Alan Wake 2 nie obsłuży kart GeForce GTX 1000 i Radeon RX 5000
To nie koniec złych wieści. Według przedstawicielki studia Remedy, Alan Wake 2 nie obsłuży oficjalnie kart graficznych GeForce GTX 1000 (np. GTX 1080 Ti, GTX 1070) i Radeon RX 5000 (np. RX 5600 XT, RX 5700 XT) i starszych. Nie, nie dlatego, że nie obsługują one ray tracingu, ale z powodu funkcji dostępnej tylko w ramach bibliotek DirectX 12 Ultimate, czyli: mesh shaders, czyli programowalnego cieniowania siatki. Pozwala ono podnieść jakość detali, a konkretnie: geometrii obiektów.
Wpis został jednak szybko usunięty z serwisu X. W dalszych wypowiedziach wyznała jednak, że nie jest pewne, czy gra ruszy na wymienionych wyżej GPU. Tytuł być może zadziała na nich. Mogą jednak występować błędy lub poważne problemy wydajnościowe z powodu braku obsługi mesh shaders, w przypadku których nawet fanowskie mody nie będą żadnym remedium.
To byłaby pierwsza gra, która tak ograniczy liczbę graczy, w końcu GTX 1060 i GTX 1650 wciąż znajdują się w TOP3 w ankiecie sprzętowej Steama. To wysoki koszt postępu, a wygląda na to, że Alan Wake 2 przesunie granicę w jakości grafiki.
Źródło: Remedy, DSOGaming, opracowanie własne
Poznaj inne ciekawe premiery gier z 2023 roku:
Cieszę się że jej nie kupiłem,mam 12900k i 3080ti na mobasie z690 master,
22-33 fps gratuluję twórcom strzału w kolano,lepiej niech się pospieszą z jakimś paczem optymalizującym ten produkt.