Prace nad grą S.T.A.L.K.E.R. 2 wstrzymane. GSC: teraz naszym priorytetem jest przetrwanie twórców i ich rodzin

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl miał być jedną z najbardziej oczekiwanych premier growych końcówki tego roku. No właśnie — miał być. Niestety, jak można było się spodziewać, nie będzie. Jak poinformowało ukraińskie studio GSC Game World, mające swoją siedzibę w Kijowie, prace nad grą zostały wstrzymane.

Światła! Kamera! Wojna…

Rosyjska agresja na Ukrainę trwa w najlepsze. Od tygodnia wojska Putina dwoją się i troją, próbując zdobyć największe ośrodki miejskie naszego wschodniego sąsiada, na czele z Kijowem. Nie każdy wie, ale to właśnie w stolicy Ukrainy swoją siedzibę ma studio GSC Game World, odpowiedzialne za prace nad grą S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl.

Raczej łatwo się domyślić, że obecnej sytuacji dalsze rozwijanie projektu jest zwyczajnie niemożliwe.

Wczoraj dostaliśmy oficjalne potwierdzenie ze strony GSC. Ze filmu opublikowanym na kanale YouTube studia, dowiadujemy się, że „rozwój gry schodzi teraz na boczny tor”. Niestety nie to jest najsmutniejszą wiadomością. GSC podkreśliło bowiem, że w tej chwili priorytetem jest dla nich „pomoc w przetrwaniu dla pracowników i ich rodzin”.

1,5-minutowy film z wymownym tytułem „Światła! Kamera! Wojna…” powstał m.in. po to, by odpowiedzieć społeczności związanej ze Stalkerem 2 i GSC, która w ostatnim czasie, częściej niż o gameplay czy premierę, pytała o to, czy pracownicy studia są cali i bezpieczni.

Oczywiście, jak na Ukraińców przystało, GSC Game World obiecuje powrót do prac nad grą „po zwycięstwie” rodaków nad najeźdźcami z Rosji.

Cały film możecie obejrzeć poniżej. Zanim to jednak zrobicie, drobna, choć ważna UWAGA. W materiale znajdują się przebitki z bombardowania Kijowa, Charkowa i innych ukraińskich miast, niekoniecznie przeznaczone dla osób o słabszych nerwach i większej wrażliwości.

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl miał się ukazać jeszcze w tym roku

Jeszcze nie tak dawno informowaliśmy o tym, że premiera Stalkera 2, planowana na końcówkę kwietnia, została przesunięta na 8 grudnia 2022 roku. Teraz w ogóle nie wiadomo, czy projekt ma jakiekolwiek szanse na ukończenie.

A szkoda, wielka szkoda. Abstrahując od tego, jak błahym – w świetle wojny w Ukrainie – tematem wydają się dziś gry komputerowe, warto wspomnieć, iż pierwsze zwiastuny, szczątkowe gameplaye, doniesienia i plotki dotyczące gry, rozbudziły w graczach olbrzymi apetyt na S.T.A.L.K.E.R. 2.

Zjawiskowa oprawa graficzna (gra powstawała na Unreal Engine 5), mroczny, „wschodni” klimat postapo, szczególnie bliski graczom z Polski, obiecujący model strzelania… cóż, pozostaje mieć nadzieję i życzyć studiu GSC „wywiązania się” z obietnicy powrotu do prac nad tytułem.

Byłoby to bowiem równoznaczne z końcem szaleństwa zapoczątkowanego przez Rosję.