Platforma do gamingu w chmurze od Samsunga. Co o niej wiemy?
Wiemy tyle, że istnieje. Wszak Koreańczycy nie mają nawet dla niej jeszcze nazwy (lub nie chcą się nią z nami podzielić). Wiadomo tyle, że będzie ona oparta o rozwiązania chmurowe i dostępna w telewizorach z systemem Tizen. Dzięki temu rozwiązaniu Samsung chce dotrzeć do nowego rynku konsumenckiego, jakim są gracze.
Abstrahując od kwestii technicznych i tego, jak usługa będzie działać w rzeczywistości, to wyposażenie telewizora w platformę, która pozwoli ogrywać najlepsze gry, może okazać się dobrym pomysłem. W końcu dziś coraz rzadziej kupuje się telewizor dla samej telewizji. Równie mocnym motywem staje się rozrywka w postaci streamingów wideo – a być może niedługo także i streamingów gier.
Prawdopodobnie największą konkurencją Samsunga będzie Google Stadia, która już teraz umożliwia rozgrywkę w chmurze. Mocną konkurencją będzie też granie w chmurze od Microsoftu w postaci xCloud, które już udało nam się zrecenzować. Czy Samsung naprawdę porywa się na pojedynek z tymi gigantami? A może to będzie tylko mało znacząca platforma, która ma służyć wyłącznie marketingowym chwytom? Przekonamy się za jakiś czas. Na ten moment Koreańczycy o usłudze zaledwie napomknęli w 50-minutowym wystąpieniu podczas SDC21.