Oto crossover, o który żaden gracz nie prosił, a jednak sporo go potrzebowało. Hidetaki Miyazaki, wizjoner odpowiedzialny za serię Dark Souls, podjął współpracę z George’em R.R. Martinem – pisarzem, autorem kultowej sagi Pieśni Lodu i Ognia. Owocem kooperacji ma być Elden Ring, czyli najbardziej ambitna gra Soulslike, jaką FromSoftware kiedykolwiek wyprodukowało.
Pierwsze skojarzenie, jakie przychodzi Wam do głowy, gdy ktoś mówi o studiu FromSoftware? Strzelam, że Dark Souls, Bloodborne albo Sekiro: Shadows Die Twice. Wszystkie wspomniane tytuły to RPG-i akcji, z widokiem z trzeciej osoby, mieczami, włóczniami, tarczami, przede wszystkim jednak z… nadzwyczaj wygórowanym poziomem trudności.
W gruncie rzeczy Elden Ring będzie grą podobną, aczkolwiek z nieco urozmaiconą formułą. Twórcy zapowiadają chociażby częściowo otwarty świat oraz mechanikę jazdy konnej. Z uwagi na otwarte i rozległe środowisko z kolei modernizacji ma doczekać się system walki.
Najbardziej elektryzującą informacją dotyczącą gry jest fakt, iż scenariusz Elden Ring został napisany we współpracy z autorem kultowej sagi Pieśni Lodu i Ognia, na bazie której powstał równie kultowy serial HBO – Gra o Tron. Niewątpliwie brzmi to jak spełnienie marzeń, choć na obecną chwilę nie wiemy, jak przebiega kooperacja FromSoftware z popularnym pisarzem fantasy. Można jednak żywić nadzieje, że fabularnie będzie to najlepsza z gier dewelopera.
Czego na pewno możemy się spodziewać? Tajemnic, bossów doprowadzających graczy do płaczu i mnóstwo, ale to mnóstwo umierania. Wiemy również, że za muzykę odpowiedzialna będzie fantastyczna Yuka Kitamura, kompozytorka warstwy dźwiękowej chociażby w Dark Souls 3.
Przeczytajcie również:
Prace nad grą FromSoftware ogłosiło podczas pokazu Xbox E3 w czerwcu 2019 roku. Od tamtego czasu informacje na temat Elden Ring pojawiały się bardzo sporadycznie i w szczątkowych dawkach. Niemniej branża spekuluje, że 2021 ma być tym rokiem, w którym wszystkie karty zostaną odkryte.
Czy to oznacza premierę jeszcze w tym roku? Raczej nie…
Data premiery Elden Ring ciągle nie została potwierdzona. Eksperci wciąż twierdzą, że możliwe jest wydanie gry jeszcze w tym roku. Prace nad tytułem trwają już bowiem kilka lat. Podobno rozpoczęto je po tym, jak FromSoftware uporało się z przygotowaniem i wydaniem DLC do Dark Souls 3, a więc w roku 2017.
Kolejnym światełkiem w tunelu jest dotychczasowa polityka studia. FromSoftware zwykle obwieszcza datę premiery swoich gier, gdy te są na ostatniej prostej procesu produkcyjnego. Tak było chociażby w przypadku Sekiro, na które gracze czekali nieco ponad rok od momentu, gdy deweloper zapowiedział premierę na Game Awards w 2017 roku.
Tutaj jednak w grę wchodzą okoliczności, z którymi wcześniej branża się nie mierzyła, a więc pandemia COVID-19, która „położyła” niejedną premierę – czy to serialu, czy filmu, czy gry.
Tak czy inaczej, warto wspomnieć o tym, że na zeszłorocznej gali The Game Awards 2020 Elden Rings otrzymało nagrodę za najbardziej oczekiwaną grę 2021 roku. Czy takie wyróżnienie nie zobowiązuje? I tak, i nie. Najmocniejszym zobowiązaniem FromSoftware wobec graczy jest przygotowanie na premierę gry ukończonej, a więc stabilnej technologicznie i z jak najmniejszą ilością błędów. To zaś, jak pokazała premiera takiego Cyberpunka 2077, nie jest taką oczywistością, jak mogłoby się zdawać.
Nowych informacji o premierze gry powinniśmy wypatrywać w związku ze zbliżającymi się wielkimi krokami targami E3. W sieci pojawiają się coraz to wiarygodniejsze przecieki, dostarczające dowodów na to, że właśnie wtedy dostaniemy sporo oficjalnych informacji o Elden Rings, łącznie z planowaną datą wydania gry.
Na twitterowym koncie użytkownika IdleSloth84 pojawiła się plansza sugerująca, że wydarzenie będzie miało miejsce 14 czerwca 2021 roku. Na załączonym screenie widzimy logo Xbox oraz FromSoftware, nie ma za to logotypu PlayStation, co ma być wskazówką, że rzecz będzie związana z prezentacją Xboksa. W tym miejscu warto jednak nadmienić, że grafika pochodzi z 4chana, co z pewnością odejmuje jej na wiarygodności.
(Leaked) Elden Ring Worldwide Reveal Trailer will be shown on Monday June 14th 👀🧂
— Idle Sloth (@IdleSloth84) April 25, 2021
Source:https://t.co/gd6KDhIcyy pic.twitter.com/5ncLIHiFtt
Idźmy jednak dalej. W lutym 2021 roku, podczas live’a na Twitchu, dziennikarz Imran Khan spekulował, że o Elden Ring dowiemy się więcej przed czerwcowymi E3. Natomiast Jeff Grubb z VentureBeat i Jason Schreier z Bloomberga stwierdzili, że zapowiedź gry pojawi się „stosunkowo niedługo”.
Wygląda więc na to, że oczekiwanie konkretów dotyczących Elden Ring na nadchodzących targach E3 ma sens. Jeśli więc, zgodnie z przewidywaniami, poznamy wtedy datę premiery gry, prawdopodobnie będzie ona zaplanowana na 2022 rok. Niektórzy eksperci z branży przebąkują nawet o 2023.
Jedyny oficjalny trailer Elden Ring pochodzi z E3 2019, kiedy to gra została ogłoszona. Zwiastun przygotowany przez FromSoftware był efektowny i sprawnie wyreżyserowany, co z pewnością rozbudziło apetyty graczy.
Z trailerem wiążą się dwa „niestety”. Pierwsze polega na tym, że wideo nie kończy się choćby przybliżoną datą premiery gry. Drugie natomiast polega na tym, że ze zwiastunu nie dowiadujemy się niczego o gameplayu Elden Ring.
Jednak w marcu 2021 do sieci wyciekł trailer z wczesną, nieoszlifowaną rozgrywką Elden Ring. Film wygląda, jakby nie był przeznaczony do użytku publicznego, więc nie ma co oceniać go pod kątem ostatecznego kształtu gry. Widać jednak na nim to, o czym twórcy wspominali, a więc chociażby jazdę konną, walkę ze smokiem, zaklęcia rodem z serii Dark Souls.
Związki gier FromSoftware z różnymi platformami są dość burzliwe. Niektóre tytuły, jak na przykład Demon’s Souls (zarówno oryginał, jak i remake) czy Bloodborne, wydane zostały wyłącznie na konsolach PlayStation.
Teraz ma być inaczej. Świadczy o tym chociażby fakt, iż Xbox również udostępnił zwiastun gry, z własnym brandingiem. Wygląda więc na to, że Elden Ring będzie multiplatformowe. Z dużą dozą prawdopodobieństwa, graniczącą wręcz z pewnością, możemy się spodziewać, że tytuł ukaże się na PS5 i Xbox Series X|S.
Co z Xboksem One i PS4? Tutaj możemy jedynie spekulować. Najbardziej prawdopodobne wydaje się, że z uwagi na ograniczenia technologiczne nie zobaczymy portów na konsole minionej generacji. Z drugiej strony kiepska dostępność PS5 i Xbox Series X może sprawić, że FromSoftware „zmusi się” do przygotowania takowych.
Czy Elden Ring pojawi się na PC? Tak. W przeszłości tylko niektóre tytuły studia trafiały na PC i często miało to miejsce lata po ich premierze na konsole. Tym razem port pecetowy ma być udostępniony razem z tymi na PS5 i Xbox Series X|S.
Tutaj oczekiwania są przeogromne z uwagi na zaangażowanie samego George’a R. R. Martina, który współtworzył mroczny świat fantasy Elden Ring wraz z Hidetaką Miyazakim, twórcą serii Souls. Obaj panowie to prawdziwe ikony w swoim fachu, nie bez powodu więc gracze liczą na fabularną petardę.
Tak czy inaczej, zwiastun Elden Ring z 2019 pokazuje nam scenę zrujnowanego świata. Elden Ring, czymkolwiek jest, stanowi prawdopodobnie cel podróży dla wielu wędrowców. Czy zadaniem gracza będzie odszukanie tytułowego pierścienia? Czas pokaże.
Jak wspomnieliśmy we wstępie, dostaniemy typowego dla FromSoftware soulslike’a, ale z kilkoma innowacjami i usprawnieniami. Phil Spencer z Xbox mówił o tym, że Elden Ring będzie największą i najambitniejszą grą, jaka kiedykolwiek wyszła spod skrzydeł studia.
Oczywiście nie może zabraknąć arcytrudnych pojedynków, do których będziemy podchodzić wielokrotnie, ucząc się zachowań i ciosów naszego oponenta. Dużą rolę odgrywać ma również system RPG, a więc rozwój naszego protagonisty, jego ekwipunek itp. W rozgrywce nie powinno też zabraknąć magii – pytanie jedynie, czy będzie ona podstawowym elementem gameplayu, czy raczej dodatkiem, jak miało to miejsce w poprzednich grach FromSoftware.
Wyciekły trailer, który możecie zobaczyć powyżej, potwierdza, że w grze będzie mogli przemieszczać się na grzbiecie wierzchowca. To z kolei może być sugestią, iż twórcy przygotowali dla nas naprawdę rozległy i otwarty świat, a konie mają pomóc nam szybciej i sprawniej się po nim poruszać. To chyba najważniejsza zmiana, jeśli chodzi o soulslike’i od FromSoftware, które dotychczas były grami raczej liniowymi.
Źródła: pocket-lint.com, pcgamesn.com, inverse.com, kotaku.com, gamesradar.com, pcgamer.com, materiały własne