Chcesz wiedzieć, co ogląda Twoje dziecko? Być może już niedługo dowiesz się dzięki raportom Netfliksa

Bezpieczeństwo dzieci jest kwestią priorytetową dla każdego rodzica. Jednak nie zawsze można kontrolować wszystkie aktywności dzieci albo być na bieżąco z ich ulubionymi bajkami. Netflix wydaje się to doskonale rozumieć i zaczął testować wysyłanie raportów do rodziców.

Raport prawdę Ci powie

Z Netflixa lubią korzystać nie tylko dorośli, ale w dużej mierze także dzieci. Jest nawet stworzona dla nich specjalna zakładka z treściami przeznaczonymi dla nieletnich, a nawet z podziałem bajek i filmów na różne tematy. Mimo to, Netflix cały czas stara się ulepszyć kontrolę rodzicielską i pomóc rodzicom jak najdokładniej przyglądać się treściom, które oglądają ich dzieci.

W tym celu Netflix pracuje nad nowym narzędziem o nazwie Kids Activity Report, czyli Raport aktywności dzieci. Ma to pomóc rodzicom zrozumieć i monitorować, co oglądają ich dzieci. Raport ten ma zawierać:

  • szczegółowy opis tego, co oglądają dzieci;
  • przy jakiego rodzaju programach spędzają najwięcej czasu;
  • kto jest ich ulubioną postacią;
  • rekomendacje nowych programów na podstawie ich zainteresowań.

Raport zawiera również sekcje, takie jak „żart dnia”, strony do kolorowania z postaciami znanymi z Netfliksa, a także przygotowane pytania do zadawania dzieciom na podstawie ich ulubionego serialu lub postaci.

E-maile z informacją, że można włączyć taką opcje raportowania, zaczęły być wysyłane do klientów, którzy mają włączone konta dla dzieci.

Raporty aktywności Netflix
Źródło: The Verge

Netflix rozumie rodziców

Sam pomysł wydaje się bardzo dobry. W dobie pracy zdalnej dla wielu rodziców uruchomienie bajek dzieciom to jedyne wyjście, by mieć chwilę spokoju na ukończenie swoich zawodowych obowiązków. Jest to całkowicie zrozumiałe, ale niesie za sobą ryzyko tego, że dziecko bez kontroli rodzica zacznie oglądać coś niedopasowanego do jego wieku. Poza tym dobrze jest podzielać dziecięce zainteresowania także w temacie ulubionych bajek.

I jak Ci się podobała bajeczka? Fajna. A co Ci się w niej podobało? Wszystko. – tak mniej więcej wyglądają rozmowy i „wylewne” odpowiedzi dzieci w wielu domach. Dzięki raportom Netfliksa rodzice, miejmy nadzieję, będą w stanie lepiej rozumieć zainteresowania dzieci i łatwiej prowadzić z nimi później dyskusje np. na temat ich ulubionego pieska z Psiego Patrolu.

Gigant medialny testuje również na całym świecie nową funkcję o nazwie „Profil rodzinny”. Profile rodzinne będą zawierać programy telewizyjne i filmy dla całej rodziny i pojawią się one w jednym profilu.

Netflix rozpoczął wprowadzanie profili rodzinnych w ramach globalnego testu, podczas gdy Raport o aktywności dzieci jest testowany na wybranych rynkach, tak że jak to zwykle bywa, musimy czekać na swoją kolej.