Cyberpunk 2077 ze wsparciem ray tracingu
Historia technologicznej współpracy między NVIDIA a CD Projekt RED trwa już ponad 10 lat, więc informacja o tym, że nowy ogier w stajni CDP RED dostanie wsparcie dla technologii ray tracingu w czasie rzeczywistym wielką niespodzianką nie jest. Tym bardziej, że Cyberpunk 2077 z całą tą swoją neonowo-futurystyczno-industrialną otoczką wizualną aż się prosi o model oświetlenia z najwyższej półki.
To samo zdaje się twierdzić Matt Wueblling, szef marketingu GeForce w firmie NVIDIA:
„Cyberpunk 2077 to niezwykle ambitna gra, łącząca w sobie akcję widzianą z perspektywy pierwszej osoby z elementami RPG, a jednocześnie tworząca skomplikowany i wciągający świat, w którym chłoniemy przedstawianą historię. Uważamy, że świat Cyberpunka odniesie ogromne korzyści z realistycznego oświetlenia, które zapewnia ray tracing”.
W podobnym tonie wypowiada się szef studia CPD RED Adam Badowski:
„Śledzenie promieni pozwala nam realistycznie przedstawić jak zachowuje się światło w zatłoczonym środowisku miejskim. Dzięki tej technice możemy dodać kolejną warstwę głębi do już imponującego megamiasta, w którym toczy się gra”.