Kiedy wydawa艂o si臋, 偶e globalna kwarantanna pogrzebie Pokemon GO, aplikacja zanotowa艂a najlepszy okres od czasu premiery

Restrykcje zwi膮zane z pandemi膮 COVID-19 nie wr贸偶y艂y Pokemon GO nic dobrego. Wszak m贸wimy o grze, kt贸rej podstawowe za艂o偶enia wymagaj膮 od graczy wyj艣cia z domu i wyruszenia w teren. Producentowi hitu na smartfony, firmie Niantic, nie pomaga艂o r贸wnie偶 to, 偶e tytu艂 od d艂u偶szego czasu boryka艂 si臋 ze spadkiem popularno艣ci. I gdy postronnemu widzowi wydawa艂o si臋, 偶e sprawa jest beznadziejna, nie do odratowania, zadzia艂y si臋 rzeczy magiczne 鈥 finansowo Pokemon GO zanotowa艂o najlepszy okres od premiery w 2016.

Sukces Pokemon GO w najmniej oczekiwanym momencie

Najwi臋kszym hitem pandemii (jakkolwiek niefortunnie to brzmi), jest bez w膮tpienia wydane na Switcha Animal Crossing: New Horizons. Gra sta艂a si臋 wr臋cz symbolem pandemicznego gamingu, cho膰 w Polsce nie cieszy si臋 tak olbrzymi zainteresowaniem, jak w innych krajach.

Jednak to Pokemon GO zas艂uguje na najwi臋ksze wyr贸偶nienie w kontek艣cie radzenia sobie z nowymi okoliczno艣ciami. Ostatnie raporty wskazuj膮 bowiem, 偶e zaanga偶owanie graczy, tak czasowe, jak i finansowe, uczyni艂o rok 2020 jednym z najbardziej udanych w historii gry.

Wed艂ug agregatora danych Sensor Tower, Pokemon GO osi膮ga rekordowe zyski. W ubieg艂ym roku Niantic zarobi艂 na swoim tytule ok. 140 mln dolar贸w netto. Od pocz膮tku 2020 natomiast jest to ju偶 445 milion贸w. Z czego wynika tak imponuj膮cy wzrost i to w okresie zdominowanym przez pandemi臋 COVID-19?

Pokemon GO - zyski z mikrotransakcji z pierwszej po艂owy rok贸w: 2017, 2018, 2019, 2020
殴r贸d艂o: gamerant.com

Je艣li nie gracze nie mog膮 艂apa膰 stwork贸w w terenie, niech robi膮 to w swoich domach

Wed艂ug raportu Sensor Tower sukces Pokemon GO w 2020 roku wynika z zaimplementowania mechanik i funkcjonalno艣ci, pozwalaj膮cych sp臋dzi膰 czas z gr膮 w domu. Innymi s艂owy 鈥 Niantic w por臋 zareagowa艂o na obostrzenia wprowadzane w wi臋kszo艣ci pa艅stw na 艣wiecie, dostosowuj膮c sw贸j produkt do pandemicznej rzeczywisto艣ci.

O tym, jak udane by艂o to przedsi臋wzi臋cie, 艣wiadczy swoisty renesans gry, kt贸ra zarabia dzi艣 najwi臋cej od czasu g艂o艣nego debiutu w 2016 roku. Niantic uda艂o si臋 nie tylko utrzyma膰 zaanga偶owanie aktywnych graczy, ale te偶 pozyska膰 nowych, a tak偶e sk艂oni膰 do powrotu tych, kt贸rzy z tego czy innego powodu porzucili Pokemon GO jaki艣 czas temu.

pokemon go

Kto najch臋tniej wydaje pieni膮dze w Pokemon GO?

Je艣li wierzy膰 raportowi Sensor Tower, od 2016 roku gracze wydali w grze 艂膮cznie 3,6 miliarda dolar贸w. W tr贸jce 鈥瀗ajhojniejszych鈥 nacji znale藕li si臋 trenerzy Pokemon kolejno: ze Stan贸w Zjednoczonych, Japonii i Niemiec. W艣r贸d czynnik贸w, kt贸re najbardziej wp艂yn臋艂y na trwa艂y sukces gry, wymienia si臋: popularno艣膰 marki Pokemon, doskona艂e wyczucie rynku gier mobilnych przez Niantic, a tak偶e sta艂y rozw贸j zwi膮zany ze wzbogacaniem Pokemon GO o coraz to nowsze mechaniki.

Oczywi艣cie trzeba pami臋ta膰, 偶e dane Sensor Tower s膮 szacunkowe i nie musz膮 pokrywa膰 si臋 z oficjalnymi danymi pochodz膮cymi od Nintendo. Jednak偶e istnieje wiele przes艂anek za tym, by uzna膰 je za wiarygodne. Wystarczy spojrze膰 na analizy innych firm, na przyk艂ad Statisty, kt贸ra poinformowa艂a, 偶e w marcu przychody z mikrop艂atno艣ci w Pokemon GO wzros艂y a偶 o 70%.

殴r贸d艂o: gamerant.com