Podcast x-gamers: Trofea w grach: lepiej platynować czy paletować?

Przejść grę raz i porzucić ją na rzecz kolejnej. Taki scenariusz to dla twórców gier prawdziwy koszmar. No bo jak tu przekonać gracza do wielokrotnej eksploracji przemierzonego już świata, ponownego odwiedzenia lokacji, kolejnego przyjrzenia się poznanym obiektom i miejscom?

Rozwiązaniem okazały się rankingi, w których zaczęto nagradzać graczy wirtualnymi trofeami za wykonanie specjalnych zadań, nietuzinkowe osiągnięcia, czy odnalezienie wszystkich znajdziek, poukrywanych tu i ówdzie w zakamarkach ogromnych, otwartych światach.

Fenomen wirtualnych pucharów

Wirtualne puchary stały się remedium na zbyt szybko odchodzących graczy. Stały się równocześnie pewnym fenomenem, dla niektórych niewytłumaczalnym. Okazało się, że do rozpracowania niektórych zadań potrzebne są dziesiątki godzin spędzonych przed komputerem, a misja może wymagać od gracza ustrzelenia określonej ilości ptaków w grze, przy czym twórcy zadbali, by poszczególne gatunki zamieszkiwały wyłącznie określone rewiry.

Do najbardziej cenionych odznaczeń w grach zaliczają się puchary platynowe. Ile osób zdobywa platynę? Ile w ogóle kończy gry? Odpowiedzi na te pytania znają Kamil Gajdek i Patryk Kempiński.

x-kom podcast

Słuchaj nas tam, gdzie lubisz