Dziś w sklepach znajdziesz monitory z odświeżaniem 165 Hz, 240 Hz i 360 Hz lub więcej. Powstają już nawet monitory z 500 Hz (!). Przeskok ze 144 Hz na 240 Hz lub 360 Hz jest odczuwalny, ale mniej niż przy przejściu z 60 Hz na 144 Hz. W CS: GO łatwo uzyskać dużą liczbę fps, zwłaszcza na nowoczesnym PC, więc do tej gry zdecydowanie warto rozważyć monitor o szybszej matrycy niż dość standardowe, jak na 2022 rok, 144 Hz.
Po drugie input lag
Każdy obraz generowany przez procesor graficzny jest paczką danych cyfrowych, która wędruje kablem do monitora. W teorii odbywa się to bardzo szybko, w praktyce dochodzi do opóźnień w transmisji noszących miano input lag.
Zwrot z bronią w ręku, wystrzał, skok, bieg, unik – słowem wszystkie komendy, zanim zostaną wyświetlone, przemierzają elektroniczny tor z określoną prędkością. Wspomniana prędkość definiowana jest właśnie przez input lag, będący domeną każdego monitora. Modele biurowe tym różnią się od gamingowych, że mają wysoki input lag. W ich przypadku szybkość transmisji danych cyfrowych nie ma znaczenia.
Ale monitor do CS:GO nie może sobie pozwolić na opóźnienia, bo te mogą (i zapewne będą) kosztować Cię wygraną. Jak sprawdzić input lag danego monitora? Cóż, żeby go odnaleźć, trzeba poszperać w sieci, wklejając w wyszukiwarkę nazwę panelu z dopiskiem input lag.
Zasada jest prosta – im mniej, tym lepiej, przy czym każdy wynik poniżej 10 ms jest bardzo dobry.
Matryca to tylko ips, NT jest za ciemna, i meczy się oko, jak można polecać NT ?
Odświeżanie 120 hz do csgo jest idealne do 4:3, powyżej 120hz zmieniają się możliwości rozdzielczości, wysoka rozdzielczość 16:9/16:10 obniża znacząco fps.
Klasyką gatunku CS jest 800×600 i wymuszone 100hz.
„Do FHD w tej grze nie potrzeba też, nie wiadomo jakich komponentów.” – to stwierdzenie jest absolutnie nie prawdziwe. Tak mówią osoby które na codzień w csa nie grają.
Do grywalności potrzeba stałego 200 fps minimum.
Przy 60 fps to można powiedzieć tylko że „gra pójdzie” ale to na tyle.