Jaki sprzętu drukujący wybrać do dużego biura i firmy? Kiedy postawić na urządzenie wielofunkcyjne, a w jakiej sytuacji wystarczy drukarka? Zobacz nasz ranking drukarek oraz urządzeń wielofunkcyjnych do dużego biura i firmy. Od teraz sprzęt drukujący na miarę swoich potrzeb oraz kieszeni masz na wyciągnięcie ręki.
Duże biuro to duża eksploatacja. Dlatego wybierz sprzęt, który sprosta potrzebom Twojej firmy. Najlepsze drukarki do biura powinny pracować szybko i niezawodnie, a przy tym zapewniać wysokiej jakości wydruki. Ale w naszym rankingu drukarek biurowych znajdziesz także urządzenia wielofunkcyjne do biura, które oferują dodatkowo funkcje kserokopiarki i skanera. Możesz wybierać spośród drukarek atramentowych oraz laserowych.
Sprawdź również:
Drukarka lub urządzenie wielofunkcyjne do dużej firmy to sprzęty, które muszą być odporne na duże obciążenie pracą. Jeżeli z góry wiesz, że będą intensywnie eksploatowane, warto zastanowić się nad inwestycją w droższy sprzęt drukujący. Paradoksalnie, drukarki lub urządzenia wielofunkcyjne tanie w eksploatacji to zwykle te, za które zapłacisz więcej przy zakupie. Ale przy intensywnym drukowaniu, charakterystycznym dla dużego biura, różnica w cenie szybko się zwróci.
Wybierając sprzęt drukujący do dużej firmy, w pierwszej kolejności weź pod uwagę rozmiar druku oraz jego jakość. Podczas gdy w większości przedsiębiorstw wystarczy standardowy rozmiar dedykowany dokumentom, czyli A4, to w szczególnych przypadkach możesz chcieć skorzystać również z innych formatów, np. dwa razy większego A3. Upewnij się, że sprzęt, który wybierzesz, obsługuje również taką opcję.
Rozdzielczość druku wyrażana jest w jednostkach dpi. Im jest ich więcej, tym bardziej szczegółowy jest druk. Wysokiej jakości tekst uzyskasz już na urządzeniu o rozdzielczości 600 x 600 dpi.
W dużym biurze jest jeszcze jeden aspekt, który ma ogromne znaczenie – szybkość druku. Ten parametr określa, ile stron wydrukujesz w ciągu minuty. Im wyższa prędkość, tym mniej czasu spędzisz na drukowaniu. Kiedyś drukarki laserowe wiodły prym w tej dziedzinie, obecnie różnica w prędkości zadrukowywania stron między drukarkami atramentowymi i laserowymi jest mniejsza. Ale w przypadku naprawdę „taśmowego” drukowania, nawet pozornie niewielka różnica może poskutkować ogromną oszczędnością czasu.
Przyjęło się, że drukarki laserowe są tańsze w eksploatacji. Jest to obecnie tylko po części prawdziwe twierdzenie, bowiem producenci drukarek atramentowych poczynili w ostatnim czasie ogromne postępy. Dzięki temu różnica w koszcie druku między drukarką atramentową a laserową nie jest już tak ogromna. Poszukując drukarki lub taniego w eksploatacji urządzenia wielofunkcyjnego do biura, weź pod uwagę przede wszystkim wydajność tonera lub tuszu, którą podaje producent.
Zakup sprzętu drukującego to nie tylko wybór między drukarką lub urządzeniem wielofunkcyjnym do biura. Zwróć także uwagę na dodatkowe funkcje, które mogą dodatkowo ułatwić pracę w Twojej firmie. Oto kilka przykładów:
Portfolio drukarek i urządzeń wielofunkcyjnych do dużego biura jest bardzo rozbudowane. Wśród najpopularniejszych urządzeń znajdziecie sprzęty od producentów takich jak: Canon, Epson, Brother czy HP.
Przed zakupem upewnij się, czy materiały eksploatacyjne do sprzętu, na który się zdecydowałeś, są łatwo dostępne. Będziesz mieć pewność bezproblemowego korzystania z urządzenia przez długi czas. Z reguły materiały eksploatacyjne dystrybuowane są przez tego samego producenta.
Wybierz sprzęt dla swojej firmy w x-komie
Najlepsze drukarki do biura to takie, które przeznaczone są do intensywnej eksploatacji. Warto postawić na urządzenia wielofunkcyjne do biura, które oferują funkcje kserokopiarki i skanera. Wypisz też parametry, których oczekujesz od drukarki do biura. Do podstawowych parametrów zaliczamy: rozdzielczość druku, szybkość pracy, format nośnika, miesięczne obciążenie oraz wszystkie dodatkowe funkcje i wyposażenie. Weź je pod uwagę, gdyż w biurze zapotrzebowanie na wszystkie te rzeczy jest bardzo wysokie.
Przy większych potrzebach, czyli takich, które dotyczą dużego biura, najlepszym wyborem będzie drukarka laserowa. Oferuje ona nieco szybsze wydruki oraz niższy koszt eksploatacji. Jeśli zależy Ci na wyraźnych kolorowych grafikach, obrazach i plikach w niestandardowych rozmiarach. lepiej będzie, gdy zdecydujesz się na drukarkę atramentową. Pamiętaj jednak, że drukarka atramentowa nie może stać nieużywana, gdyż wtedy tusz zaschnie i będzie praktycznie do wyrzucenia.
Za dobrą drukarkę do biura przeważnie trzeba zapłacić powyżej 1000 zł. Najlepsze urządzenia wielofunkcyjne do biura potrafią kosztować kilkukrotnie więcej, ale zwykle przeznaczone są do naprawdę intensywnej eksploatacji w bardzo dużych biurach. Kosz sprzętu zależeć więc będzie w dużej mierze od wielkości firmy.
Zastanawiasz się, jaką drukarkę do biura wybrać? Poznaj nasz ranking drukarek biurowych oraz urządzeń wielofunkcyjnych do biura i zapewnij sobie niezawodnego kompana w pracy.