Czym są awatary?
Termin awatar w odniesieniu do identyfikacji użytkownika komputera został po raz pierwszy wymyślony przez Chipa Morningstara i Josepha Romero w 1985 roku, kiedy projektowali oni internetową grę fabularną LucasFilm „Habitat”.
Awatar jest to najczęściej graficzna, cyfrowa postać, pod jaką użytkownik występuje w świecie wirtualnym. Można powiedzieć, że jest to jego wirtualny wizerunek. Jest on wytworem charakterystycznym przede wszystkim dla gier komputerowych, forów oraz mediów społecznościowych, a także dla innych form nowoczesnej komunikacji internetowej.
Najprostsze awatary to małe pliki graficzne używane na stronach internetowych. Obrazy mogą być humorystyczne lub poważne i często przedstawiają fikcyjne postaci lub zwierzęta. Na czatach zwykle pojawiają się jako dołączone do postów użytkownika obok jego nazwy.
W wirtualnej rzeczywistości awatary to interaktywne postacie, które mogą być dostosowywane przez użytkownika. Poruszają się one po skomputeryzowanym krajobrazie, manipulując otaczającym je środowiskiem. Można je przenosić i poruszać nimi za pomocą klawiatury i myszy. Awatary ze świata wirtualnego mają również powiązany spis obiektów, takich jak narzędzia, broń, ubrania, pojazdy, wirtualna waluta itp.
Jak wygląda z punktu widzenia regulaminu możliwość stworzenia takiego awatara na firmowym tiktoku sklepu? Czy taka postać, która staje się pewnego rodzaju marką, symbolem, postacią sklepu, która nawiązuje np. do jego kolorystyki i w jego imieniu „sprzedaje”, jest jakoś ograniczona w regulaminie?