„Izera to przedsięwzięcie mające solidne podstawy biznesowe i technologiczne, realizowane w oparciu o zweryfikowany przez zewnętrznych partnerów biznesplan oraz strategię rynkową. Podpisana właśnie umowa inwestycyjna umożliwia realizację kolejnego etapu projektu. Jego ukończenie w ramach zatwierdzonego harmonogramu będzie umożliwiało kolejną rundę finansowania” – powiedział prezes spółki EMP, Piotr Zaremba.
Cofnijmy się jeszcze do roku 2016, kiedy to powołano ElectroMobility Poland na czele z Piotrem Zarembą. Była to wspólna inicjatywa czterech koncernów energetycznych: Tauron Polska Energia SA, Enea SA, PGE Polska Grupa Energetyczna SA oraz Energa SA. Kapitał akcyjny, jaki został uiszczony wynosił 70 milionów złotych, a każda ze spółek objęła po równi 25 procent udziałów. Teraz okazuje się, że na mocy umowy pomiędzy spółką a Skarbem Państwa, prekursorzy i dotychczasowi udziałowcy stają się mniejszością.
Dalsze plany inwestycyjne ElectroMobility Poland
Jak zostaną spożytkowane fundusze dostarczone przez Skarb Państwa? Przedstawiciele spółki wyliczają, że będzie to m.in. rozpoczęcie współpracy z dostawcą platformy technologicznej (wyboru kontrahenta już dokonano) oraz, co ważniejsze, budowa pierwszej fabryki elektrycznych samochodów, która ma powstać w Jaworznie na Górnym Śląsku. Jej lokalizację ogłoszono już w grudniu ubiegłego roku, zapowiadając, że koszt ma się zamknąć w granicach 2-2,5 miliarda złotych.
„Ostatnie miesiące były dla nas czasem wytężonych prac projektowych m.in. w zakresie budowy łańcucha dostaw dla Izery, rozwoju produktu czy planowania zakładu produkcyjnego. Teraz otwieramy nowy rozdział naszego przedsięwzięcia. Środki, które pozyskaliśmy w ramach umowy inwestycyjnej, pozwalają na realizację absolutnie kluczowych celów projektowych” – dodaje szef ElectroMobility Poland.
Przecież to jest przykład fikcyjnego projektu,który jak cielak ciągnie z cyca i nic nie daje w zamian.Taka przykrywka dla lipy.Obiecanki cacanki.Tyle lat już doi i nic z tego nie ma.Tutaj tylko Izba Skarbowa powinna zadziałać…