System LockDown
LockDown – termin bardzo na czasie, tu jednak użyty w innym znaczeniu. Otóż w ramach LockDown administrator może wyłączyć możliwość wprowadzania zmian konfiguracyjnych, uniemożliwiając jakiekolwiek działania niepożądane. W efekcie powstaje hermetyczne środowisko serwerowe.
Drift Detection
W ramach tej funkcji konsola sprawdza, czy nie doszło do odchyleń względem pierwotnej konfiguracji. Odchyleń będących efektem czyjejś interwencji, modyfikacji. Gdyby tak było, przy kolejnym uruchomieniu system wróci do ustawień fabrycznych.
Wyłączanie portów USB
Jeśli zależy Ci, żeby nikt z zespołu nie podłączał nośników flash do serwerów, wyłącz taką możliwość. Serwery Dell PowerEdge pozwalają ponadto tak skonfigurować iDRAC Direct, by zachować dostęp bezpieczeństwa tylko dla administratora.
Zarządzanie kluczem do dysków samoszyfrujących
Nowością, jaka weszła na rynek wraz z 14-tą generacją serwerów Dell, jest zarządzanie kluczami do dysków samoszyfrujących poprzez skrypty. Pod tą trudną formułą kryje się coś bardzo ważnego z punktu widzenia bezpieczeństwa. Mowa o zabezpieczaniu oraz kasowaniu danych z dysków przy pomocy karty zdalnego zarządzania.
Rzecz ogromnie ważna w przypadku sprzedaży serwera albo zwrotu, bo został wzięty w leasing. Masz pewność, że w czyjeś ręce trafi sprzęt bez danych dotyczących uwierzytelnienia.
Czujnik otwarcia obudowy
Na początku artykułu pisałem o serwerach typu Rack, które umieszcza się w szafach. Nie wszędzie owe szafy mają zamknięcie na klucz, nie w każdym biurze jest monitoring. Co wtedy? Istnieje ryzyko, że ktoś niepowołany będzie zaglądał do środka, choć nie powinien. Na takie okazje Dell ma czujnik otwarcia obudowy, który poinformuje administratora o zaistniałym incydencie.
Kontroler iDRAC
Częsta praktyką jest pomoc zewnętrznego administratora, zamiast zatrudniać go na etat. Ktoś taki sprawuje zdalną kontrolę nad serwerem i dla niego Dell ma kontroler iDRAC. On powiadamia administratora m.in. o problemach z serwerem, czyli o kwestii najważniejszej dla sprawnego funkcjonowania przedsiębiorstwa. Twojego przedsiębiorstwa.
Kontroler iDRAC występuje w trzech wariantach: Basic, Express oraz Enterprise.
Narzędzie LIVE OPTICS
Analityka jest ważną częścią biznesu. Ten aspekt dotyczy także pracy serwerów, konkretnie ich przepustowości. Oczywiście na oko nikt nie zweryfikuje potencjału serwera, zwłaszcza starszego modelu. Potrzebne jest narzędzie, które określi przydatność urządzenia i takim narzędziem jest aplikacja Dell LIVE OPTICS.
Aplikacja pracuje sobie na zewnętrznym komputerze i nie ma bezpośredniego dostępu do danych zgromadzonych w pamięci serwera. Analityka skupia się na informacjach o ruchu zewnętrznym, tworząc szczegółowy raport z testu trwającego dowolny okres czasu. Mogą to być 24 godziny, może to być 7 dni. Wyniki testu pozwalają określić optymalną przepustowość dla wymogów danej firmy, a co za tym idzie precyzyjne dopasowanie zaplecza sprzętowego.
Wsparcie techniczne
Niektórzy twierdzą, że najlepsze produkty bronią się same. Produkty może i tak, ale ludzie są tylko ludźmi. Bywa że wsparcia potrzebują ludzie z dużym doświadczeniem, bo coś chwilowo ich przerośnie. W takich przypadkach pomocą służy wsparcie techniczne Dell, dostępne w wariantach:
- Basic – pakiet podstawowy z usługami dostępnymi od poniedziałku do piątku, w godzinach 8-17. Czas reakcji to 1 dzień roboczy. Pierwszym etapem jest telefoniczna rozmowa z konsultantem, w jej trakcie stawiana jest diagnoza, ewentualna wymiana większości podzespołów spoczywa na Twoich barkach. Tu ważna rzecz, dyski talerzowe SATA objęte są tylko roczną gwarancją. Jeśli zależy Ci na dłuższej, od razu wybierz usługę Pro Support.
- ProSupport – w tym przypadku pomoc świadczona jest już 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. Czas reakcji jest znacznie krótszy, może być jednodniowy, ale możesz wykupić również 4- albo nawet 2-godzinny (ten ostatni dotyczy wybranych lokalizacji w Polsce).
Wsparcie ProSupport obejmuje pomoc w tematach software’owych, w tym także automatyczne wykrywanie i raportowanie przy pomocy Support Assist. Jego największą zaletą jest coś na kształt przewidywania awarii komponentów, zanim do niej dojdzie. Zaawansowany algorytm bada rytm pracy podzespołu, ostrzegając o możliwości wystąpienia usterki. Co ciekawe, to program dokonuje automatycznego zgłoszenia oraz zapotrzebowania na dany komponent. Ty otrzymujesz informację, że zamówiony komponent jest już w drodze. Gwarancja ProSupport może być przedłużona maksymalnie do 7 lat.
- ProSupport Plus – zawiera wszystko to, co pakiet ProSupport, a dodatkowo zapewnia jednego, wyznaczonego opiekuna technicznego. Bezpośrednio z nim kontaktujesz się w przypadku problemów, omijając wszystkie inne poziomy infolinii. Poza tym 2x w roku masz możliwość zdalnego przeprowadzenia konserwacji infrastruktury (BIOS, firmware, patche).
Wsparcie dla talerzowych dysków SATA, SSD SATA, SSD SAS liczy tyle, ile wsparcie dla urządzenia.