Ranking polskich YouTuberów. Kto rządzi na YouTubie w 2021 roku?

Istnieje wiele sposobów na zdobycie dużej liczby obserwujących w serwisie YouTube i jest to gra, warta świeczki, bo może potencjalnie przynieść nie tylko ogromną popularność, ale także ogromne pieniądze. Sprawdźcie, kto rządzi na polskim YouTubie w 2021 roku.

Ranking najpopularniejszych YouTuberów w Polsce

YouTube to najpopularniejsza platforma do strumieniowego przesyłania wideo na świecie. Ma ona szerokie grono użytkowników, którzy przesyłają na swoje kanały filmy wideo prawie codziennie. Oczywiście jest to jakiś sposób na sukces, jednak w obecnych czasach to nie wystarczy, żeby zdobyć stałe, szerokie grono odbiorców.

Najpopularniejsze kanały na YouTubie skupiają się na różnych rodzajach treści.  Tym, którym udało się osiągnąć miliony obserwujących zazdroszczą fani, chcąc ich naśladować, a zawód „YouTuber” jest teraz jednym z najbardziej pożądanych zawodów wśród młodzieży. Sława, jaką można zdobyć, działa jak magnes, ale jeszcze większą moc przyciągania mają pieniądze. A gaże, które potrafią zgarniać YouTuberzy potrafią przyprawić o ból głowy. I nie mówimy tu tylko o światowych gwiazdach internetu, bo także na polskim podwórku kwoty, które potrafią zgarnąć influencerzy, są naprawdę imponujące.

Sprawdźmy zatem listę YouTuberów z największą liczbą subskrypcji w Polsce.

YouTube logotyp

Miejsce 10. Planeta Faktów

Zaczynamy od kanału z naprawdę interesującymi treściami. Planeta Faktów to najpopularniejszy kanał z ciekawostkami na polskim YouTubie. Jego właścicielem jest Jacek Makarewicz, który jest też odpowiedzialny za kanał Polish Sausage, gdzie prezentowane są animacje okraszone dość specyficznym poczuciem humoru.

Na Planecie Faktów znajduje się masa ciekawostek, zestawionych ze sobą tematycznie. Wśród nich znajduje się np. „10 rzeczy, o których zastosowaniu nie miałeś pojęcia”, „10 zwierząt, które uratowały ludzkie życie”, czy „10 najśmieszniejszych odpowiedzi na kartkówkach”.

Treści są mniej lub bardziej wartościowe, znajdują się także typowo śmieszne lub kontrowersyjne zestawienia i to te najczęściej zdobywają największą popularność. No cóż, YouTube rządzi się swoimi prawami. Mimo wszystko jest to kanał ciekawy i przyciągający uwagę, a o to przecież chodzi, w końcu mówimy o zestawieniu najpopularniejszych kont.

Subskrypcje: 2,71 mln

Wyświetlenia: 1 537 060 397

Miejsce 9. Disco Marek

Zaraz po kanale z choć trochę edukacyjnymi i wartościowymi treściami zaczynają się schody, bo mowa będzie o Marku Kruszelu, o którym głośno było już nie raz. Jeśli imię i nazwisko jeszcze nic Wam nie mówi, to z pewnością więcej rozjaśni jego pseudonim, czyli Lord Kruszwil. W serwisie YouTube zaczął działać w 2017 roku. Jego kanał szybko zyskał na popularności i stał się jednym z największych i najbardziej rozpoznawalnych postaci polskiego YouTube’a.

W swoich nagraniach często pokazywał produkty luksusowych marek, między innymi samochody i elektronikę. Wiele filmików nagrywał razem z tym owianym złą sławą Kamerzystą. W czerwcu 2019 roku Lord Kruszwil został zgłoszony do prokuratury z powodu publikowania kontrowersyjnych materiałów. W efekcie YouTube zaczął wydawać Kruszwilowi kolejne ostrzeżenia. W związku z tym YouTuber podjął decyzję o założeniu nowego kanału i spróbowaniu swoich sił w muzyce. Pod nowym pseudonimem Disco Marek zaczął nagrywać piosenki disco polo. Jego utwór „Zostań moją kotką” stał się prawdziwym hitem internetu, a samo konto szybko wskoczyło na listę najpopularniejszych.

Subskrypcje: 3,16 mln

Wyświetlenia: 50 105 030 wyświetleń

Miejsce 8. Naruciak

Naruciak to jeden z naczelnych dowcipnisiów polskiego YouTube’a. Jego nick zainspirowany był anime, które oglądał w dzieciństwie. Jak nietrudno się domyślić, chodzi o „Naruto”, po którym jego kuzynka zaczęła nazywać go właśnie Naruciakiem.

YouTuber zdobył sympatię widzów wieloma ciekawymi seriami, a najpopularniejszą z nich jest “Poniedziałkowy Naruciak”. Pierwszym jego filmikiem był “Funny Moments – TheNitroZyniak” wypuszczony w 2013 roku, pokazujący najśmieszniejsze fragmenty gameplay’ów w wykonaniu Nitro.

Jak wielu twórców, prowadzi więcej niż jeden kanał – w serwisie znany jest nie tylko jako Naruciak, ale również Boruciak. Jakiś czas temu głośno było o nim za sprawą jego wypowiedzi, w której bardzo krytycznie wyraził się o Ekipie Friza, nazywając ją jednym z najbardziej szkodliwych obecnie kanałów. Sam o sobie pisze, że kradnie kontent, po prostu go komentując i to się klika. Ten niezbyt ambitny kontent wystarczył, by znaleźć się w gronie najpopularniejszych YouTuberów. Sam przyznaje, że chciałby zacząć tworzyć treści wyższych lotów, ale jak na razie na deklaracjach się skończyło.

Subskrypcje: 3,21 mln

Wyświetlenia: 754 338 190

Miejsce 7. AbstrachujeTV

Kiedyś dosłownie wyskakiwali z lodówki. Słychać było o nich na każdym kroku, cały czas poszarzali swoją ofertę o nowe kanały i byli trampoliną do sławy dla wielu innych osób. We wrześniu 2017 r. w ich spółkę zainwestowali byli współwłaściciele Legii Warszawa: Bogusław Leśnodorski i Maciej Wandzel. Przedsiębiorcy wpompowali w influencerów 4 mln zł w zamian za 40 proc. udziałów w firmie. Teraz jednak ich popularność trochę zmalała, ale nie na tyle, by nie znaleźć się w polskim TOP 10 YouTube’a.

Porażką okazały się inne głośne biznesy Abstrachuje: warszawski klub BAL oraz restauracja sushi. Ich ogromne problemy finansowe miał obnażyć inny znany YouTuber – Wardęga. Jeśli wierzyć jego doniesieniom, wynik finansowy ABSTRA Group w 2019 r. to strata ponad 3 mln zł. „Przez ostatnie trzy lata chłopaki stracili grubo ponad 7 mln zł” oznajmiał ich kolega po fachu.

Niemniej liczba subskrybentów kanału wciąż imponuje. Ich treści to najczęściej zróżnicowane tematycznie skecze. Jak można przeczytać na ich stronie: „Historia Abstra rozpoczęła się (…) 12 października 2012 roku. To właśnie wtedy Robert Pasut, Czarek Jóźwik i Rafał Masny na YouTube zamieścili swój pierwszy materiał wideo pt. „Co mówią: Gimbusy”. Teraz to już klasyk, ale w czasach wciąż raczkującego YouTube w Polsce to była prawdziwa RE-WO-LU-CJA.”

Dzisiaj skład Abstrachuje wygląda odrobinę inaczej, bowiem  z popularnego trio odszedł Rafał Masny – jedna z legend polskiego YouTube’a.

Subskrypcje: 3,37 mln

Wyświetlenia: 1 459 449 978

Miejsce 6. Step Records

Kolejne miejsce nie należy co prawda do konkretnej osoby, ale nie mogliśmy pominąć tego konta, patrząc na ogromną ilość subskrypcji. Poza tym trudno wyobrazić sobie tego zestawienia bez żadnego kanału muzycznego, bo trudno nam zaliczyć do tego grona konto Disco Marka.

Kanał Step Records zrzesza popularnych artystów hip-hopowych, udostępniających teledyski oraz utwory w ramach własnej wytwórni muzycznej. Na kanale można znaleźć zarówno kultowe kawałki, jak i nowości z polskiej sceny hip-hopu. Obecnie Step Records zajmuje pierwsze miejsce wśród kanałów muzycznych w Polsce. 

Sami o sobie piszą tak: „Naszą wytwórnię zasilają zarówno legendy polskiego rapu jak i freshmeni, artyści z niebanalnym pomysłem na siebie i swoją twórczość. Albumy wydawane i dystrybuowane przez naszą wytwórnię mogą pochwalić się milionową oglądalnością klipów, świetną promocją, a także statusami złotych oraz platynowych płyt.”

Subskrypcje: 3,59 mln

Wyświetlenia: 3 759 926 753

Miejsce 5. SA Wardega

Sylwester Wardęga to kontrowersyjny twórca contentu na YouTube, który stał się popularny dzięki widowiskowym prankom. Szczególny rozgłos przyniósł mu film z psem-pająkiem. Ten 31-letni YouTuber, który poza nagrywaniem treści na dwa prowadzone przez niego konta jest również niezależnym twórcą filmowym. Działalność na platformie YouTube rozpoczął w 2011 roku. Jego produkcje nierzadko wchodziły w konflikt z prawem – wielokrotnie został łapany przez funkcjonariuszy policji za nielegalne czyny.

Pomimo, że ostatnie publikacje na kanale pojawiły się kilka lat temu, liczba subskrybentów, którą udało mu się zdobyć w czasie swojej aktywności na YouTube pozwala mu wciąż utrzymywać się na tej liście. Obecnie prowadzi dwa inne profile, z których zdecydowanie bardziej znanym i częściej odwiedzanym przez widzów jest Wataha – Krulestwo.

Subskrypcje: 3,64 mln

Wyświetlenia: 780 889 668

Miejsce 4. reZigiusz

ReZigiusz, czyli tak naprawdę Remigiusz Wierzgoń, pochodzi z Górnego Śląska i zaczynał, jak chyba większość YouTuberów z tego zestawienia, od nagrywaniu filmików opowiadających o grach komputerowych.Teraz na swoim kanale skupia się głównie na lifestylowych vlogach.

Nie samym YouTube żyją influencerzy. Większość z nich radzi sobie bardzo dobrze na innych platformach mediów społecznościowych. Nie inaczej jest w przypadku ReZigiusza, którego na samym Instagramie obserwuje już ponad 1,4 mln fanów.

Oprócz tego Prowadzi sklep REZI STYLE, w którym można kupić ubrania oraz np. okulary przeciwsłoneczne. Często udziela się charytatywnie m.in. w ramach działań Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Swego czasu zasiadał także w  gronie jurorów w programie„The Brain. Genialny umysł”.

Subskrypcje: 4,24 mln

Wyświetlenia: 1 046 411 218

Miejsce 3. Stuu

Stuu to polski influencer angielskiego pochodzenia. Jego prawdziwe imię i nazwisko to Stuart Alexander Kluz-Burton. Swoją działalność na YouTube rozpoczął w 2013 roku. Na samym początku krótko działał pod pseudonimem „Polski Pingwin”, a także publikował swoje vlogi w języku angielskim.

W czasie, kiedy rozpoczynał swoją działalność na YouTube był jeszcze uczniem jednego z najlepszych gimnazjum w Wielkiej Brytanii. Decyze o przeprowadzce do Polski podjął w związku z rozwojem kanału i wzrastającym zainteresowaniem jego osobą. Jak sam powiedział, przeprowadził się, by „być bliżej swoich fanów”.

W 2019 roku zdecydował się stworzyć wielki projekt z innymi twórcami, który nosił nazwę Team X. W głośnej akcji początkowo brali udział: Kacper Blonsky, Marcin Dubiel, Lexy Chaplin, Julia Kostera oraz Xavier Pniewski. 

Prowadzi równocześnie trzy kanały – każdy poświęcony był innej tematyce. Nagrywa filmiki o grach komputerowych, skupia się na treściach lifestylowych oraz prankach i filmach o przesłaniu humorystycznym. Przełomowym czasem w karierze okazał się moment, kiedy Stuu został pierwszym gamerem w Polsce, który osiągnął liczbę 1 mln subskrypcji. Obecnie Stuu na swoim kanale posiada ponad 4 mln subskrypcji i zajmuje 3. miejsce pod względem popularności wśród polskich youtuberów.

Subskrypcje: 4,29 mln

Wyświetlenia: 1 067 512 154

Miejsce 2. Karol Friz Wiśniewski

Zaczynał od nagrywania filmików z gier, a teraz określany jest jako „najbogatszy polski YouTuber”. Sklep z odzieżą i gadżetami, kursy dla początkujących youtuberów, piosenki, debiut na giełdzie no i oczywiście słynne lody. O Frizie i jego Ekipie słyszał już chyba każdy. Karol Wiśniewski urodził się 13 lutego 1996 roku w Krakowie i trzeba przyznać, że mimo młodego wieku i treści, które z pewnością nie każdemu przypadną do gustu, jest to bardzo przedsiębiorczy człowiek z ogromnymi ambicjami.

Największy rozgłos przyniosły mu oczywiście działania w ramach tzw. Ekipy Friza. Jednak swoją karierę w sieci rozpoczął zamieszczając na YouTubie filmiki, w których np. nagrywał filmy z gry komputerowej Minecraft. Gdy wydana została gra Pokemon GO, zaczął publikować filmy informujące o nowościach z nią związanych.

Po jakimś czasie Friz postanowił jednak pójść w inną stronę i zmienił tematykę swojego kanału zamieniając gry na treści bardziej lifestylowe. W 2018 roku założył Słynną Ekipę, do której zaprosił początkowo: Trombę, Wujka Łuki oraz Mini Majka. 

Duży przełom w karierze Friza nastąpił w 2019 roku, kiedy to z całą Ekipą wprowadził się do wartej 5 mln zł willi zlokalizowanej na przedmieściach Krakowa, którą nazwano „Domem Ekipy”. To tam narodziła się inicjatywa codziennych wyzwań, które twórcy przez 365 dni wrzucali na YouTube’a, generując coraz większe zasięgi. Sama Ekipa powiększyła swoje grono o kilka nowych osób, m.in. Weronika Sowa (Wersow), Marta Błoch (Murcix), Mikołaj Magdziarz (Mixer), Kamil Chwastek (Poczciwy Krzychu), Jakub Patecki (Patec Wariatec), Maria (Marcysia) Ryskala i Kasia Bożek.

Subskrypcje: 4,5 mln

Wyświetlenia: 1 911 525 517

Miejsce 1. Blowek

Wszyscy, którzy interesują się grami komputerowymi, na pewno go znają. Blowek, czyli Karol Gązwa to jeden z najbardziej znanych polskich youtuberów. Karierę w sieci zaczynał od nagrywania filmików, na których pokazywał, jak gra w gry komputerowe. Jego pierwszy filmik na tej platformie został udostępniony 19 kwietnia 2011 roku. Wówczas nagrywał jedynie filmik związane z popularną grą Minecraft. Jego pierwszy filmik został zatytułowany „Co nowego 1.5? minecraft // minecraftpl 1.5”.

Gdy miał 20 lat, „Blowek” posiadał już trzy miliony subskrybentów. Z czasem zmienił tematykę swoich filmów (czy my już o tym gdzieś nie słyszeliśmy?), skupiając się na filmikach komediowych, wyzwaniach i innych rozrywkowych treściach.

Teraz jest pełnoprawnym celebrytą, a do grona jego najbliższych znajomych należą między innymi Rezigiusz, Naruciak, Kacper Błoński, Sylwia Lipka, Dominik Rupiński czy Viki Gabor.

Subskrypcje: 4,79 mln

Wyświetlenia: 990 169 414