Pozbądź się zadań, które nie powinny należeć do Ciebie
Jedną z kluczowych umiejętności zarządzania czasem jest pozbywanie się zadań, które nie powinny należeć do Ciebie. Naucz się przydzielać zadania właściwym osobom. Tylko w ten sposób będziesz w stanie wykonać więcej zadań podczas zmiany, ponieważ nie stracisz czasu na sprawy, które nie powinny należeć do Ciebie.
Kontroluj realizację zadań
Zaplanuj najważniejsze dla Ciebie rzeczy w ciągu dnia lub w pierwszym dostępnym przedziale czasowym. Wszystko, co zostanie zaplanowane później w ciągu dnia, ma większą szansę, że zostanie przerwane, odłożone i nigdy niezrealizowane. Człowiek najbardziej skoncentrowany jest rano, dlatego wykorzystaj ten czas na odhaczenie z listy najcięższych zadań. Jeszcze przyjdzie czas na relaks.
Znajdź czas na kreatywność i samorealizację
Po wykonaniu najtrudniejszych zadań znajdź czas na przyjemne i satysfakcjonujące zajęcia, takie jak kultura, sport i rozrywka. Pobudzą Twoją kreatywność i oczyszczą ze stresu, którego doświadczyłeś w ciągu dnia.
Ustal priorytety
Jeśli nie możesz poświęcić czasu na zadanie, nie umieszczaj go w swoim harmonogramie. Planuj tylko zadania, które będziesz w stanie wykonać. Tworząc swój harmonogram bądź brutalnie realistyczny, a nie idealistyczny. Tworzenie harmonogramu, którego tak naprawdę nie możesz dotrzymać, to nastawienie się na frustrację. Jeśli nie będziesz trzymać się swojego harmonogramu, wkrótce stanie się bezużyteczny.
Stwórz rutynę
Pomyśl, że powierzone zadania wykonujesz odruchowo jak mycie zębów rano czy wieczorem. Czy to nie brzmi wspaniale? Mając dobre nawyki, nie musisz podejmować tylu trudnych decyzji, a przez to oszczędzasz czas na zbędne myśli.
Szkoda, że Nozbe nie znalazło się na waszej liście, sam nie korzystam, ale byłby fajny polski akcent.