Ranking niekoniecznie najgorszych, ale na pewno najbardziej nielubianych filmów na YouTube

YouTube jest jedną z największych platform treści wideo. Dzięki temu serwisowi swoją szansę dostały nieznani dotąd nikomu artyści. Wielu z nich YouTube całkowicie odmienił życie. Najpopularniejsze filmy mają tam wiele miliardów wyświetleń, a swoje sympatie i antypatie wyrażać można pod filmami za pomocą kciuków. Te w dół są oczywiście mniej pożądane przez artystów, choć poniższe zestawienie pokaże, że nie przez wszystkich. Jeśli kiedykolwiek byliście ciekawi, które filmy otrzymały najwięcej kciuków w dół, to teraz będzie dla Was wszystko jasne. Oto 10 najbardziej nielubianych filmów na YouTube.

Filmy na YouTube z największą liczbą kciuków w dół

O rankingach zazwyczaj mówi się w jakimś pozytywnym kontekście. Myśląc o YouTubie, na myśl przychodzi nam ranking najpopularniejszych YouTuberów lub nasz Ranking najpopularniejszych filmów na YouTube. Jednak istnieją także takie zestawienia, które rekordy liczą nieco inaczej. Dzisiaj przyjrzymy się filmom/klipom na YouTube od tej ciemniejszej strony mocy. Poznajcie 10 najbardziej nielubianych filmów na YouTube, czyli takich, które otrzymały najwięcej łapek w dół.

małpka
Małpka po obejrzejrzeniu poniższego zestawienia

10. Czy ten film może dostać milion głosów na nie? – PewDiePie (5,4 miliona głosów na nie)

Zazwyczaj na końcu filmów na YouTube słyszymy hasło: dajcie łapki w górę. Jednak popularny szwedzki youtuber poprosił o coś zupełnie odwrotnego: „Czy ten film może dostać milion głosów na nie?”. Jak się okazało odpowiedź brzmi: tak. Prośba PewDiePie została spełniona i dostał milion, a nawet już ponad pięć milionów głosów na nie. Choć liczba ta robi wrażenie, nie jest to zaskakujące, gdy spojrzymy na ogólna liczbę jego subskrybentów na YouTubie, która wynosi 110 mln. Jak widać są to bardzo wierni fani, gotowi spełnić każde, nawet– wydawałoby się –  tak niedorzeczne życzenie, aby okazać wsparcie swojej ulubionej gwieździe.

Cóż zatem możemy ujrzeć na tym filmie, który wprost prosi się o nielubienie? Na nagraniu PewDiePie poznaje tajemnicę sławy. Wskazówek dotyczących algorytmu udziela mu sam Google, który zdradza, że to właśnie „dislikes”, czyli nasze polski łapki w dół dają prawdziwą władzę i popularność.  

Film został opublikowany w grudniu 2016 roku i od tego czasu uzyskał ponad 24 miliony wyświetleń.

9. Flores – Vitão i Luísa Sonza (5,5 mln głosów na nie)

Niby mamy tutaj rytmy latino, no ale powiedzmy sobie szczerze, do JLo to tutaj daleko. Ten teledysk został wydany w czerwcu 2020 roku i już zdołał otrzymać ponad 5,5 miliona ocen negatywnych, jednocześnie gromadząc „tylko” 2,3 miliona polubień. Czy zasłużenie? Tak! Ale to tylko zdanie moje i ponad 5 mln innych osób, więc możemy się mylić. No cóż, jak to mówią: „nie ważne jak, ważne żeby o nas mówili”. I wydaje się, że to się temu duetowi udało.

8. Bath Song – Cocomelon – Nursery Rhymes (6,9 mln głosów na nie)

Kto przeglądał już naszą listę najpopularniejszych filmów, wie, że YouTube lubi się z dziecięcymi hitami. Jeśli myśleliście, że to zestawienie się bez nich obędzie, to nie mam dobrych wieści.  Pierwszym hitem dla małolatów jest kąpielowa piosenka. Ten film, wydany w maju 2018 roku oparty jest na melodii Baby Shark (tak, na niego też przyjdzie pora), przedstawia coś, co wygląda na dwóch młodych braci biorących razem kąpiel i pomagających sobie nawzajem w myciu. Trzeba przyznać, że jest to całkiem urocze, dopóki… No sami wiecie, co się dzieje po Baby Shark. Jeśli nie znienawidziliście mnie za twerkujacą panią z poprzedniego teledysku, to teraz zrobicie to na pewno. Sorry! Na pocieszenie dodam, że prawdopodobnie niemal 7 mln osób ma podobnie – tyle bowiem zdecydowało się dać tutaj łapkę w dół.

7. Miroshka TV – nauka kolorów wielobarwnych jaj na farmie (6,98 mln głosów na nie)

Mamy kolejną piosenkę dla dzieci. Ten utwór znalazł się także w zestawieniu najpopularniejszych filmów, ale podobnie jak piosenka kąpielowa, zapewne cieszy tylko kilkuletnie dzieci, a ich rodzice w rewanżu za wielogodzinne sesje z tymi piosenkami klikają łapki w dół (niby dorośli, a jednak jak dzieci). Dla tych co nie wiedzą, program Miroshka TV Learning Colors Multi-Colored Eggs on the Farm to animowany film, który uczy małe dzieci kolorów za pomocą jajek mających naprawdę przerażające uśmiechy. Film ma narrację w języku rosyjskim, ale w tle odtwarzana jest piosenka „Old MacDonald Had a Farm” śpiewana po angielsku. 

Film trwa 5 minut i 10 sekund. Czy podczas jego trwania nauczysz się nazw kolorów? Tak. Czy będzie to czas stracony? Biorąc pod uwagę, że dziwnie uśmiechnięte jajka rozbijają się na kawałki, po czym łączą się tworząc gigantyczne jajo, odpowiedź może być tylko jedna: kto TO wymyślił i czemu ma tak mało negatywnych reakcji?

6. Johny Johny Yes Papa – LooLoo Kids (8,27 mln głosów na nie)

Początkowo może wydawać się dziwne to, że piosenka dla dzieci, która trwa krócej niż dwie minuty, może być aż tak nielubiana. To nie jest najgorsza piosenka w tym zestawieniu, a patrząc na stosunek negatywnych reakcji do liczby wyświetleń, nie jest tak źle. Sam teledysk przedstawia dziecko, które próbuje podkraść kostki cukru, gdy jego ojciec lub dziadek na niego nie patrzy. Wszystko jest dziwne, ale to wystarczy, żeby znaleźć się w naszych dwóch YouTubowych rankingach jednocześnie.

5. YouTube Rewind 2019: For the Record – YouTube (9,32 mln głosów na nie)

YouTube stworzył ten film jako odpowiedź na krytykę swojego wielokrotnie krytykowanego filmu YouTube Rewind 2018 (wait for it). Czy to faktycznie lepsze niż wideo z 2018 roku? To, że zajmuje 5. miejsce w tym zestawieniu, mówi samo za siebie. Choć za sukces można uznać to, że rekordu swojego poprzednika nie pobił, a szklankę trzeba widzieć do połowy pełną, prawda?

4. Baby Shark Dance – Pinkfong (12 mln głosów na nie)

Piosenki dla dzieci mają to do siebie, że bardzo często potrafią po prostu wwiercać się w mózg. Proste, powtarzające się teksty piosenek, wpadający w ucho rytm i już mamy przepis na ulubioną piosenkę dzieci i koszmar ich rodziców. Prawdopodobnie, żeby zaśpiewać tytuł TEJ piosenki, większości z Was wystarczył tylko tytuł. Mówimy tu bowiem o królu mórz, oceanów, żłobków, przedszkoli i domów, czyli o słynnym rekinie, czyli Baby Shark tututututuru.

Z pewnością widząc ten utwór na liście najbardziej nielubianych, wielu rodziców poczuło wewnętrzną satysfakcję. Niesłusznie. Co prawda rzeczywiście piosenka zebrała 12 mln łapek w dół, ale przy okazji także 27 mln pozytywnych reakcji. Łącznie rekinka wyświetlono już ponad… 8,5 mld (!) razy, co czyni go najpopularniejszym filmem na YouTube.

3. Baby – Justin Bieber ft. Ludacris (12 mln głosów na nie)

Teledysk został opublikowany w 2010 roku i od tego czasu internet zalało morze Belieberów (tak, tak naprawdę nazywają siebie fani Justina Biebera), a także różnego rodzaju przeróbek i parodii tego teledysku. Nie zmienia to faktu, że oryginalny teledysk uzyskał już prawie 2,5 mld wyświetleń.

W tym przypadku ciekawe jest także to, że zazwyczaj przy okazji innych filmów, widać jakąś konkretną tendencję w reakcjach użytkowników. Czasem znaczną przewagę mają łapki w górę, czasem jest odwrotnie. W przypadku „Baby” Justina Biebera, jego fani sami nie mogą się zdecydować czy lubią ten utwór, czy nie, bowiem różnica jest mniejsza niż zwykle, a bywało nawet, że wynik był niemal równy. Oczywiście można powiedzieć, że negatywne reakcje są po prostu od jego antyfanów, ale co oni mieliby robić u niego na YouTubie?

2. Zwiastun Sadaka 2 – Fox Star Studios (13,35 mln głosów na nie)

Zwiastun filmu Sadaka 2 został opublikowany 12 sierpnia 2020 r. Zaledwie tydzień wystarczyło, by stał się drugim najbardziej znienawidzonym filmem na YouTube i z 13 milionami głosów na nie utrzymuje to zaszczytne miejsce do tej pory. Siła nienawiści do tego trailera wynikała z liczby osób zaniepokojonych nepotyzmem w Bollywood, który rzekomo doprowadził do samobójstwa aktora Sushanta Singha Rajputa. Z tego powodu film zebrał 4,2 miliona nielubianych na YouTube zaledwie 24 godziny po opublikowaniu.

1. YouTube Rewind 2018 – YouTube (19 mln głosów na nie)

Tu można powiedzieć, że YouTube zaorał samego siebie. Pierwsze miejsce dzierży bowiem film wyprodukowany przez Youtube właśnie. Przyczyna zdumiewającej ilości niechęci nie jest tajemnicą – wideo trwa strasznie długie osiem minut. Jest to nadmierna i całkowicie niepotrzebna ilość czasu na tego typu film, a do tego całość jest całkowicie pozbawiona ładu. Ogólnie rzecz biorąc, dzieje się tam wszystko i nic i dzieje się to za długo.

Biorąc pod uwagę, że YouTube Rewind wydany w roku 2019 nie jest tak daleko w tyle w tym zestawieniu, mogliśmy się spodziewać najgorszego w podsumowaniu 2020 roku. Ale ten rok był tak zły, że trudno było jakimkolwiek filmem go przebić i w  Rewind 2020 otrzymał tylko 75 tys. negatywnych ocen.

 

____________________________________________________________

Koniecznie przeczytajcie także: