W tej ścieżce dźwiękowej helikopter krąży, przybliżając się raz do lewej, raz do prawej strony. Oprócz typowej skuteczności tłumienia chciałem tu dodatkowo sprawdzić, czy zmiana kierunku dźwięku będzie miała jakikolwiek wpływ na skuteczność tłumienia.
Tym razem zacząłem od WH-1000X M3. Basy od razu uległy wygaszeniu, natomiast charakterystyczny warkot czy łopot wirnika helikoptera słychać było niestety nadal, przez co w dalszym ciągu można było zlokalizować położenie źródła dźwięku. Pomimo braku pełnej skuteczności tłumienia różnica między dźwiękiem przed i po tłumieniu była mniej więcej taka, jak pomiędzy siedzeniem w środku helikoptera, a słyszeniem go z odległości kilometra czy dwóch. Krótko mówiąc, redukcja hałasu była, ale nie była w pełni skuteczna.
Przełączenie się na tańsze WH-XB900N zaskoczyło mnie, bowiem tłumienie hałasu helikoptera było w zasadzie identyczne, no może z ciut mniej skuteczną redukcją wysokich częstotliwości przez tańszy model słuchawek. Pomimo tego spodziewałem się dużo większej różnicy na niekorzyść Wh900, a tu proszę klapa.
A zatem w tej konkurencji mamy moim zdaniem remis ze wskazaniem na WH-1000X M3, choć różnica jest zaskakująco niewielka.
szkoda ze nie ma testu halasu biurowego – czyli koega rozmawia przez telefon , dyskusje obok przy biurku itp
czyli nie warto dopłacać. Dzięki