Gucci akceptuje płatność kryptowalutami

Po cyfrowej torbie na Robloxie przyszła kolej na kryptowaluty. Okazuje się bowiem, że do końca maja 2022 wybrane amerykańskie sklepy marki Gucci będą przyjmowały zapłatę w wirtualnych monetach. Jeden z najbardziej znanych na świecie domów mody postanowił w ten sposób wyjść naprzeciw swoim klientom i jeszcze bardziej zagłębia się w technologiczne możliwości ich obsługi. Sprawdźmy szczegóły.

Kultowa marka Gucci idzie z duchem czasu

Mimo że Gucci istnieje na rynku modowym od ponad 100 lat, nadal jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych luksusowych domów mody. I nie chodzi tu tylko o oferowane produkty. 

Pochodzący z włoskiej Florencji producent sukcesywnie wprowadza do swojej oferty rozwiązania nawiązujące do wirtualnego świata nowych technologii. Pamiętamy przecież takie projekty, jak np. NFT SUPERGUCCI, czy wirtualna torba, która została sprzedana za ponad 4 tysiące dolarów na platformie do gier Roblox. 

Ostatnio natomiast dom modowy postanowił też, że jego sklepy outletowe w Los Angeles, Miami, Las Vegas i Nowym Jorku będą akceptowały płatności w kryptowalutach.Modowy gigant dołącza tym samym do grona najbardziej postępowych przedsiębiorstw świata mody. Warto bowiem przypomnieć, że takim rozwiązaniem może pochwalić się też marka Off-White, która już od jakiegoś czasu pozwala płacić za swoje produkty wirtualnymi monetami – zarówno w internecie, jak i wybranych sklepach stacjonarnych.

Przeczytaj też:

Gucci
fot. Logo Gucci / wikipedia.pl

Jak działa płatność kryptowalutą za produkty Gucci?

W przypadku domu mody Gucci, płatność kryptowalutą będzie możliwa w wybranych, wymienionych wyżej, amerykańskich butikach. Klienci, którzy zdecydują się w ten sposób zapłacić za towar, otrzymają maila, a w nim link ze specjalnie wygenerowanym na tę okazję kodem QR. To właśnie on będzie przepustką do płatności za pomocą środków kryptograficznych.

Co ciekawe, marka modowa Gucci zaakceptuje 10 walut, z których aż połowę stanowią te bezpośrednio powiązane z amerykańskim dolarem. Poza nimi, na liście znalazły się też: Bitcoin, Bitcoin Cash, Ethereum, Wrapped Bitcoin, Litecoin, Shiba Inu i Dogecoin. 

Gucci zawsze stara się wykorzystywać nowe technologie, gdy mogą one zapewnić naszym klientom lepsze wrażenia (...) Teraz, gdy jesteśmy w stanie zintegrować kryptowaluty z naszym systemem płatności, jest to naturalna ewolucja dla tych klientów, którzy chcieliby mieć dostęp do tej opcji.
Marco Bizzarri
prezes i dyrektor generalny Gucci
Źródło tekstu: mashable.com, gucci.com