Pokémon Brilliant Diamond i Shining Pearl z premierą w 2021 roku

Remake klasycznych gier Pokémon wydanych w 2006 roku otrzymał właśnie swoją datę premiery, która przypada na bieżący rok. Wcześniej w Pokémon Diamond i Pearl mieliśmy szansę zagrać tylko na konsoli przenośnej Nintendo DS. W odświeżone wersje Brilliant Diamond i Shining Pearl zagramy już na konsoli Nintendo Switch.

Czym w zasadzie jest Pokémon Diamond i Pearl?

Gry Pokémon Diamond i Pearl trafiły na Nintendo DS po raz pierwszy w Japonii, a dokładnie 28 września 2006 roku. Rok później przeniosły się do reszty świata, czyli m.in. Ameryki Południowej oraz Europy.

eksploracja w pokemon brilliant diamond i shining pearl

Produkcja ta jest RPG-iem, ale nie takim typowym, bo zadaniem gracza jest łapać stworki, znane wszystkim jako Pokémony. Niezależnie od edycji, którą wybierzemy, trafimy do miasta Twinleaf, skąd rozpoczniemy naszą przygodę. Starterami w tych grach są Pokémony: Chimchar, Piplup i Turtwig. Po dokonanym wyborze przychodzi nam stawić czoła Team Galactic, które z użyciem zdolności jednego z legendarnych Pokémonów chce przenosić się w czasie i przestrzeni. W związku z tym, musimy ich powstrzymać i – jak to zwykle bywa – zostać jednocześnie mistrzem danego regionu w grze.

Data premiery Pokémon Brilliant Diamond i Shining Pearl

O efektach pracy nad remakiem przekonamy się wkrótce. Datę premiery Pokémon Brilliant Diamond i Shining Pearl zaplanowano bowiem na 19 listopada 2021 roku. Do wyboru będziemy mieli pudełko z jedną z dostępnych wersji lub obiema, na konsolę Nintendo Switch.

O remake’u gier pod wymyślną nazwą Pokémon Brilliant Diamond i Shining Pearl dowiedzieliśmy się podczas wydarzenia Pokémon Direct, gdzie również zaprezentowano najnowszą część serii Pokémon Legends: Arceus. Remake zakłada zupełne odświeżenie klasycznych tytułów, odtwarzając ich oryginalną historię oraz świat. W ten sposób fani pierwszych wersji przeżyją starą przygodę równie ekscytująco co Ci, którzy nie mieli okazji poznać jej wcześniej. Otrzymamy zatem nową oprawę audiowizualną, ale i mechanikę, która zostanie przystosowana do obecnych standardów w branży gier wideo.

Źródło: CNET, Axios