Instagram chce zapewnić młodym więcej bezpieczeństwa. Osoby poniżej 16 lat będą miały domyślnie ustawione prywatne konto

Instagram ma nowy pomysł na to, by młodzi ludzie byli bezpieczniejsi korzystając z tej platformy. Teraz użytkownicy poniżej 16 roku życia będą mieli domyślnie ustawione prywatne konto. Jednak to nie jedyna zmiana wprowadzona teraz przez Instagram. Sprawdźcie, co jeszcze zmienia się tam w kontekście bezpieczeństwa młodzieży.

Zmiany na Instagramie

Od social mediów nie uciekniemy. Należy się nawet spodziewać, że w miarę upływu czasu zacznie przybywać platform polegających na nowych funkcjach, ale bazujących na kontaktach z innymi, najczęściej zupełnie obcymi ludźmi. To niestety niesie ze sobą pewne niebezpieczeństwa, szczególnie wśród młodych, nieświadomych wszystkich zagrożeń, ludzi.

Instagram wprowadzając nowe funkcje, kładzie duży nacisk na te, które mają chronić młodszych użytkowników portalu.

_______________________________________

Przeczytaj:

Teraz ponownie platforma wprowadziła zmiany, które – jak zapewnia Instagram – mają sprawić, że młodzież będzie czerpać przyjemność z korzystania z niego, jednocześnie zachowując prywatność i bezpieczeństwo. Wśród nowych funkcji pojawiają się:

  • Wprowadzanie młodych ludzi do kont prywatnych;
  • Utrudnienie potencjalnie podejrzanym kontom znalezienia młodych ludzi;
  • Ograniczenie możliwości, jakie mają reklamodawcy, aby dotrzeć z reklamami do młodych ludzi.
Instagram ikona aplikacja

Osoby poniżej 16 lat z prywatnymi kontami

Nowi użytkownicy Instagrama, którzy mają mniej niż 16 lat (lub mniej niż 18 lat w niektórych krajach) będą teraz domyślnie mieć ustawione prywatne konto, dopóki nie zdecydują inaczej. Według firmy, zatrzyma to lub ograniczy młodym ludziom kontakt z nieznanymi dorosłymi, z którymi nie chcą się kontaktować.

Konta prywatne pozwalają użytkownikom kontrolować, kto widzi lub reaguje na udostępniane przez nich treści. W przypadku takich kont, żeby zobaczyć posty oraz relacje danego użytkownika trzeba g obserwować, a żeby to zrobić, właściciel konta musi to zatwierdzić.


Wcześniej Instagram tylko prosił ich o wybranie konta publicznego lub prywatnego podczas rejestracji na Instagramie. Jednak testy wykazały, że aż ośmiu na dziesięciu młodych ludzi zaakceptowało prywatne ustawienia domyślne podczas rejestracji, stąd Instagram postanowił pójść o krok dalej. Osoby poniżej 16 roku życia będą mogły zobaczyć powiadomienie podkreślające zalety konta prywatnego i wyjaśniające, jak zmienić ustawienia prywatności.

Oczywiście nadal będzie istniała możliwość pozostawienie konta publicznego lub przejście na nie w każdej chwili.  Larry Magid, dyrektor generalny i współzałożyciel  ConnectSafely mówi, że: „Nowe aktualizacje stanowią ważny postęp w tworzeniu bezpieczniejszego, bardziej prywatnego korzystania z Instagrama przez młodych. W szczególności wykorzystanie uczenia maszynowego do zrozumienia, kiedy interakcja osoby dorosłej z nastolatkiem może być nieodpowiednia, pozwala nastolatkom kierować swoim kontem i decydować o tym, z kim wchodzą w interakcję, a wprowadzenie domyślnych prywatnych kont dla nastolatków poniżej 16 roku życia pomaga młodym ludziom zachować ich treści mniej widoczne dla dorosłych”.

zmiany na instagramie
Źródło: Instagram

Utrudnienie kontaktu z niektórymi kontami

Zachęcanie młodych ludzi do posiadania kont prywatnych to duży krok we właściwym kierunku, jeśli chodzi o powstrzymanie niechcianych kontaktów ze strony dorosłych. Jednak Instagram nie zatrzymuje się tylko w tym miejscu i robi kolejny krok, by utrudnić dorosłym wyszukiwanie kont osób nieletnich.

W związku z tym Instagram opracował technologię, która pozwoli znajdować konta, które wykazują potencjalnie podejrzane zachowanie, i uniemożliwić im interakcję z kontami młodych ludzi. Co kryje się pod pojęciem, „potencjalnie podejrzane zachowanie”? Chodzi o konta należące do osób dorosłych, które mogły zostać niedawno zablokowane lub zgłoszone przez młodą osobę.

Takie konta nie będą wśród sugerowanych mieć już wyświetlanych kont młodych ludzi, nie będą mogli ich wyszukiwać, obserwować, a nawet zobaczyć komentarzy młodych osób pod postami innych.

Na początek zmiany te wprowadzone będą tylko w kilku krajach, w tym w Stanach Zjednoczonych, Australii, Francji, Wielkiej Brytanii i Japonii. Jednak Instagram zapowiada, że wkrótce rozszerzy je na więcej krajów.

Zmiana sposobu, w jaki reklamodawcy mogą docierać do młodych ludzi

Ostatnia zmiana dotyczy sposobu, w jaki reklamodawcy mogą docierać z reklamami do młodych ludzi. Za kilka tygodni Instagram, ale także Facebook oraz Messenger zezwolą reklamodawcom na kierowanie reklam tylko do osób poniżej 18 roku życia (lub starszych w niektórych krajach). Oznacza to, że wcześniej dostępne opcje oparte na zainteresowaniach lub aktywności w innych aplikacjach i witrynach, nie będą już dostępne dla reklamodawców. 

 

Źródło: Instagram, opracowanie własne