Dying Light 2 – aktualizacja 1.3.0, a w niej Nowa Gra Plus

Dying Light 2: Stay Human otrzyma nową aktualizację do wersji 1.3.0. Po blisko 3 miesiącach od premiery w grze pojawi się Nowa Gra Plus (New Game Plus), ulepszony tryb współpracy oraz poprawki drobnych błędów. Gracze otrzymają w końcu to, o co ubiegali się od momentu wydania produkcji przez polskie studio Techland.

Dying  Light 2 – nowości w świecie gry

Nowa Gra Plus

Aktualizacja Dying Light 2: Stay Human do wersji 1.3.0 zbliża się wielkimi krokami. Już 27 kwietnia, czyli po blisko 3 miesiącach od premiery, gracze będą mogli pobrać ją na swoje komputery. Wśród nowości w końcu do produkcji Techlandu trafi długo wyczekiwana Nowa Gra Plus (New Game Plus). Pisałem już, że tego najbardziej mi brakowało podczas tworzenia recenzji DL2. Świat ma wiele ciekawych wątków fabularnych i misji pobocznych, których nie było dane mi zbadać z racji tego, że musiałbym grę zaczynać zupełnie od zera.

NG+ aktywuje się po ukończeniu kampanii fabularnej i pozwala rozpocząć nową z zachowaniem wszystkich zdolności, ekwipunku i materiałów. Więc tak naprawdę nic się nie zmienia oprócz historii, którą tym razem tworzymy. Żeby nie było zbyt łatwo Techland poinformował, że drugie przejście będzie się wiązało ze skalowaniem poziomu trudności. Prościej mówiąc, nawet podstawowi przeciwnicy będą potężniejsi, a wyzwania bardziej wymagające.

Dying Light 2 Nowa Gra Plus

To nie wszystko, bowiem na mapie pojawią się też nowe zadania z niespotkanymi wcześniej viralami posiadającymi nowe ataki, więcej życia i umiejętności specjalne. Po ich pokonaniu gracze otrzymają legendarne bronie lub równie cenne przedmioty. Na mapie pojawi się 30 nowych inhibitorów, które rozlokowane zostaną w „nieoczywistych miejscach”. To dzięki nim jeszcze bardziej zwiększymy zdrowie i wytrzymałość protagonisty. Natomiast parkourowcy będą mogli zdobyć nowe platyny za wyzwania.

Ulepszenie trybu współpracy i fabularnego

Sequel Dying Light jest tak fenomenalną produkcją, która skradła serca graczy z całego świata. Aż żal byłoby przeżywać tę historię samemu, dlatego gra od początku oferowała tryb współpracy. Jednak co-op nie zawsze działał tak, jakbyśmy tego oczekiwali, na co twórcy postanowili zaradzić. Z uzyskanych informacji dowiadujemy się, że naprawiono problem ze zrywaniem połączenia i stabilnością klienta. Udało się rozwiązać problemy fabularne, takie jak brakujący NPC czy blokowanie postępów w trybie jednoosobowym po sesji współpracy.

Z mniejszych poprawek można wymienić przeprojektowane menu ekwipunku, wyłączenie odrodzenia bandytów, gdy gracz znajduje się w obozie, błąd z poruszaniem się po odrodzeniu, animacje kucania, rzucania i używania łuku, duplikowanie dźwięku, nieprawidłowe wyświetlanie ikon na mapie, czarne ekrany i wiele innych. Teraz wrogowie z łukami będą zadawać mniejsze obrażenia, przez co nie będą tak irytujący, a nagrody po ukończeniu odpowiednich zadań lub pokonaniu bandytów są przyznawane poprawnie.

dying light 2 wywiad

Aktualizacje techniczne

Twórcy w dalszym ciągu skupiają się na optymalizacji swojej produkcji oraz na dostarczeniu graczom nowych narzędzi, które poprawią jakość rozgrywki. Tak oto konsole PlayStation 5 i Xbox Series X/S otrzymały suwak FOV, naprawiono problem związany z przełączaniem się pomiędzy klawiaturą a kontrolerem, crashe związane z uruchamianiem gry w rozdzielczości 5760×1080. Dodatkowo udało się zwiększyć liczbę klatek na sekundę w niektórych lokacjach i poprawiono usterki tekstur, przez które gracz mógł widzieć przez ściany lub zablokować się na niewidzialnej przeszkodzie.

Jak można zauważyć, zmian jest sporo, a Techland w dalszym ciągu stara się udoskonalić swoje dzieło. Nie ma w tym nic dziwnego, bo już przed premierą wrocławskie studio zapowiedziało, że gra będzie regularnie rozwijana i może liczyć na wsparcie techniczne. Nic dziwnego, że dotrzymali słowa, skoro w pierwszym miesiącu po premierze udało się sprzedać 5 milionów egzemplarzy. Sprzedaż pierwszej części w chwili obecnej szacuje się na ponad 20 milionów, więc Techland obok CD Projekt Red jest kolejnym mocnym, rodzimym graczem na rynku gier komputerowych.

Przeczytaj także: