Nowe możliwości na Instagramie
Instagram to przede wszystkim zdjęcia i story? Po części to prawda, ale za tym wszystkim od dawna już stoją hasztagi. To dzięki nim w dużej mierze możemy wyszukiwać interesujące nas treści. Jednak w obecnej formie wyszukiwanie ograniczone do nazw, nazw użytkowników, lokalizacji i hasztagów okazało się niewystarczające. Dlatego idą zmiany, a mianowicie będzie można wyszukiwać także za pomocą słów kluczowych, które mogą pojawiać się w podpisach do zdjęć i filmów.
Najprościej mówiąc jeśli szukasz inspiracji świątecznych, to nie będziesz musiał wyszukiwać już pod hasztagiem #christmasinspiration albo jego polskim odpowiednikiem, tylko wystarczy wpisanie samego hasła. Wtedy wyniki wyszukiwania powinny pokazywać posty dotyczące takich świątecznych inspiracji, nawet jeśli nie zostały one specjalnie oznaczone w ten sposób.
Takie rozwiązanie nasuwa wiele pytań, na przykład: w jaki sposób Instagram określa, o czym jest post, gdy nie polega na oznaczeniu go hasztagiem? Czy algorytm Instagrama potrafi zrozumieć synonimy? Czy może w cały proces wyszukiwania jest zaangażowana sztuczna inteligencja, która pomagają algorytmowi w rozpoznawaniu tego, co jest przedstawione na zdjęciu?
Według raporty The Verge, rzecznik Instagrama powiedział, że system wykorzystuje uczenie maszynowe do „znajdowania treści o najwyższej jakości, które są dla Ciebie istotne”, biorąc pod uwagę „szereg czynników”, takich jak „rodzaj treści, podpisy [i] kiedy został opublikowany ”.
Na razie zmiany zostały wprowadzone jedynie dla użytkowników z sześciu krajów anglojęzycznych: Australii, Nowej Zelandii, Wielkiej Brytanii, USA, Irlandii i Kanady.