Marka Xiaomi – od MIUI i smartfonów, po roboty sprzątające
Xiaomi to stosunkowa młoda marka w branży nowych technologii. W tym roku obchodziła 13-lecie, co w porównaniu z największymi markami stawia ją w pozycji młodzika. Jej staż w Polsce jest dużo krótszy, ponieważ liczy jedynie 7 lat. Dopiero w 2016 roku produkty, a dokładnie smartfony, marki Xiaomi były oficjalnie dostępne na polskim rynku. Mimo to marka cieszy się dziś ogromną popularnością tak w Polsce, jak i na świecie. A jej pozycja na rynku stale rośnie.
Myślą, która towarzyszyła Xiaomi na początku drogi do sukcesu i przyświeca firmie do dziś, jest tworzenie wysokiej jakości sprzętu w cenie dostępnej dla każdego. Jednak pierwszym, co stworzyło Xiaomi, nie był telefon, ani żadne inne urządzenie elektroniczne. Historia marki rozpoczęła się od bazującego na Androidzie systemu operacyjnego, dziś doskonale znanego, a 12 lat temu bardzo szybko zyskującego tysiące nowych użytkowników, czyli MIUI.
Dopiero po tym sukcesie przyszedł czas na stworzenie telefonu komórkowego. Był to Mi 1, którego premiera odbyła się 16 sierpnia 2011 roku. Później pojawiła się seria Redmi; kuchenka do gotowania ryżu, która przetarła szlaki kolejnym inteligentnym urządzeniom użytku domowego; a w 2016 roku pojawił się „smartfon przyszłości” Mi MIX – pierwszy z pełnoekranowym wyświetlaczem.
Plan stworzenia całego ekosystemu Mi sprawił, że dziś sprzęty marki Xiaomi możesz znaleźć niemal w każdej kategorii urządzeń smart. Prym wiodą smartfony, ale zaraz za nimi plasują się smartbandy, hulajnogi elektryczne, telewizory oraz wszelkie urządzenia peryferyjne i małe AGD.