Rozdzielczość i wydajność w Cyberpunk 2077 na PS5 i Xbox Series X/S
Wersje na PlayStation 5 i Xboksa Series S oferują dwa tryby grafiki:
- PS5 (tryb jakości): dynamiczne 4K i 30 fps (niewielkie spadki), SSR o wysokiej jakości
- PS5 (tryb wydajnościowy): dynamiczne 4K i 60 fps, SSR o średniej jakości
- XSX (tryb jakości): dynamiczne 4K i 30 fps (niewielkie spadki), ray tracing i SSR o wysokiej jakości
- XSX (tryb wydajnościowy): dynamiczne 4K i 60 fps, SSR o średniej jakości
Poszczególne tryby różnią się nie tylko wydajnością, ale też jakością odbić w przestrzeni ekranu. Na obu konsolach nowej generacji dodano również skromny ray tracing, ale ograniczono go jedynie do cieni lokalnych (rzucanych przez sztuczne światło, np. lampy na ulicach czy w pomieszczeniu).
Ponadto PS5 zaimplementowano wreszcie system dźwięku przestrzennego dla obsługiwanych urządzeń (Tempest 3D AudioTech) oraz funkcje kontrolera DualSense (adaptacyjne triggery, dźwięk z wbudowanego głośnika).
Natomiast na Xboksie Series S jesteś skazany na jeden tryb.
- XSS: dynamiczne 1440p, 30 fps, SSR o średniej jakości, bez RT
Na marginesie warto dodać, że Osiągnięcia przechodzą z konsoli starej generacji na nową wyłącznie na Xboksach dzięki funkcji Smart Delivery. W przypadku PlayStation nie jest to możliwe.
A wiecie może czy w przyszłości dodadzą możliwość rozgrywania cyberpunka na xbox series s w 60fps? Mówili coś na ten temat czy 1460p w 30fps to jedyna możliwość na tej konsoli?
Kamilu, niestety nie. Na razie twórcy nie przewidują innego trybu jakości na tej konsoli. Możliwe, że jednak w przyszłości spróbują zoptymalizować grę tak, by działała ona w (dynamicznym) 1080p i 60 fps w trybie wydajności, ale na tę chwilę nic nie wiadomo na ten temat.