Takiej słuchawki do gier jeszcze nie widziałem. Czym jest Razer Tetra?

Nieprzypadkowo użyłem terminu – słuchawka, bo Razer Tetra rzeczywiście jest pojedynczą słuchawką, do której dołączono mikrofon. Mi bardziej przypomina wyposażenie pracownika infolinii niż sprzęt gamingowy, ale w tym konstrukcyjnym szaleństwie jest metoda.

Domowe audio vs komunikacja w grach

Kanapa lub fotel stojące na środku salonu. Jest wygodnie. W ręku pad od konsoli, a wokół Was głośniki domowego systemu audio. Chcecie grać w otoczeniu przestrzennego dźwięku, który wydobywa się z głośników rozmieszczonych w kluczowych punktach pokoju. Przetworniki dadzą z siebie wszystko, wypełniając eter dźwiękami wysokimi, średnimi i niskimi.

Sopranami, basami oraz odseparowaną sekcją muzyczną. Głębia i szerokość sceny przenikają się, tworząc harmonię dźwięku oraz wrażenia słuchowe, które dosłownie pieszczą uszy.

Jest tylko jeden problem – komunikacja z zespołem. No bo jak tu mówić do ludzi i jak ich słyszeć, gdy dookoła rozbrzmiewa kanonada broni najróżniejszego kalibru? I tu wkracza Razer ze słuchawką Tetra. Kompaktową i niepozorną, ale taka właśnie ma być.

Razer Tetra gracz

Jej rola została ograniczona do komunikacji głosowej, czyli niezbędnego minimum, przy zapewnieniu maksymalnej wygody oraz klarowności przekazu.

Razer Tetra schemat pracy

Kardioidalny mikrofon dla klarownych rozmów

Kluczowym elementem rozmów z innymi graczami jest kardioidalny mikrofon, dostrojony do ukierunkowanego zbierania Waszego głosu. Jednocześnie redukuje hałas otoczenia (przede wszystkim brzmienie dochodzące głośników z tyłu i z boków). Nie ma więc opcji, żeby huk eksplozji zagłuszył Wasze wezwanie do ataku. Żeby zobrazować działanie kardioidalnego mikrofonu Razer Tetra, odsyłam do poniższego schematu.

Razer Tetra diagram kardioidalny

Charakterystyka mikrofonu:

  • Pasmo przenoszenia: 100 Hz – 10 kHz
  • Stosunek sygnału do szumu: ≥ 55 dB
  • Czułość (@1 kHz): -41 ± 3 dB
  • Charakterystka kierunkowości: jednokierunkowy mikrofon elektretowy na wysięgniku
Słuchawka z mikrofonem Razer Tetra

Jednocześnie pojedyncza słuchawka dostarcza wprost do ucha odpowiedzi kolegów z teamu. Charakterystyka słuchawki przedstawia się następująco:

  • Pasmo przenoszenia: 20 Hz – 20 kHz
  • Impedancja: 32 Ω @ 1 kHz
  • Czułość (@1 kHz): 107 dB
  • Membrana: 32 mm, z magnesem neodymowym
  • Złącze: Analogowe 3.5 mm
  • Długość kabla: 1.3 m
  • Waga: 70 g
  • Nauszniki: Skórka z miękką pianką

Razer Tetra waży tyle, co nic

Zaledwie 70 gramów wagi to naprawdę niewiele. Tak lekki headset nie ma prawa ciążyć i doskwierać, gdy gra wciągnie na długo, a Wy będziecie sobie powtarzać w duchu: jeszcze tylko jedna mapa, jeszcze jeden quest. Co ważne, konstrukcja słuchawek jest odwracalna. Oznacza to, że w każdej chwili możecie zmienić ucho, przekręcając mikrofon na drugą stronę.

W pałąku znajduje się regulowany suwak, z kolei nausznik pokrywa zgrabne połączenie miękkiej pianki i skóry ekologicznej. Słuchawki Razer Tetra mają też wbudowaną regulację głośności oraz wyciszanie mikrofonu. Wytrawni gracze wiedzą, w jakich sytuacjach przydaje się ona najbardziej, prawda?

Kompatybilność – na rynku dostępne są 2 wersje słuchawki Razer Tetra. Pierwsza, kompatybilna z komputerami i konsolami wideo: Xbox One, PlayStation 4 i Nintendo Switch – nie będzie dostępna w Europie. Druga, dostępna dla odmiany tylko w UE, a więc także w Polsce, przy czym tylko online, jest kompatybilna tylko z PlayStation 4.

Razer Tetra wyceniono na 34,99 euro.

Do czasu pełnej dostępności, zachęcam do zapoznania się z aktualną ofertą słuchawek Razer