Cyberpunk 2077 będzie obsługiwać technologię ray tracingu

Szum wokół zapowiedzi gry Cyberpunk 2077 na tegorocznym E3 wciąż rośnie. Tymczasem firmy CD Projekt RED i NVIDIA ogłosiły właśnie, że trwają prace nad zaimplementowaniem w grze technologii ray tracingu w czasie rzeczywistym.

Cyberpunk 2077 na ustach graczy na całym świecie

O zbiorowej ekscytacji związanej z prezentacją cinematic trailera Cyberpunk 2077 na E3 2019, o wirtualnym i rzeczywistym Keanu Reevesie oraz 48-minutowym gameplayu pisaliśmy już chyba wystarczająco wiele. CDP RED pozamiatał, sprawiając, że „jedna z najbardziej wyczekiwanych gier dekady” według serwisu GameSpot jest od teraz jeszcze bardziej wyczekiwana.

Mało tego, ledwie dzień od oficjalnej zapowiedzi Cyberpunka 2077 na E3 wystarczył, aby gra znalazła się na szczycie bestsellerów Steama. Przypomnę, że mówimy o tytule, który ma się ukazać 16 kwietnia przyszłego roku, a więc za 10 miesięcy.

Szaleństwo? Może i tak, ale jakże uzasadnione.

Cyberpunk 2077 Keanu Reeves

Cyberpunk 2077 ze wsparciem ray tracingu

Historia technologicznej współpracy między NVIDIA a CD Projekt RED trwa już ponad 10 lat, więc informacja o tym, że nowy ogier w stajni CDP RED dostanie wsparcie dla technologii ray tracingu w czasie rzeczywistym wielką niespodzianką nie jest. Tym bardziej, że Cyberpunk 2077 z całą tą swoją neonowo-futurystyczno-industrialną otoczką wizualną aż się prosi o model oświetlenia z najwyższej półki.

To samo zdaje się twierdzić Matt Wueblling,  szef marketingu GeForce w firmie NVIDIA:

„Cyberpunk 2077 to niezwykle ambitna gra, łącząca w sobie akcję widzianą z perspektywy pierwszej osoby z elementami RPG, a jednocześnie tworząca skomplikowany i wciągający świat, w którym chłoniemy przedstawianą historię. Uważamy, że świat Cyberpunka odniesie ogromne korzyści z realistycznego oświetlenia, które zapewnia ray tracing”.

W podobnym tonie wypowiada się szef studia CPD RED Adam Badowski:

„Śledzenie promieni pozwala nam realistycznie przedstawić jak zachowuje się światło w zatłoczonym środowisku miejskim. Dzięki tej technice możemy dodać kolejną warstwę głębi do już imponującego megamiasta, w którym toczy się gra”.

Czym jest ray tracing?

Najogólniej mówiąc ray tracing to zaawansowana technika graficzna, która dotychczas wykorzystywana była do uzyskiwania ultrarealistycznych efektów wizualnych w firmach. Wraz z wejściem na rynek kart graficznych NVIDIA GeForce RTX śledzenie promieni świetlnych stało się możliwe także w grach.

Oczywiście na chwilę obecną tytułów wspierających ray tracing w czasie rzeczywistym jest jak na lekarstwo. I tak na przykład, aby zaprezentować możliwości technologii, NVIDIA udostępniła niedawno remaster gry Quake II zatytułowany: Quake II RTX. Już wkrótce jednak tytuły z obsługą ray tracingu powinny zalać rynek gier AAA, zwłaszcza, że zarówno Sony, jak i Microsoft zapowiedziały już, że nowa generacja konsol będzie wspierać tę technologię.

Jak wygląda Cyberpunk 2077 z ray tracingiem?

Póki co NVIDIA opublikowała jedynie dwa screenshoty z gry. I choć prezentują się one obłędnie, tak bardziej miarodajne będą pewnie gameplaye, na które jednak musimy jeszcze poczekać. Tak czy inaczej, oto wspomniane screeny:

Cyberpunk 2077 w przedsprzedaży z unikatowym brelokiem w prezencie

Gra Cyberpunk 2077 ukaże się 16 kwietnia 2020 roku, jednak już teraz możecie zarezerwować egzemplarz dla siebie w przedsprzedaży w sklepie x-kom. Zamawiając grę już teraz, możecie odebrać unikatowy breloczek; sugeruję jednak pośpiech, bo liczba breloków jest ograniczona. Najnowsze dzieło od CD Projekt RED będzie dostępne na komputery osobiste oraz konsole: PlayStation 4 oraz Xbox One.

Źródło: informacja prasowa, NVIDIA