Z powieści do gier – krótka historia battle royale
Battle Royale swoje korzenie ma jeszcze w 1996 roku, kiedy japoński pisarz Koshun Takami wydał powieść o takiej właśnie nazwie. W 2000 roku książka została zaadoptowana na mangę, powstał także film.
Battle Royale wywołało spore kontrowersje, ponieważ fabuła opowiada o uczniach liceów, którzy na trzy dni trafiają na bezludną wyspę, a ich zadanie to wyeliminowanie szkolnych znajomych. Każdy uczestnik tej krwawej zabawy dostaje podstawowe wyposażenie – broń, żywność, mapę. Z wyspy wyjechać może tylko jedna żywa osoba, a jeśli po trzech dniach przy życiu zostanie więcej niż jeden z uczestników, uśmierceni zostaną wszyscy. Zasady zbliżone do tych, które znamy z gier battle royale, prawda?
Ojcem Battle Royale w grach komputerowych możemy uznać Brendana Greene. Stworzył modyfikacje do gier Arma 2, a później Arma 3. Wprowadzały do nich tryby z elementami survivalu, ale nie pozwalało to jeszcze na znaną obecnie z battle royale rozgrywkę.
Dopiero w 2016 roku, kiedy Greene pracował jako konsultant w Sony, powstała gra H1Z1, która była prawdziwą produkcją z rodu BR. Później Greene odszedł z japońskiego koncernu i dołączył do Bluehole, gdzie zaprojektował PUBG. Po premierze tej gry mieliśmy prawdziwe boom na gry battle royale, a trend wydaje się utrzymywać do dziś.
Źródła: pcgamesn.com / pcgamer.com / gry-online.pl / Wikipedia
Jeśli interesują Cię tematy gier, przeczytaj również: