Głuchy telefon? To może być awaria. Apple wydłuża program napraw iPhone 12

Chociaż Apple uchodzi za synonim sprzętu premium, to nawet jemu zdarzają się potknięcia. Na szczęście w każdej z takich sytuacji Tim Cook i spółka przygotowują kompleksowy program serwisowy. Tym razem jednak gigant z Cupertino dodatkowo wydłużył program naprawczy iPhone 12 w związku z awariami głośnika do rozmów. W jakiej sytuacji można bezpłatnie naprawić smartfona i których konkretnie modeli to dotyczy?

Program napraw głośnika w iPhone 12. Jak skorzystać z darmowego serwisu?

Program naprawczy iPhone’ów 12 dotyczy dość osobliwej przypadłości. W niektórych urządzeniach nie słychać rozmówcy podczas prowadzenia rozmów telefonicznych, zarówno wykonując, jak i odbierając połączenie. Co ciekawe, w innych sytuacjach, takich jak słuchanie muzyki czy oglądanie filmów, głośnik może działać normalnie. Według Apple problem ten dotyczy niewielkiego odsetka urządzeń i jest wynikiem awarii komponentu w module odbiornika.

Program serwisowania iPhone’a 12 z powodu braku dźwięku został ogłoszony już w sierpniu 2021 roku i pierwotnie miał trwać przez dwa lata od zakupu urządzenia. Jednak ogromna popularność iPhone’ów 12 oraz wciąż dobra sprzedaż prawdopodobnie skłoniły Apple do wydłużenia programu o rok. No i nie ukrywajmy, wizerunkowo wygląda to bardzo dobrze, zwłaszcza że gigant z Cupertino nie tak dawno ogłosił rozpoczęcie programu samodzielnych napraw.

Jeżeli masz takie problemy ze swoim iPhonem 12, udaj się do najbliższego autoryzowanego serwisu Apple lub skontaktuj się telefonicznie ze wsparciem Apple. Twój smartfon musi najpierw przejść weryfikację – pracownik sprawdzi, czy problemy z głośnikiem nie wynikają z jakichś innych przyczyn, np. uszkodzeń mechanicznych. Po pozytywnej weryfikacji smartfon zostanie bezpłatnie naprawiony.

Jakich modeli dotyczy przedłużenie programu serwisowego?

Program naprawczy obejmuje iPhone’y 12 oraz 12 Pro, które zostały wyprodukowane od października 2020 roku do kwietnia 2021 roku. Z bezpłatnej naprawy w autoryzowanym serwisie producenta można skorzystać w ciągu trzech lat od zakupu – oczywiście u autoryzowanego sprzedawcy. Natomiast użytkownicy modeli Mini oraz Max mogą być spokojni – przypadłość nie dotyczy ich słuchawek.

Czy warto zatem kupić iPhone’a 12 lub 12 Pro? Oczywiście! To nadal świetne smartfony, które będą niezawodnie służyć przez wiele lat. Ponadto szansa trafienia na wadliwy model jest minimalna. Zdecydowana większość obecnie dostępnych egzemplarzy została wyprodukowana po kwietniu 2021 roku. Nawet gdyby trafił się smartfon z wadą, naprawa w ramach programu naprawczego przebiegnie szybko i bezboleśnie.

Sprawdź strefę Apple w x-komie