B&H w Nowym Jorku. Wracając do tematu; rekomendacja „rynku USA”
jest najgorszą, jakiej można udzielić, a dodam, że jest to kraj półanalfabetów, biedy i wyzysku,
który trudno sobie wyobrazić z naszej perspektywy. Zatem jak taki „klient” mógłby się zajmować poszukiwaniem danych o najlepszych urządzenia rtv, skoro jest zajęty szukaniem pracy i penetracja śmietników.
To teraz czas na tansze modele serii a7500. Czyli 50 i 55 cali wzgledem takich chociażby tcl c715 i c615
Sprawdzimy, czy będziemy mieć możliwość przetestowania tych modeli.
Najlepiej to Chińczykom mówić stanowcze nie. Tanio nigdy nie znaczy dobrze. Nie ma dobrej jakości w niskiej cenie. Nie ma.
Telewizor TCL 43QLED760 43″ LED 4K Google TV Dolby Atmos Dolby Vision DVB-T2/HEVC/H.265. Uwaga tcl żaden nie nagra nawet na pendraka. Ani pamięć zewnętrzna. Ani nie ma na pilocie rec. Ani nie zrobi pauze.
TLC – pół roku padł wyświetlacz i odmowie reklamacji chcą mi wcisnąć, że za mocno dotknęłam wyświetlacz, i nie uznają reklamacji.
TCL65C815,, po dwóch latach i siedmiu dniach podświetlenie matrycy przestało działać. Serwis TCL nieosiągalny, części brak, matryca nierozbieralna. Nigdy więcej TCL.
Nowe MiniLedy robią wrażenie. Głównie za sprawą jasności i o wiele mniejszym ABL’em niż OLEDY
Zakup telewizora Hisense 65U7KQ okazał się błędem, porażką. Nikomu nie polecam zakupy tego modelu, z powodu wady fabrycznej, ale to co odwalił pseudo serwis tej marki opisuję po to, aby kolejni klienci chętni do zakupu tego TV odeszli od tego pomysłu. Wada polega na spowolnieniach dźwięku jakie emituje w/w telewizor. Brzmi to fatalnie. Oczywiście zostało zaraz po zakupie zgłoszenie do serwisu. Po przesłaniu kilkunastu e-maili z dowodami wadyTV, serwis w ignorancki sposób odpowiedzi, zasłaniając się argumentami wyssanymi z palca wskazuje przyczynę powstania problemu, nie zważając na przesłane dowody.
Wada do dnia dzisiejszego nie została usunięta, serwis milczy, na e-maile nie odpowiada. Szkoda tylko że tak fajna marka jaką jest firma Hisense posiada tak wielkiego IGNORANTA jakim jest przedstawiciel serwisu tej marki.
Stracone pieniądze na zakup tego telewizora, trudno. Ale myślę że przekaz tej wiadomości dotrze do wielu ludzi, stających przed wyborem zakupu sprzętu tej firmy.