Kody do edycji umiejętności Sima
- stats.set_skill_level Major_Archaeology [1-10] – Ustawia poziom umiejętności Archeologii
- stats.set_skill_level Major_Baking [1-10] – Ustawia poziom umiejętności Pieczenia
- stats.set_skill_level Skill_Bowling [1-5] – Ustawia poziom umiejętności Grania w kręgle
- stats.set_skill_level Major_Charisma [1-10] – Ustawia poziom umiejętności Charyzmy
- stats.set_skill_level Skill_Child_Creativity [1-10] – Ustawia poziom umiejętności Kreatywności u dzieci
- stats.set_skill_level Major_Comedy [1-10] – Ustawia poziom umiejętności Komedii
- stats.set_skill_level Major_HomestyleCooking [1-10]- Ustawia poziom umiejętności Gotowania
- stats.set_skill_level Minor_LocalCulture [1-5] – Ustawia poziom umiejętności Znajomości kultury
- stats.set_skill_level Minor_Dancing [1-5] – Ustawia poziom umiejętności Tańczenia
- stats.set_skill_level Major_DJ [1-10] – Ustawia poziom umiejętności bycia DJ
- stats.set_skill_level Major_Fishing [1-10] – Ustawia poziom umiejętności Łowienia ryb
- stats.set_skill_level Skill_Fitness [1-10] – Ustawia poziom umiejętności Sportowej
- stats.set_skill_level Major_Gardening [1-10] – Ustawia poziom umiejętności Ogrodnictwa
- stats.set_skill_level Major_GourmetCooking [1-10] – Ustawia poziom umiejętności Wykwintnego gotowania
- stats.set_skill_level Major Guitar [1-10] – Ustawia poziom umiejętności Gry na gitarze
- stats.set_skill_level Major_Handiness [1-10] – Ustawia poziom umiejętności Majsterkowania
- stats.set_skill_level Major_Herbalism [1-10] – Ustawia poziom umiejętności Zielarstwa
- stats.set_skill_level Major_Logic [1-10] – Ustawia poziom umiejętności Logiki
- stats.set_skill_level Skill_Child_Mental [1-10] – Ustawia poziom umiejętności umysłowych u dzieci
- stats.set_skill_level Major_Mischief [1-10] – Ustawia poziom Złośliwości
- stats.set_skill_level Major_Bartending [1-10] – Ustawia poziom umiejętności Miksologii
- stats.set_skill_level Skill_Child_Motor [1-10] – Ustawia poziom umiejętności Motorycznych u dzieci
- stats.set_skill_level Major_Painting [1-10] – Ustawia poziom umiejętności Malowania
- stats.set_skill_level AdultMajor_Parenting [1-10] – Ustawia poziom umiejętności Wychowania
- stats.set_skill_level skill_Dog [1-5] – Ustawia poziom umiejętności Trenowania zwierzaka
- stats.set_skill_level Major_Photography [1-5] – Ustawia poziom umiejętności Fotografowania
- stats.set_skill_level Major_Piano [1-10] – Ustawia poziom umiejętności Gry na pianinie
- stats.set_skill_level Major_PipeOrgan [1-10] – Ustawia poziom umiejętności Gry na organach piszczałkowych
- stats.set_skill_level Major_Programming [1-10] – Ustawia poziom umiejętności Programowania
- stats.set_skill_level Major_Reaping [1-10] – Ustawia poziom ukrytej umiejętności Koszenia
- stats.set_skill_level Major_RocketScience [1-10] – Ustawia poziom umiejętności Nauk kosmicznych
- stats.set_skill_level Skill_Child_Social [1-10] – Ustawia poziom umiejętności Społecznych u dzieci
- stats.set_skill_level statistic_Skill_Hidden_VampireLore [1-15] – Ustawia poziom umiejętności Wiedzy o wampirach
- stats.set_skill_level Major_VideoGaming [1-10] – Ustawia poziom umiejętności Grania w gry
- stats.set_skill_level Major_Violin [1-10] – Ustawia poziom umiejętności Grania na skrzypcach
- stats.set_skill_level Major_Wellness [1-10] – Ustawia poziom umiejętności Medytacji
- stats.set_skill_level Major_Writing [1-10] – Ustawia poziom umiejętności Pisania
- stats.set_skill_level Skill_Toddler_Communication [1-5] – Ustawia poziom umiejętności Komunikacji u małych dzieci
- stats.set_skill_level Skill_Toddler_Imagination [1-5] – Ustawia poziom umiejętności Wyobraźni u małych dzieci
- stats.set_skill_level Skill_Toddler_Movement [1-5] – Ustawia poziom umiejętności Poruszania się u małych dzieci
- stats.set_skill_level Skill_Toddler_Potty [1-3] – Ustawia poziom umiejętności Korzystania z nocnika u małych dzieci
- stats.set_skill_level Skill_Toddler_Thinking [1-5] – Ustawia poziom umiejętności Myślenia u małych dzieci
- stats.set_skill_level Major_Vet [1-10] – Ustawia poziom umiejętności Wiedzy weterynaryjnej
Kody do edycji jedzenia i rachunków
- objects.consumables_infinite_toggle true – wszystkie posiłki stają się niekończące i niepsujące
- objects.consumables_infinite_toggle false – wyłącza powyższą opcję
- households.autopay_bills – sprawia, że rachunki będą opłacane automatycznie
- households.toggle_bill_notifications – włącza powiadomienia o rachunkach
Kody do zmiany pór roku
- summon_lightning_strike – powoduje uderzenie pioruna
- set_season [x] – zmienia porę roku, zamiast [x] należy wpisać liczbę od 0 do 3, gdzie 0 – lato, 1 – jesień, 2 – zima a 3 – wiosna
- advance_season – zmienia porę roku na następną
- set_season_length [x] – zmienia długość trwania pór roku, zamiast [x] trzeba wpisać liczbę od 0 do 2, gdzie 0 – normalna długość, 1 – długa, 2 – bardzo długa
Kody do trybu budowania
- Przycisk Alt – pozwala umieszczać obiekty poza kratkami.
- Przycisk G – likwiduje kratki w trybie budowania.
- bb.enablefreebuild – odblokuje możliwość przejścia do trybu budowania na np. ukrytej parceli, w szpitalu itp.
- bb.moveobjects – używając tego kodu można wykorzystać przykładowo dwa różne obiekty i je połączyć, np. stół z lampą, i dowolnie je przemieszczać
- bb.ignoregameplayunlocksentitlement – odblokowuje „zablokowane” obiekty specjalne
- bb.showhiddenobjects – pokazuje ukryte obiekty z trybu testowego
- Przycisk Ctrl + 9/0 – pozwala na podwyższanie i obniżanie obiektów (przy włączonym bb.moveobjects)
- Przycisk Shift + ] – powiększa rozmiar zaznaczonego obiektu
- Przycisk Shift + E – dzięki temu gracz ma możliwość wielokrotnego stawiania tego samego obiektu, bez konieczności jego każdorazowego wybierania
- bb.showliveeditobjects true/false – odblokowuje obiekty dekoracji świata w trybie budowania
- Przycisk Shift + C – pozwala na bardziej swobodne edytowanie dachów
- Przycisk Ctrl + F – tworzenie ćwiartek pokryć podłogowych
Kody do modyfikacji relacji
- modifyrelationship [imię i nazwisko dwóch Simów oraz liczba] friendship_main
Zwiększa lub zmniejsza pasek przyjaźni. Należy wpisać – modifyrelationship, imię i nazwisko jednego Sima, drugiego Sima, liczbę od 1 do 100 oraz friendship_main. Jeśli chcemy obniżyć pasek, wpisujemy liczbę od -1 do -100.
Przykładowo: „modifyrelationship Mortimer Ćwir Bella Ćwir 50 friendship_main”
- modifyrelationship [imię i nazwisko dwóch Simów oraz liczba] romance_main
Zwiększa lub zmniejsza pasek miłości. Należy wpisać – modifyrelationship, imię i nazwisko jednego Sima, drugiego Sima, liczbę od 1 do 100 oraz romance_main. Jeśli chcemy obniżyć pasek, wpisujemy liczbę od -1 do -100.
Przykładowo: „modifyrelationship Jan Kowalski Agata Kowalski 75 romance_main”
Od aktualizacji wydanej przed wypuszczeniem do obiegu The Sims 4: Psy i koty, kod się zmienia:
- modifyrelationship [imię i nazwisko dwóch Simów oraz liczba] LTR_Friendship_main – pasek przyjaźni
- modifyrelationship [imię i nazwisko dwóch Simów oraz liczba] LTR_Romance_main – pasek miłości
Kody do edycji kariery Sima
- careers.add_career [kariera] wpisując za [kariera] nazwę kariery przypisuje zaznaczonemu Simowi nową pracę
- careers.remove_career [kariera] – usuwa przypisaną mu karierę
- careers.promote [kariera] – awans o jedno stanowisko
- careers.demote [kariera] – degradacja o jedno stanowisko
Przykładowo career.add_career Writer. Dostępne opcje kariery:
- Astronaut (astronauta)
- Athletic (sportowa)
- Business (biznes)
- Criminal (przestępca)
- Culinary (gastronomia)
- Entertainer (artysta sceniczny)
- Painter (malarz)
- Secretagent (tajny agent)
- TechGuru (guru techniki)
- Writer (pisarz)
- Influencer(twórca trendów)
- Gradeschool (podstawówka)
- Highschool (liceum)
- Teen_Babysitter (opiekun do dziecka) – dostępne tylko dla nastolatków
- Teen_Barista (barista) – dostępne tylko dla nastolatków
- Teen_FastFood (pracownik fast foodu) – dostępne tylko dla nastolatków
- Teen_Manual (pracownik fizyczny) – dostępne tylko dla nastolatków
- Teen_Retail (pracownik sklepu) – dostępne tylko dla nastolatków
- Detective (detektyw) – wymagany dodatek „Witaj w pracy”
- Doctor (lekarz) – wymagany dodatek „Witaj w pracy”
- Scientist (naukowiec) – wymagany dodatek „Witaj w pracy”
- Activist (polityk) – wymagany dodatek „Miejskie życie”
- SocialMedia (media społecznościowe) – wymagany dodatek „Miejskie życie”
- careers_adult_critic (krytyk) – wymagany dodatek „Miejskie życie”
- Gardener (ogrodnik) – wymagany dodatek „Cztery pory roku”
- Scout (harcerstwo) – dostępne tylko dla nastolatków, wymagany dodatek „Cztery pory roku”
- Actor (aktor) – wymagany dodatek „Zostań gwiazdą”
- Dramaclub (kółko teatralne) – dostępne tylko dla nastolatków, wymagany dodatek „Zostań gwiazdą”
- Adult_Military (kariera wojskowa) – wymagany dodatek „Strangerville”
- Conservationist(ekolog) – wymagany dodatek „Wyspiarskie życie”
- PartTime_Diver (nurek) – wymagany dodatek „Wyspiarskie życie”
- PartTime_Fisherman (wędkarz) – wymagany dodatek „Wyspiarskie życie”
- PartTime_Lifeguard (ratownik) – wymagany dodatek „Wyspiarskie życie”
- Education (edukator) – wymagany dodatek „Uniwersytet”
- Engineering (inżynier) – wymagany dodatek „Uniwersytet”
- Law (prawnik) – wymagany dodatek „Uniwersytet”
Kody na choroby i… śmierć
Na koniec listy dorzucam komendy raczej mniej przydatne i nie za bardzo przyjemne dla Sima. Za przypadkowe uśmiercenie swojej postaci nie odpowiadam.
Choroby
- CoughSneeze_severe – Simowie będa kichać i kaszleć przez 3 godziny
- CoughSneeze_mild – Simowie będą kichać i kaszleć przez 2 godziny
- Dizzy_severe – Simowie będą oszołomieni przez 3 godziny
- Dizzy_mild – Simowie będą oszołomieni przez 2 godziny
- Fever_severe – Simowie będą mieć gorączkę przez 3 godziny
- Fever_mild – Simowie będą mieli gorączkę przez 2 godziny
- Giggly_severe – Simowie będą się śmiali przez 3 godziny
- Giggly_mild – Simowie będą się śmiali przez 2 godziny
- Headache_severe – Simowie będą odczuwać ból głowy przez 3 godziny
- Headache_mild – Simowie będą odczuwać ból głowy przez 2 godziny
- Itchy_severe – Simowie będą odczuwać swędzenie przez 3 godziny
- Itchy_mild – Simowie będą odczuwać swędzenie przez 2 godziny
- Nausea_severe – Simowie będą odczuwać nudności przez 3 godziny
- Nausea_mild – Simowie będą odczuwać nudności przez 2 godziny
- SeeingThings_severe – Simowie będą mieć zwidy przez 3 godziny
- SeeingThings_mild – Simowie będą mieć zwidy przez 2 godziny
- SteamyEars_severe – Simowie będą spięci przez 3 godziny
- SteamyEars_mild – Simowie będą spięci przez 2 godziny
Śmierć
- traits.remove_trait [rodzaj śmierci] – natychmiastowe przywrócenie zmarłego Sima do życia poprzez usunięcie znacznika martwy.
- traits.equip_trait [rodzaj śmierci] – natychmiastowa przemiana danego Sima w ducha poprzez dodanie znacznika martwy. W miejsce [rodzaj śmierci] należy wpisać:
- cowplant – zjedzenie przez Krowokwiat
- drown – utonięcie
- electrocution – porażenie prądem
- embarrassment – śmierć ze wstydu
- fire – spłonięcie (Uwaga! Ten kod może popsuć grę po aktualizacji z czerwca 2019)
- hunger – śmierć z głodu
- laugh – śmierć ze śmiechu
- oldage – śmierć ze starości
- exhaust – przemęczenie (dotyczy tylko seniorów)
- steam – przegrzanie – wymagany dodatek „Dzień w spa”
- trait_Ghost_WitchOverload – przeładowanie magią – wymagany dodatek „Kraina magii”
- traits.equip_trait Ghost_Overheat – zmienia Sima w ducha. Dzięki tej komendzie, będziesz mógł użyć interakcji do rozgrzania innych Simów – wymagany dodatek „Cztery pory roku”
- traits.remove_trait Ghost_Overheat – zmienia ducha w Sima – wymagany dodatek „Cztery pory roku”
- traits.equip_trait Ghost_Frozen – zmienia Sima w ducha. Dzięki tej komendzie, będziesz mógł użyć interakcji do ochłodzenia innych Simów – wymagany dodatek „Cztery pory roku”
- traits.remove_trait Ghost_Frozen – zmienia ducha w Sima – wymagany dodatek „Cztery pory roku”
- traits.equip_trait Ghost_OldAge [ID zwierzaka] – zmienia zwierzaka w ducha – wymagany dodatek „Psy i koty”
- traits.equip_trait trait_Magic_Marketstall_SpectralLook – zamienia Sima w ducha -wymagany dodatek „Kraina magii”
- traits.equip_trait trait_Ghost_Curses_NightStalker_Stalker – zamienia Sima w nocnego upiora – -wymagany dodatek „Kraina magii”
Super! Idealne wyczucie x-kom. Tego potrzebowałem. Idę grać 🙂
Woooow!
Hej, jeśli chodzi o kod śmierci ze śmiechu! Nie znałego go…. Właśnie go odpaliłem i to dzieje się na moich oczach… (*) Jesteście… . 🙂
Mój zmarł od meteorytu…
Super że jest ta strona, uratowaliście mi skórę, hehe. (praca semestralna film)
Nstt mu nie działa
Ale nw co zrobić
nom super dzięki zrobię w sims moją klasę
To ile twoja klasa ma osób że tak spytam bo w simsach najwięcej to 8 simów
Dlaczego kod na rachunki nie działa?
EJ MI TE NIE DZIAŁAJĄ
na śmierć nie działają a chciałam zabić 🙁
a co zrobić by mieć 25 milionów simeleonów a mi nie wpisuje coś
można max. 9 999 999 mieć
To prawda
Mi działa tylko motherlode i rosebud😢😢😢😢😢😢😢😢😢
bo najpierw trzeba wpisa testingcheats true
Jaka jest szansa , że robię coś źle ponieważ kod na umiejętności sima mi nie działa. Już nie mam bladego pojęcia co robię źle. 😭
njpierw trzba testingcheats true
Ja wpisałam testingcheats true i nie działa mi traits.remove_trait hunger