Jak widać z powyższych zdjęć, opóźnienie sygnału w trybach innych niż gra wyniosło od 136 do 141,7 ms. Z kolei przełączenie się w tryb gry zredukowało opóźnienie do ok. 23 ms, czyli w przybliżeniu sześciokrotnie. Jak widać, tryb gra jest warty przysłowiowej świeczki.
Uważni Czytelnicy z pewnością zauważyli, że podczas pomiaru input laga na ekranie telewizora widoczny był fragment menu z listą trybów. U niektórych z nich z pewnością zrodziło się pytanie, czy to menu nie powinno być podczas pomiaru wyłączone.
Macie rację! Powinno być wyłączone. Z pełną premedytacją zrobiłem pomiary tak, a nie inaczej, aby uwidocznić wpływ, jaki wyświetlanie nawet tak małego menu ma na opóźnienie sygnału. Okazuje się, że jest on bardzo duży. Jeżeli wyłączymy menu, to w trybie gra opóźnienie wyniesie… zaledwie 10,1 ms.
Wspaniały merytoryczny artykuł. Czytam wiele prasy angielskojęzycznej i nie ma tam wiele takich profesjonalnych artykułów, no może poza Duńczykami z FlatPanelsHD. Amerykański CNET jest OK ale brytyjski WhatHiFi juz zupełnie nie spełnia moich oczekiwań i wykonywane tam testy”na oko” redaktora. Choć renoma ogromna. Panie Tomaszu poniekąd odpowiedział Pan na moją prosbę zadaną w recenzji telewizora podstawowego Philipsa 43PFS5525 jaki wpływ biel ma na pozostałe kolory. Cytuję „Czy stosowanie trybu gra ma jakieś niepożądane skutki uboczne?
Tak, choć ich liczba i waga zależy od konkretnego modelu telewizora. Z reguły pierwszym, bardzo łatwo zauważalnym, jest zmiana bieli: staje się ona chłodna, bardziej zaniebieszczona. Drugim skutkiem jest zmiana barw, wynikająca ze zmienionego balansu bieli. Trzecim – wzrost jasności ekranu, zwłaszcza w porównaniu do trybów kinowych.”. Dziękuję i życzę redakcji dalej takich artykułów.
Cieszę się, że uznał Pan mój artykuł za wartościowy. Bez właściwego odwzorowania palety szarości nie ma mowy o poprawnej reprodukcji barw. To, że w trybach przeznaczonych do gier biel i szarości z reguły nie są zgodne, ze wzorcem może świadczyć o tym, że producenci nie uznają reprodukcji barw za kwestię o priorytetowym znaczeniu dla graczy, koncentrując się na minimalizacji smużenia i opóźnienia (input laga).