LG zaprezentuje multimedialny fotel podczas targów CES. Media Chair jest jak jednoosobowe kino

Targi CES to prawdziwa gratka dla technologicznych geeków. Co roku najwięksi producenci sprzętu elektronicznego prezentują podczas eventu świeże pomysły i nowe produkty. Nie inaczej będzie tym razem. Szczególnie ciekawą propozycją ma się pochwalić LG. Media Chair, czyli multimedialny fotel, jest jak kino dla jednej osoby. Choć oficjalna prezentacja będzie miała miejsce podczas targów, w sieci pojawiło się już kilka informacji o koncepcie koreańskiej marki.

Media Chair – multimedialny fotel LG

Media Chair to koncepcja autorstwa LG Display. Koreański producent sprzętu elektronicznego we współpracy z inną firmą, zajmującą się fotelami do masażu, pewnego dnia planuje wprowadzić Media Chair na rynek. Ponieważ jest to tylko koncept, a nie gotowy produkt, LG nie podało zbyt wielu informacji odnośnie specyfikacji technicznej multimedialnego fotela. A co wiemy?

Telewizor, zamontowany w fotelu, to 55-calowy OLED z krzywą 1500R, co ma zapewnić doskonałą ogniskową i dać optymalne wrażenia podczas oglądania. Panel obraca się, a więc dostępne są tryby: poziomy i pionowy. Wystarczy nacisnąć przycisk, znajdujący się w prawym podłokietniku, by zmienić orientację telewizora. Jako że TV przymocowany jest do ramy fotela, pozostaje na linii wzroku, nawet gdy użytkownik zechce nieco zmienić pozycję. Dźwięk zapewniają natomiast głośniki, znajdujące się zarówno w fotelu, jak i w panelu, korzystając z technologii Cinematic Sound OLED.

Media Chair, kiedy trafi do sprzedaży (o ile rzeczywiście to nastąpi), z pewnością będzie produktem bardzo drogim. Mówi się, że koszt multimedialnego fotela LG wyniesie kilka albo kilkanaście tysięcy dolarów. Jeśli ktoś rzeczywiście pokusi się na zakup tego produktu, śmiało będzie mógł powiedzieć, że zasiada na tronie, a nie tylko w fotelu.

lg display media chair
Źródło zdjęcia: The Verge

Virtual Ride – propozycja LG dla rowerzystów

Media Chair to nie jedyny koncept, jaki LG Display przedstawiło podczas targów CES. Pojawiła się też nowość, która zainteresuje rowerzystów. Virtual Ride jest propozycją, posiadającą trzy zakrzywione ekrany OLED 4K, tworzące jeden wielki, zawijany wyświetlacz. Takie rozwiązanie ma sprawić, że użytkownik poczuje się jak podczas jazdy rowerem na świeżym powietrzu. Oglądając koncept LG, od razu nasuwa się porównanie do jednego z odcinków serialu Black Mirror.

Virtual Ride to wizytówka LG Display i ma stanowić alternatywę dla zestawów VR. Górny ekran wyróżnia się krzywą 500R, co, jak twierdzi LG, jest w tej chwili największym zakrzywieniem, jakie otrzymał wyświetlacz. Brakować może jedynie dodatkowych ekranów po bokach, które pozwoliłyby uzyskać większą głębię i podnieść realizm wycieczki.

Koncepty, takie jak Media Chair i Virtual Ride, są potrzebne w świecie technologii, by ten mógł się rozwijać. Pytanie brzmi, czy akurat powyższe propozycje LG (lub ich późniejsze wersje) mają szansę trafić do regularnej sprzedaży. Tego dowiemy się zapewne w najbliższych latach.

Źródło: The Verge

Źródło zdjęcia: LG Display