Apple Vision Pro z ceną, datą premiery i pierwszą reklamą

Fani Apple zacierają ręce, bo ogłoszono już oficjalną datę sprzedaży Apple Vision Pro. Zresztą nawet nie trzeba być specjalnym miłośnikiem sprzętów producenta z Cupertino, żeby czekać na ten, jak się wydaje, rewolucyjny produkt. Z pewnością entuzjazm trochę może ostudzić cena, która wynosi aż 3499 dolarów.

Apple Vision Pro. Cena i dostępność

W poniedziałek firma ogłosiła, że Apple Vision Pro pojawią się w sklepach w Stanach Zjednoczonych już 2 lutego br. Wcześniej, bo 19 stycznia ruszyć ma przedsprzedaż. Urządzenie będzie dostępne we wszystkich stacjonarnych salonach Apple Store w USA oraz w internetowym sklepie producenta.

Nadeszła era obliczeń przestrzennych. Apple Vision Pro to najbardziej zaawansowane urządzenie elektroniki użytkowej, jakie kiedykolwiek stworzono. Jego rewolucyjny i magiczny interfejs użytkownika na nowo zdefiniuje sposób, w jaki łączymy się, tworzymy i odkrywamy – napisał Tim Cook, dyrektor generalny Apple, cytowany w komunikacie firmy.

Zestaw Vision Pro kosztuje 3499 dolarów (równowartość około 13 850 zł). Za tę cenę, oprócz samych gogli, klienci otrzymają dwa paski mocowania na głowie: Solo Knit Band oraz Dual Loop Band, kołnierz blokujący światło Light Seal oraz dwie podsuszki do niego, etui Apple Vision Pro Cover, ściereczkę, baterię, przewód USB-C oraz zasilacz USB-C. W sprzedaży będą dostępne także opcjonalne akcesoria, w tym szkła korekcyjne od ZEISS.

Apple Vision Pro - gogle od Apple
Źródło: Apple

Co mają do zaoferowania Apple Vision Pro?

Apple Vision Pro to zaawansowane gogle mieszanej rzeczywistości, które łączą w sobie funkcje AR (Augmented Reality – rzeczywistość rozszerzona) i VR (Virtual Reality – rzeczywistość wirtualna). Są one wyposażone w wyświetlacz o rozdzielczości 4K i oferują możliwość przełączania między AR i VR za pomocą specjalnego pokrętła. Urządzenie działa na dwóch układach: Apple M2 oraz nowym R1, który odpowiada za przetwarzanie danych z sensorów, kamer i mikrofonów. Unikalną cechą tych gogli jest ich zdolność do śledzenia ruchów oczu, głowy oraz dłoni użytkownika, co pozwala na interakcję z interfejsem bez potrzeby stosowania tradycyjnych kontrolerów.

Vision Pro integruje się z popularnymi aplikacjami Apple, takimi jak FaceTime, Zdjęcia czy Filmy, i umożliwia oglądanie filmów przestrzennych. Urządzenie zapewnia dostęp do ponad 150 gier i aplikacji 3D przez Apple TV. Całość jest zarządzana przez VisionOS, nowy system operacyjny Apple, który współpracuje z większością aplikacji dostępnych na iPhone’a i iPad’a, bez konieczności ich modyfikacji przez programistów.

Sądząc po demonstracjach zestawu słuchawkowego, Vision Pro zaoferuje nam całkiem imponujące wrażenia. Pytanie tylko, czy to wystarczy, aby przekonać użytkowników do zakupu takiego urządzenia za cenę 3499 dolarów.

Pierwsza reklama Apple Vision Pro

Wkrótce po ogłoszeniu oficjalnej daty premiery swojego zestawu do rzeczywistości rozszerzonej, Vision Pro, Apple opublikowało pierwszą reklamę tego urządzenia.

Trwający nieco ponad pół minuty spot reklamowy, zatytułowany „Get Ready”, składa się z ujęć wyciętych z różnych filmów i seriali (m.in. „Gwiezdne wojny”, „Star Trek” i „Powrót do przeszłości”) pokazujących postacie zakładające różnego rodzaju okulary, gogle, maski i hełmy. Reklama kończy się, gdy kobieta zakłada Vision Pro i widzi interfejs użytkownika urządzenia.

„Get Ready” stanowi nawiązanie do pierwszej reklamy oryginalnego iPhone’a, zatytułowanej „Hello”, która również stanowiła zlepek scen wyciętych z różnych filmów i seriali. W tamtym przypadku przedstawiały one postacie odbierające telefon.

Przez tę reklamę Apple stara się przekazać ideę, że Vision Pro jest jedynie bramą do nowego wszechświata treści. Jest prosty i skuteczny, a także podkreśla znaczenie Vision Pro dla Apple: to pierwsza całkowicie nowa kategoria produktów firmy od czasu Apple Watch, który został wprowadzony na rynek w 2015 roku.

Sprawdź strefę Apple w x-komie