Czysty obraz i stałe 30 fps w Metro Redux
Sukcesem 4A Games jest to, że czy gra się w trybie stacjonarnym, czy przenośnym, czystość wyświetlanego obrazu dopasowuje się do wyświetlanej zawartości. Sziszkowstow przyznał, że przy stacjonarce taktowanie GPU jest dwa razy szybsze, choć przepustowość zwiększa się umiarkowanie. W rezultacie udaje się osiągnąć nieco lepsze TSR i AA. Przy handheldzie twórcy mogli sobie jedynie pozwolić na większą szybkość renderowania dla HUD czy broni.
Zarówno wersja stacjonarna, jak i przenośna, korzystają z oryginalnej geometrii PS4/Xbox One, ale handheld bardziej agresywnie stosuje przełączanie poziomu szczegółów, choć na małym ekranie jest to ledwie dostrzegalne – dodał CTO 4A Games, mówiąc o uzupełnieniu zawartości Metro Redux o brakujące LOD geometrii – Z punktu widzenia gracza, wersja przenośna ma zawsze 720p, a stacjonarna to zawsze 1080p. Poza tym są takie same.
Zdradził także, że cieszył się, że udało się osiągnąć stałe 30 fps, który to klatkaż nie wymaga kompromisów . Gdyby chciano zostać w okolicach 60 klatek na sekundę, znacząco obniżyłaby się jakość i pojawiłyby się lagi. A na to Sziszkowstow nie chciał się zgodzić. Dodał, że nawet bez TSR gra miałaby stałe 30 fpsów w trybie przenośnym. Czasowy supersampling jest bardziej użyteczny podczas rozgrywki Metro Redux w trybie stacjonarnym i 1080p.
Rdzenie i RT – czyli przyszłość konsol
Sziszkostow wypowiedział się także w temacie rozwijania konsolowej technologii. Jego zdaniem w nowej wersji Switcha przydałyby się dodatkowe rdzenie w CPU, zważywszy na to, jak mocno twórcy gier są związani z możliwościami procesora. Nie zabolałoby też wzmocnienie mocy GPU i pasma.
Choć z uwagi na klauzulę poufności nie można zbyt wiele powiedzieć o PS5 czy Xbox X, również i im poświęcono chwilkę. A konkretnie ray tracingowi, na którym – według Sziszkostowa – twórcy w zupełności się opierają, odrzucając starsze rozwiązania. Na pytanie jak bardzo RT się rozwinął od czasu Metro Exodus, odparł, że sporo eksperymentowali, a efekty są spektakularne. Społeczność graczy musi jednak trochę poczekać, żeby je zobaczyć.
Tymczasem Metro Redux na Nintendo Switch zadebiutuje 28 lutego. W sklepie x-kom tytuł ten dostępny jest w przedsprzedaży. A jeśli chcesz poznać inne gry, które miały lub będą jeszcze miały premierę w tym miesiącu – sprawdź tekst Łukasza.
Źródło: Eurogamer