Popularna gra muzyczna pojawi się na Spotify

Spotify, mimo że wciąż jest liderem w swojej dziedzinie, nie spoczywa na laurach i nieustannie się zmienia, prezentując różne nowości. Teraz Spotify kupiło popularną interaktywną grę muzyczną Heardle i przeczuwamy, że to może być strzał w dziesiątkę.

Heardle – zabawa, którą pokochały miliony będzie na Spotify

Kojarzycie teleturniej Jaka to melodia? Właśnie zanuciliście ten tytuł, prawda? Podobnej zabawy dostarcza gra Heardle, o której pisaliśmy jakiś czas temu, jako o jednej z gier podobnych do Wordle. Gra tak spodobała się twórcom Spotify, że postanowili ją wykupić.

Zawsze szukamy innowacyjnych i zabawnych sposobów na usprawnienie odkrywania muzyki i pomoc artystom w dotarciu do nowych fanów – powiedział Jeremy Erlich, globalny dyrektor ds. muzyki w Spotify. Heardle okazał się naprawdę zabawnym sposobem na połączenie milionów fanów z piosenkami, które znają i kochają, a także z nowymi piosenkami i sposobem na konkurowanie z przyjaciółmi o to, kto ma najlepszą muzyczną wiedzę.

Przeczytaj też:


Na zakupie gry przez Spotify wyszliśmy na razie w Polsce jak Zabłocki na mydle, bo do tej pory bez problemu mogliśmy oddawać się tej rozrywce, a po tym przejęciu nie jest ona (jeszcze) dostępna w naszym kraju. Na ten moment integracja Heardle ze Spotify rozpoczęła się w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Kanadzie, Australii i Nowej Zelandii. Musimy więc trochę poczekać, zanim rozszerzy się na inne kraje i języki. Na razie gra pozostaje samodzielną stroną internetową. Firma planuje również w końcu „pełniejsze” zintegrowanie Heardle z aplikacją, chociaż nie powiedziała, jak i kiedy to się stanie.

Spotify

Na czym dokładnie polega gra w Heardle? Użytkownicy muszą odgadnąć odtwarzaną piosenkę w ciągu sześciu prób (podobnie jak w Wordle) najpierw na podstawie kilku nut, a następnie utwór się wydłuża i mamy większą liczbę podpowiedzi. Gdy odpowiedź zostanie ujawniona na końcu, połączy się ona z piosenką w Spotify (wcześniej była połączona z SoundCloud). Spotify twierdzi, że gra ma miliony obecnych graczy, jednak nie ujawniona ceny nabycia.

Chociaż Heardle może być mały w porównaniu z niektórymi innymi przejęciami Spotify, wydaje się to sprytnym posunięciem, które celnie trafia w upodobania użytkowników. Teraz można wybierać pomiędzy wieloma aplikacjami do słuchania muzyki. Jednak to Spotify cały czas dzierży miano lidera. 

Być może to jest też zasługa tego, że od zawsze wyróżnia się funkcjami, które można udostępniać (listy odtwarzania, Spotify Wrapped), co w efekcie stale podtrzymuje zaangażowanie użytkowników. Heardle to kolejny krok, który może przynieść podobne albo i jeszcze lepsze efekty, bowiem ta gra muzyczna jest naprawdę świetna. Pozostaje nam czekać, aż zostanie udostępniona (ponownie) także w Polsce.

Źródło: Spotify, TheVerge