Ranking najpopularniejszych filmów na YouTubie

Popularność to jedyna rzecz, którą najczęściej oglądane filmy w YouTube mają wspólnego. Czy to zestawienie jest zaskakujące? Na pewno nie całe, ale sporym szokiem dla wielu osób może być, że programy dla dzieci i teledyski należą obecnie do najczęściej oglądanych treści w YouTube. Sprawdźcie ranking 10 najpopularniejszych filmów w tym serwisie.

Era YouTube’a

YouTube stał się stałym elementem kultury internetowej, gromadząc ponad 4 miliardy wyświetleń każdego dnia i zajmując trzecie miejsce pod względem popularności w Internecie. Choć powstają różne serwisy, na których można publikować i oglądać materiały audiowizualne, YouTube nie traci na popularności. W podobnym czasie powstał także inny serwis tego typu, czyli Vimeo. Podstawowa różnica między nimi polegała na tym, że Vimeo nakładało na użytkownika ograniczenia dotyczące publikowanych treści, kładąc nacisk tylko na oryginalne produkcje. Takie obostrzenia nie dotyczyły YouTube’a.

Taka strategia YouTube’a okazała się słuszna i  pozwoliła mu dotrzeć do masowego odbiorcy. Dzięki niej, właśnie na tym serwisie pojawił się klip wideo „Lazy Sunday SNL” grupy The Lonely Island. To wydarzenie uważa się za pierwszy punkt zwrotny w historii YouTube’a.

Filmy z największą liczbą wyświetleń na YouTubie

Patrząc na filmy i teledyski zdobywające popularność na YouTubie trudno wypracować jedną receptę na sukces. Tym bardziej, że przyglądając się poniższemu zestawienie widać, że nie ma jednej reguły, czy gatunku muzycznego, który specjalnie upodobali sobie widzowie/słuchacze. Przyjrzyjmy się zatem, jakie filmy znajdują się w TOP 10 na YouTubie.

10. Justin Bieber – Sorry (3,33 mld)

Są tacy, którzy twierdzą, że Justina się kocha lub nienawidzi. Ja tej teorii nie podzielam, jest mi po prostu obojętny. YouTube jednak pokazuje, że w takim podziale coś rzeczywiście jest. YouTube to miejsce dla tego artysty szczególne, dzięki niemu bowiem w ogóle wypłynął na szerokie wody. Ma także kilka rekordów na koncie związanych z tym portalem Między innymi został drugim artystą muzycznym na świecie, który osiągnął 1 mld wyświetleń na YouTube, co osiągnął dzięki kawałkowi Baby.

Z tym utworem wiąże się jeszcze jeden rekord, bowiem teledysk ten znajduje się na liście najbardziej nielubianych utworów w serwisie, a więc posiadającym rekordowo dużą liczbę kciuków w dół. Przy 2,2 mld wyświetleń negatywnych reakcji jest aż 11 mln. Na szczycie tej niechlubnej listy teledysk utrzymywał się aż przez 9 lat.

Wiemy już, że potwierdza się teza o dużej rzeszy antyfanów artysty, ale co z tymi po drugiej stronie barykady? Ano Justin Bieber posiada także teledysk, który plasuje się na 10 miejscu najpopularniejszych teledysków na świecie, a status ten osiągnął jego wideoklip Sorry.

Utwór ten pochodzi z czwartego studyjnego albumu Justina Biebera Purpose. Został wydany 23 października 2015 roku i szybko znalazł się na szczycie list przebojów w 13 krajach, w tym przez siedem tygodni na pierwszym miejscu w rodzinnej Kanadzie Biebera. Na całym świecie ludzie kupili ponad 10 milionów kopii tej piosenki w 2016 roku.

Sorry stało się też piątym filmem w YouTube, który najszybciej osiągnął 1 miliard wyświetleń, a czwartym w historii z osiągnięciem 2 miliardów wyświetleń.

9. Miroshka TV – Learning Colors Multi-Colored Eggs on the Farm  (3,64 mld)

Rozrywka edukacyjna dla dzieci powoli przejmuje rankingi najczęściej oglądanych filmów na YouTube. W czasach, kiedy coraz częściej słyszy się o tabletowych dzieciach nie powinno to dziwić, a nawet może cieszyć fakt, że są to treści, które posiadają w sobie jakiś walor edukacyjny.

Program Miroshka TV Learning Colors Multi-Colored Eggs on the Farm to film dla dzieci, który zgromadził już ponad 3,6 miliarda wyświetleń w ciągu dwóch lat od jego pojawienia się w serwisie.

To zabawny, pięciominutowy film, który uczy małe dzieci różnych kolorów za pomocą animowanych jaj na farmie. Sam film jest opowiadany w języku rosyjskim i uczy dzieci nazw różnych kolorów w języku rosyjskim. Jedyne części wideo, które nie są w języku rosyjskim, to muzyka (czyli Old MacDonald Had a Farm  w języku angielskim).

8. LooLoo Kids – Johny Johny Yes Papa (3,81 mld)

Kolejne miejsce i kolejny film dla dzieci, tym razem jest to Johny Johny Yes Papa . To krótki, animowany teledysk o psotnym dziecku i jego tacie. To prosta piosenka o dziecku próbującym zjeść kostki cukru, mimo że jego tata najwyraźniej tego nie akceptuje. Jaki jest finał? Oczywiście Wam go nie zdradzę. Nie ukrywam, że nie rozumiem ani przesłania ani fenomenu tego filmiku, no ale ja nie muszę, ważne że miliony użytkowników widzą w tym nagraniu coś, co spowodowało, ze ma ponad 3,8 mld wyświetleń. Sama piosenka też nie jest irytująca – jest prawie zbyt prosta i krótka, aby była uciążliwa. To dobrze, biorąc pod uwagę, że był oglądany / słuchany ponad 3 miliardy razy.

Choć muzyczna opowieść o nieposłusznym Johnym i jego tacie służy za obiekt niekończących się drwin i memów, LooLoo Kids został jedną z największych gwiazd dziecięcych przebojów, a milionowe liczby wyświetleń utworów na koncie LooLoo Kids to już reguła.

7.  Psy – Gangnam Style (3,77 mld)

Prawdziwa ikona w historii wideo YouTube, Psy’s Gangnam Style był potwornym hitem, stając się pierwszym filmem YouTube wyświetlonym ponad miliard razy. Oficjalne konto YouTube Psy przesłało wideo 15 lipca 2012 r., a już 24 listopada tego samego roku Gangnam Style wyprzedził ówczesny rekord Justina Biebera wynoszący 803 700 000 wyświetleń i zajął pożądane miejsce numer 1 na YouTube. Pozostał w tej pozycji aż przez 1689 dni. W czerwcu 2014 r. Osiągnął 2 miliardy wyświetleń i 3 miliardy w styczniu 2018 r. I nie ma co ukrywać, ze popularność tego utworu i teledysku była mocnym zaskoczeniem dla wielu, w tym dla mnie.

Biorąc pod uwagę, że ponad 100 filmów na YouTube może pochwalić się miliardem lub więcej wyświetleń, Gangnam Style nadal pozostaje jednym z najczęściej oglądanych filmów wszechczasów. Pokonuje znacznie młodszą konkurencję, utrzymując się w pierwszej dziesiątce prawie osiem lat po wybuchowym debiucie.

6. Mark Ronson – Uptown Funk feat. Bruno Marsa (3,93 mld)

UpTown Funk został nagrany przez brytyjskiego producenta, Marka Ronsona, wraz z amerykańskim piosenkarzem / autorem tekstów Bruno Marsem. Teledysk został wydany tydzień po wydaniu singla – 17 listopada 2014. Film szybko po debiucie na YouTubie stał się jednym z najpopularniejszych i najbardziej lubianych filmów w historii.

14 kolejnych tygodni na pierwszym miejscu amerykańskiej listy Billboard 100, a także osiągnął 1. miejsce na listach przebojów w kilku innych krajach. UpTown Funk stał się drugim najlepiej sprzedającym się singlem 2015 roku. Zdobył dwie nagrody Grammy, w tym płytę Roku.

Musze przyznać, że spośród całego zestawienia to jeden z niewielu teledysków i utworów, które darzę jakąś sympatią.

5. Masza i Niedźwiedź – Przepis na katastrofę (4,32 mld)

Ten film nazywa się technicznie Маша и Медведь (Masza i Niedźwiedź) – Маша плюс каша. To zdecydowanie najbardziej niezwykły film na tej liście. Nie jest to teledysk, ani oficjalne wideo (chociaż oficjalne kopie tego odcinka istnieją na YouTube), a do tego wszystkiego jest w języku rosyjskim.

Masza i Niedźwiedź to rosyjski serial animowany, luźno oparty na ustnej opowieści ludowej dla dzieci. Jest to rosyjski serial telewizyjny dla dzieci, składający się z czterech serii (do tej pory) złożonych się z 68 odcinków. Na Netfliksie jest też dostępna wersja anglojęzyczna niektórych odcinków.

Oczywiście znam tę bajkę, słyszałam o niej, ale ponownie nie rozumiem fenomenu, choć patrząc na ilość dostępnych gadżetów i zabawek z wizerunkiem postaci z tej bajki o fenomenie można z pewnością tutaj mówić. Podobno jednym z powodów ogromnej popularności serialu jest to, że Masza jest ubrana w strój ludowy z chustą na głowie, a jej nogi są zakryte. To sprawia, że ​​program jest akceptowalny dla muzułmańskiej publiczności, w tym w krajach o dużej populacji, takich jak Indonezja.

Odcinek  Recipe for Disaster jest szczególnie interesujący ze względu na astronomiczną liczbę wyświetleń. Jest w świętym klubie zaledwie pięciu filmów, które przekroczyły 4 miliardy (choć Uptown Funk wydaje się niedługo dołączyć do tego grona). To najpopularniejszy nie muzyczny film wszechczasów w serwisie YouTube.

4.  Wiz Khalifa ft. Charlie Puth – See You Again (4,71 mld)

See You Again zajmował pozycję numer jeden w YouTube od 10 lipca do 4 sierpnia 2017 r. I był wideo, który ostatecznie zastąpił Gangnam Style na szczycie rankingu. Wystarczyło jednak tylko 25 dni, aby dzisiejszy numer 1 na liście wyprzedził See You Again .

Głównym powodem sukcesu utworu i teledysku było to, że został on wybrany jako motyw przewodni do filmu Szybcy i wściekli 7. Został napisany jako hołd dla ulubieńca fanów, nieżyjącego już aktora Paula Walkera.Piosenka spędziła 12 tygodni na szczycie listy US Billboard 100 i osiągnęła numer jeden w wielu innych krajach.

Jest także rekordzistą dla najczęściej odtwarzanych utworów w ciągu jednego dnia w Spotify w USA, a także rekordów dla większości transmisji w ciągu tygodnia na całym świecie i w Wielkiej Brytanii. Ogólnie rzecz biorąc, See You Again była najlepiej sprzedającą się piosenką na świecie w 2015 roku.

3. Ed Sheeran – Shape of You (4,96 mld)

Trudno byłoby uwierzyć, że ktoś nie zna utworu Shape of You. Teledysk do niego zdobył rekordową popularność, stając się trzecim filmem, który osiągnął najszybciej miliard wyświetleń. Osiągnął ten kamień milowy 8 maja 2017 r., czyli zaledwie 97 dni po premierze.

Ed Sheeran odniósł ogromny sukces w 2017 roku. Zagrał nawet epizodyczną rolę w jednym z odcinków „Game of Thrones”.

Piosenka znalazła się na pierwszym miejscu list przebojów singli w 44 krajach. Był na szczycie listy Billboard Hot 100 Singles na koniec roku 2017. Został nominowany do nagrody Best Pop Solo Performance na 60. dorocznej ceremonii rozdania nagród Grammy.

2. Pinkfong – Baby Shark Dance (6,49 miliarda)

No dobrze, rozumiem, że można nie znać innych utworów z listy, ale ten zna chyba każdy, a na pewno każdy, kto ma dziecko w rodzinie. Baby Shark to piosenka dla dzieci o rodzinie rekinów.

Oprócz oryginalnego utworu powstało mnóstwo wersji i przeróbek. Oryginalna wersja piosenki wywołała internetowy szał taneczny, czasami nazywany Baby Shark Challenge. Podobno w lipcu 2019 r. Urzędnicy z West Palm Beach na Florydzie grali w ciągłą pętlę „Baby Shark” przez całą noc przed Waterfront Lake Pavilion, aby odstraszyć włóczęgów.

Bądźmy szczerzy: jeśli dziecko chce kilka razy pod rząd posłuchać Baby Shark, to każdy rodzic zgodzi się na to zyskując dzięki temu chwilę spokoju, a potem… nuci to nieświadomie i wkurza się za każdym razem na siebie – true story. Tak czy inaczej, w ten sposób osiąga się miliardy odsłon na YouTube proszę Państwa.

1. Luis Fonsi ft. Daddy Yankee – Despacito (6,95 miliarda)

Dotarliśmy na sam szczyt listy, a króluje tu Despacito, co po polsku oznacza „powoli”, „spokojnie”. Sam utwór, wbrew tytułowi, błyskawicznie zdobył ogromną popularność na całym świecie. Ile to imprez zostało rozkręconych dzięki tej piosence, ile jej wersji powstało – niektóre oficjalnie, a niektóre po cichu w każdym domu tworzone przez osoby podśpiewujące, a nie znające tekstu…

Piosenka trafiła na listy przebojów w 47 krajach, a w dziesięciu innych znalazła się w pierwszej dziesiątce. Była to pierwsza piosenka, która znalazła się na liście Billboard 100 w języku hiszpańskim od 20 lat. Wideoklip do tego superhitowego utworu zarejestrował w YouTube aż 6,95 miliarda wyświetleń od czasu jego premiery w styczniu 2017 roku. 

Despacito to piosenka portorykańskiego piosenkarza Luisa Fonsiego z udziałem rapera Daddy Yankee. Teledysk przedstawia obu artystów wykonujących piosenkę w dzielnicy La Perla w Old San Juan w Puerto Rico oraz w lokalnym barze La Factoría.

Despacito stał się pierwszym filmem na YouTube, który osiągnął kamień milowy w postaci trzech i czterech miliardów wyświetleń.