Drugą, bardzo wyróżniającą się cechą słuchawek Patriot Viper V380 jest niezwykle szeroka scena. W niektórych wypadkach aż zbyt szeroka. Przykładowo grając w Rainbow Six Siege, gdy słyszałem kroki kolegi z drużyny, miałem wrażenie, że znajduje się on dobre dziesięć metrów po mojej prawej bądź lewej stronie. W rzeczywistości stał metr za mną, a nie jak wskazywał dźwięk obok mnie.
W pozostałych przypadkach jednak szeroka scena pomagała mi zlokalizować przeciwników na mapie, dając przewagę w potyczkach. Ta cecha słuchawek okazała się szczególnie pomocna w Counter Strike: Global Offensive. Gdy pozostawałem sam na placu boju, szybkie zlokalizowanie każdego szmeru wywołanego przez przeciwną drużynę było kluczowe do wygrania meczu. Precyzyjnie odtworzona lokalizacja docierających do mnie dźwięków w Viper V380 pozwoliła mi wygrać dwie potyczki 1 vs 2.
Dźwięk przestrzenny Xear 3D
Sytuacja znacznie się natomiast pogarszała, gdy dla testów włączyłem tak promowaną przez producenta funkcję dźwięku przestrzennego 7.1, nazwaną w oprogramowaniu Xear 3D. Pisałem już o emulacji dźwięku przestrzennego w słuchawkach, posiadających jedynie dwa przetworniki przy okazji recenzji Razer Kraken X. Moje zdanie pozostaje niezmienne i w tym przypadku.
Uruchomienie wspomnianej funkcji w Viper V380 skutkuje natychmiastowym pogorszeniem jakości odtwarzanego dźwięku. Do tego wszystkie odgłosy otoczenia, wystrzały czy kroki dochodziły do mnie, jakbym trzymał głowę w garnku. Kroki kolegi z oddziału, grając w Battlefield 5 brzmiały, jakby dobiegały z pokoju obok za zamkniętymi drzwiami. W rzeczywistości biegł dwa metry przede mną.
Funkcja Xear 3D jedynie na papierze wydaje się fajną opcją, wspomagającą graczy szczególnie w rozgrywkach sieciowych. W rzeczywistości jedynie przeszkadza.
Jakość przechwytywanego przez mikrofon głosu
Ostatni element układanki, jaką jest headset Viper V380 to mikrofon. Rzecz niezwykle ważna przy graniu w kompetytywne shootery, takie jak Counter Strike: Global Offensive czy wspomniany przeze mnie wcześniej Rainbow Six Siege. Próbkę nagrania i porównanie z moimi prywatnymi słuchawkami HyperX Cloud pierwszej generacji znajdziecie poniżej.
Czy sluchawki dobrze wygluszaja?