Legenda gier wideo pracuje nad nowym FPS-em i ogłasza rekrutację do swojego zespołu

Mick Jagger gamingowego półświatka, legendarny John Romero, współtwórca DOOM-a, ojciec chrzestny gatunku FPS (first person shooter), a jednocześnie ktoś, kto dała światu jedną z najgorszych gier w historii (oczywiście gimby Daikatany nie pamiętają), ogłosił prace nad zupełnie nowym FPS-em, bazującym na zupełnie nowym IP. Podobno pomysł zaaprobował już jeden z dużych wydawców, który jest zainteresowany wzięciem gry ze stajni Romero Games pod swoje skrzydła.

John Romero zatrudnia. Będzie nowa pierwszoosobowa strzelanka

Szukacie roboty w branży gamingu? Cóż, teraz jest ku temu okazja, która prędko może się nie powtórzyć. Legendarny John Romero ogłosił właśnie rekrutację do Romero Games, czyli studia, któremu przewodzi i które reklamuje własnym nazwiskiem. Rekrutacja ma związek z tajemniczym FPS-em, który współtwórca DOOM-a zamierza stworzyć.

Póki co nie wiemy zbyt wiele. No, może poza tym, że gra ma zainicjować zupełnie nowe IP. Wiemy również, że Romero Games nawiązało już współpracę z „dużym wydawcą”, który zaufał nowemu gamingowemu dziecku Johna Romero na tyle, by w niego zainwestować.

W oficjalnym oświadczeniu przeczytamy również, że studio szuka „utalentowanych ludzi na wszystkich stanowiskach i na wszystkich poziomach doświadczenia”, szczególnie jednak tych, którzy „mają doświadczenie z silnikiem Unreal Engine 5”.

Od DOOM-a do bycia celebrytą

Kojarzycie takie studio, jak id Software? Myślę, że większość z Was na pewno, choć sama firma jest starsza niż jakieś 95 procent użytkowników Twitcha. Ale tak, to ci od DOOM-a, Quake’a czy Wolfensteina (ale nie tego zrebootowanego, ten wyprodukowało Machine Games przy wsparciu Bethesdy). Generalnie – kawał historii branży gier, studio, bez którego gatunek pierwszoosobowych strzelanek wyglądałby dziś zdecydowanie inaczej, niż wygląda.

Tak się składa, że John Romero był – obok Johna i Adriana Carmacków oraz Toma Halla – jednym z założycieli id Software. Był również wiodącą postacią, jeśli chodzi o tworzenie kultowych produkcji studia, na czele z DOOM-em, czyli franczyzą, która po dziś dzień ma się bardzo dobrze i z każdą kolejną odsłoną wypełnia po brzegi skarbce studia i wydawców.

id Software
To ten z najgłupszą miną, drugi od prawej.

W 1996 roku odszedł z id Software, by założyć Ion Storm, czyli studio, które zasłynęło przede wszystkim z wyprodukowania Daikatany, gry, która była tak zła, że do dzisiaj wspomina się ją z mieszanką sadomasochistycznej nostalgii i obrzydzenia.

Swoje nowe studio, Romero Games, założył razem z żoną w 2015 roku. Jednym z najświeższych owoców tej kooperacji jest strategia RPG Empire of Sin, w którą można zagrać na Switchu, pecetach, PlayStation 4 i Xbox One.