Cyberpunk 2077 na nowej prezentacji – 3 ścieżki wyboru, muzyka i narzędzia zniszczenia

Na wczorajszym pokazie Nightcity Wire Episode 2 poznaliśmy nowe szczegóły z nadchodzącej produkcji CD Projekt Red. Zobaczyliśmy świeży zapis rozgrywki, a także został ukazany proces twórczy muzyki do gry. Twórcy zaprezentowali również różne rodzaje uzbrojenia, które będą w Cyberpunk 2077 dostępne.

Drugi epizod z cyklu Nightcity Wire

Wczoraj, o godzinie 18:00 czasu polskiego CDPR pokazało drugą część z przygotowanych prezentacji na temat nadchodzącej gry Cyberpunk 2077. Cały pokaz trwał niespełna 30 minut i poruszał w zasadzie 3 główne tematy – 3 drogi rozpoczęcia gry, wywiad z zespołem odpowiedzialnym za tworzenie muzyki oraz przegląd dostępnych w grze broni.

Nomad, Street Kid a może Corpo?

No dobrze, krótki i suchy opis tego, co znalazło się w Nightcity Wire Episode 2 mam już za sobą. Czas przejść do mięsa, czyli co tak właściwie CDPR pokazało i czy jest się czym „jarać”? Odpowiedź może być tylko jednak – tak, jest czym i ja się bardzo „jaram”!

Cyberpunk 2077 droga do wyboru

Zacznę więc chronologicznie od pierwszej części pokazu, czyli drodze życiowej, jaką każdy gracz będzie musiał wybrać na początku swojej przygody z CP77. A do wyboru są 3: Nomad, Street kid i Corpo.

Dla pierwszej z tych grup, czyli dla nomadów, najważniejsza jest rodzina. Żyją oni na zniszczonych, powojennych pustkowiach wokół Night City, nazywanych Bad Lands. Są wyrzutkami społeczeństwa, opierającymi się na przyjaźni i pomocy własnych ludzi. Nie boją się jednak ubrudzić rąk.

Druga z ekip, nazywana Street kid’s to, jak sama nazwa wskazuje, dzieci ulicy. Wychowani przez gangi Night City rozumieją zasady panujące wśród członków miejskiego półświatka. Miejski slang nie jest im obcy, a styl, szyk i respekt to dla nich najważniejsze rzeczy w życiu.

Ostatnią z grup jest Corpo, czyli korporacyjne szczury. Ich wyprasowane, czyste i nudne biurowe ciuchy skrywają mroczne dusze, walczące o coraz wyższe słupki w księgowych tabelkach. To jednak nie wszystko, gdyż niepozorni pracownicy wielkich korporacji, aby wejść na wyższe stanowiska, muszą wykazać się ogromnym sprytem, ale także w wielu wypadkach brakiem kręgosłupa moralnego.

Wybór jednej z tych 3 dostępnych ścieżek życiowych nie ograniczy się jedynie do różnicy w pierwszych kilku godzinach gry, ale będzie mieć wpływ na całą rozgrywkę. Każda z tych grup posiada własne atuty, które przydadzą się w dalszej przygodzie. Przykładowo wybierając Street kid gdy V (protagonista/tka gry) zostaną zaproponowane narkotyki, gracz otrzyma dodatkowe linie dialogowe, gdyż przynależąc do tej grupy, będzie w stanie rozpoznać co to za narkotyk i jaki ma efekt.

Będąc natomiast Corpo gracz będzie mógł w trakcie rozmowy z szychami świata kołnierzyków wyczytać między wierszami ich prawdziwe zamiary, ukryte pod bezemocyjną maską. Pozwoli to na poprowadzenie konwersacji w zupełnie innym kierunku.

Zespół Refused jako Samurai

W kolejnej części prezentacji twórcy pokazali materiał, przedstawiający proces tworzenia muzyki fikcyjnego zespoły Samurai. Gitarzystą i wokalista tej grupy w grze jest Johny Silverhand, pod którego głos i twarz podkłada sam Keanu Reeves. Jednak nie on wykrzykuje słowa utworu Chippin’ In, a wokalista szwedzkiej grupy Refused, Dennis Lyxzén.

Cyberpunk 2077 zespół Refused i Samurai

Jak przyznaje sam wokalista, współpraca z Borysem Pugacz-Muraszkiewiczem, głównym autorem angielskiej wersji gry, nie zawsze była przyjemna. Borys był niesamowicie wymagający względem artysty, potrafił czepiać się nawet najmniejszych niuansów związanych z akcentem czy wymową głosek. Ostatecznie udało się jednak nagrać wspaniałe utwory, świetnie wpasowujące się w styl i narrację Night City oraz zespołu Samurai.

Raz kataną, raz shotgunem

Na koniec twórcy zostawili prawdziwą gratkę dla fanów wielkich spluw i latających, rozczłonkowanych ciał. Twórcy zaprezentowali kilka narzędzi mordu, należących do 6 różnych typów uzbrojenia. Oprócz standardowych pistoletów i karabinków dostępne będą też znacznie bardziej ezgotyczne bronie.

Cyberpunk 2077 snajperka

Katana z rozgrzanym ostrzem, shotgun mający 8 luf czy snajperka, której amunicja przebija ściany. To wszystko znajdzie się w grze. Ciekawie zostały podzielone kategorie samych broni. Do wyboru są:

  • cyberware, czyli cybermodyfikacje, takie jak ostrza Mantis bądź granatnik w przedramieniu
  • Tech weapons, czyli karabiny zasilanie elektromagnesami, dzięki którym kule osiągają niebotyczne prędkości
  • Power weapons, których cechą specjalną jest możliwość rykoszetowania kul od powierzchni płaskich
  • Smart weapons, pozwalające na automatyczne namierzanie przeciwników i trafianie ich, nawet gdy są za osłonami
  • Melee weapons, czyli inaczej bronie białe (katany, noże, młoty itd.)
  • Throwables, w których skład wchodzą wszelkiego rodzaju granaty, koktajle Mołotowa itd.

Oprócz tego gracz będzie mógł posiadane karabiny, snajperki, pistolety i całą masę innego ustrojstwa ulepszać na dwa sposoby. Pierwszy z nich to modyfikacje poszczególnych komponentów broni, takich jak wymiana celownika, powiększenie magazynka czy skrócenie lufy. Drugi typ ulepszeń istnieje w formie chipów, wkładanych do spluwy, dzięki któremu po zaktualizowaniu oprogramowania możliwe będzie zwiększenie szybkostrzelności czy zmiana typu amunicji na wybuchową.

Kiedy Nightcity Wire Epiode 3?

Tego jeszcze nie wiadomo. Pewnym jednak jest, że kolejna prezentacja szczegółów dotyczących Cyberpunka 2077 nastąpi niebawem, gdyż nieubłaganie zbliżamy się do zapowiedzianej na 19 listopada premiery gry.