Płatność BLIK dostępna na komunikatorze Facebook Messenger

BLIK rozwija nowe metody płatności w Polsce. Jedną z nich jest zintegrowanie procesu zakupowego z komunikatorem Facebook Messenger. Funkcjonalność ma usprawnić dokonywanie transakcji i być znacznie bezpieczniejszym rozwiązaniem, niż chociażby podawanie numeru karty.

Na Messengerze zapłacisz BLIK-iem

BLIK to polski system płatności mobilnych, który zadebiutował w lutym 2015 roku w 6 bankach, a jego autorem jest spółka PSP (Polski Standard Płatności). Umożliwia on użytkownikom smartfonów na szybsze dokonywanie płatności zarówno w sklepach internetowych, jak i stacjonarnych. Za jego pomocą można także wypłacić gotówkę z bankomatu bez konieczności użycia karty. Dodatkowo można nim wykonywać przelewy między różnymi bankami, a także generować dość archaiczne już czeki.

Według pomysłodawców do końca 2020 roku z BLIK-a skorzystało już ponad 3,2 miliona klientów. Kilka dni temu, bo w połowie maja 2021 roku BLIK pochwalił się kamieniem milowym w swojej działalności. Realizując miliardową transakcję za swoją pomocą.  Stało się to na serwisie SIepomagam.pl, a jej wartość wynosiła 45 złotych i została wykonana przy pomocy aplikacji mobilnej PKO Bank Polski 9 maja o godzinie 21:27.

Miliard transakcji Blikiem

Facebookowe zakupy przy pomocy bota

Jak miałyby wyglądać takie Facebookowe zakupy? Otóż użytkownik nie będzie miał kontaktu z żadnym doradcą klienta, a jedynie botem, który w szybki sposób zapozna klienta z ofertą danego sklepu. Potencjalny nabywca po wybraniu przez siebie pożądanego produktu nie będzie musiał nawet przenosić się na stronę internetową marki, a płatności dokona przez Messengera.

Ten proces przeprowadzania transakcji ma ułatwić życie klientom, a także odciążyć obsługę klientów sklepów, które z usługi bota skorzystają. W przyszłości firmy nie wykluczają także wprowadzenia funkcji zakupów głosowych, przez którą klienci mieliby uczucie, że dokonują je w sklepie stacjonarnym.

Docelowo myślimy nie tylko o klasycznych zakupach w sieci, ale o wszystkich transakcjach możliwych do zrealizowania z wykorzystaniem BLIK – przekazaniu darowizny na szczytny cel czy zapłacie za rachunek telefoniczny
Mateusz Wachowski
Key Account Manager Tpay

W kuluarach mówi się już o kolejnych krokach (i komunikatorach), które zamierza podjąć BLIK. Jednym z nich jest podjęcie współpracy z WhatsApp’em. Nie da się ukryć, że podanie kodu autoryzowanemu botowi, wygenerowanego dzięki BLIK-owi, wydaje się być bardziej bezpiecznym rozwiązaniem, niż chociażby przelewy na konto czy podawanie numeru karty. Kto wie, może w przyszłości technologia stworzona przez Polaków zostanie wykorzystana także w innych państwach.