PlayStation 5 z rekordową liczbą zamówień w stosunku do PlayStation 4

Dwanaście godzin. Tyle według Jima Ryana wystarczyło Sony, żeby zgarnąć liczbę zamówień na PlayStation 5 równą tej, którą przy PlayStation 4 osiągnięto w dwanaście tygodni. Brzmi dobrze dla firmy, bo oznacza to, że zainteresowanie konsolą przekracza oczekiwania. Zapowiada to jednak również – co niestety powiedział sam Ryan – że nie dla wszystkich zainteresowanych kupnem PS5 pierwszego dnia znajdzie się egzemplarz.

Rekord PlayStation 5 – jak do tego doszło i co z tego wyniknie?

W wywiadzie dla Reutersa Ryan przyznał, że liczba zamówień okazała się znaczna, a pracownicy firmy robią, co mogą, by do końca roku zapewnić dostępność PlayStation 5 w sklepach. Michael Harradence z PSU zwraca uwagę, że jeśli już konsola będzie dostępna, to raczej w sklepach internetowych.

Znaczące jest to, że – jak podaje Reuters – Sony odnotowało przyrost kwartalnego zysku, a PlayStation 5 może być pierwszym gamingowym sprzętem, który w roku swojej premiery nie przyniesie strat. Według Ryana firma w ciągu wielu lat wiele się nauczyła i wykorzystuje swoją wiedzę przy zabezpieczaniu zaplecza PS5. Prezes SIE odniósł się też do kwestii gamingu w świecie z pandemią i zamkniętymi w domu graczami, przyznając, że sprawy mogą wyglądać lepiej niż wcześniej zakładano.

sony playstation 5 sprzedaż
Źródlo: PSU

Wyniki skomentował insider Daniel Ahmad. Stwierdził, że porównywalność dotyczy przedsprzedaży PS4, a nie pierwszych dwunastu tygodni po tym, jak konsola trafiła na rynek. Zauważył też, że dane wydają się dotyczyć tylko USA, a nie zamówień w skali globalnej. Tak czy siak, możliwym jest, że na całym świecie zamówiono już przeszło milion egzemplarzy PS5.

Sony i miliony

Również i inne wyniki prezentują się dla Sony naprawdę dobrze. Wynika, że od premiery w 2013 roku sprzedano prawie 114 milionów egzemplarzy PS4, z czego w minionym kwartale sprzedano 1,5 miliona. Firma prognozuje, że do końca marca 2021 uda się jej sprzedać przeszło 7,5 miliona sztuk PlayStation 5.

Sony wypuściło również kolejny spot reklamowy z hasłem Play No Limits – tym razem z raperem Travisem Scottem w roli narratora.

Źrodło: PSU, Reuters, Twitter