Wcześniej Snap uruchomił Bitmoji Party, wieloosobową grę mobilną z wirtualnymi awatarami użytkowników, która oferowała alternatywną przestrzeń do interakcji z najlepszymi przyjaciółmi.
Prywatność w mediach społecznościowych dodaj do ulubionych
Giganci mediów społecznościowych zauważają, że jeśli nie dopasują się do trybów, jakie preferują, coraz bardziej ceniące intymność, Zetki, stracą użytkowników. A to oni są najbardziej atrakcyjni dla reklamodawców. Coraz częściej, aby przekonać do zakupu, marketerzy potrzebują dostać się do zamkniętych grup. A to nie wydarzy się bez zbudowania relacji opartej na wiedzy lub rzeczywistej sympatii czy zaufaniu.
Sposób działania ewoluuje, ponieważ gdy przechodzimy do mniejszych, zwartych grup o podobnych zainteresowaniach, zyskujemy nowe możliwości nawiązywania bardziej świadomych i autentycznych połączeń. Wówczas marketerzy nie mogą spamować klientów nachalną reklamą.
Nie współdziel czkawki
Reklamodawcy nie są jednak jedyną bolączką internetowego streamu. Poradników, jak w 5., 10. czy 15. krokach zadbać o swoją prywatność w mediach społecznościowych znajdziemy mnóstwo. Podobnie jak doniesień o stalkingu, agresywnych atakach lub wręcz szantażach robionych przez osoby, których pasją stało się uprzykrzanie życia innym. Rośnie również liczba doniesień, o tym jak wiele osób ma problemy psychiczne w związku z lękiem przed odrzuceniem.
Młodsze pokolenie „Z”, zawężając swoje preferencje udostępniania prywatnych treści, może uspokoić wszechobecny streaming obiadów i wakacji Millenialsów. Nie sposób odmówić, że zapewne w momencie konsumpcji owe doświadczenia były pyszne. Warto jednak pamiętać, że częstotliwość ich udostępniania i zasięg wszem wobec może odbić się współdzieloną czkawką.
Źródło: „The Future 100” an annual report by wunderman thompson intelligence, forecasting what’s in store for 2020 in 100 snackable trends, THE VERGE