Rozgrywka na PlayStation 5 otwarta na osoby niepełnosprawne

15% ludzkości, czyli około miliarda osób zmaga się niepełnosprawnością różnego rodzaju. A wśród nich są i takie, które z pasją oddają się gamingowej rozrywce. Wie o tym Sony i dlatego wychodzi z informacją o przygotowaniu PlayStation 5 i związanych z konsolą funkcji pod wszystkich graczy.

Dyktowanie, redukcja haptyki i nie tylko, czyli co czeka na PlayStation 5

Jak można odczytać z posta na blogu SIE, nie mamy tu do czynienia z całkowicie dziewiczym tematem. Już PlayStation 4 oferowała zamianę tekstu na mowę, odwracanie kolorów czy zarządzanie specjalnymi przyciskami. PS5 idzie dalej.

Na konsoli nowej generacji znajdzie się funkcja dyktowania i zamiany mowy na tekst, bez konieczności korzystania z wirtualnej klawiatury. Dzięki Screen Readerowi niewidomi i niedowidzący gracze będą mogli słyszeć wyświetlane komunikaty, natomiast niedosłyszący będą mogli wprowadzić wiadomości, które zostaną następnie odczytane na głos reszcie graczy. Funkcje te będą dostępne w wielu językach – angielskim (brytyjskim i amerykańskim), japońskim, niemieckim, włoskim, francuskim (także kanadyjskim) czy hiszpańskim (także w odmianie latynoskiej).

PlayStation 5 oferuje także korektor kolorów, by można było dopasowywać gamę wyświetlanych barw. Można będzie także zmniejszyć lub całkowicie wyłączyć haptyczne wibracje w kontrolerze DualSense. Ulepszony dźwięk PS5 pozwoli także na lepszą orientację w przestrzeni.

playstation sie inkluzywność

Nie tylko gracze – ABLE@PlayStation

SIE przypomniało także o tym, że o osobach niepełnosprawnych myślą także twórcy gier. Tacy, jak należące do Sony studio Naughty Dog, w którego The Last of Us Part II znalazło się ponad 60 ustawień, usprawniających rozgrywkę dla osób mających problemy ze słuchem lub wzrokiem.

Jednak firma myśli nie tylko o niepełnosprawnych graczach. Dlatego uruchomiła w tym roku dla swoich pracowników ABLE@PlayStation. Ta sieć i społeczność stawia na inkluzywność, dbanie o zdrowie emocjonalne, wsparcie w walce z chronicznymi dolegliwościami. Pomaga także osiągnąć cel, jakim jest stałe skupienie i doskonalenie dostępności produktów i usług SIE – zarówno jeśli chodzi o graczy, jak i osoby zatrudnione przez firmę.

Źrodło: SIE.Blog