Oprócz tego miałem możliwość wybrania predefiniowanych korektorów dźwięku bądź ustawienie własnego equalizera. Rzecz to dość niespotykana w słuchawkach bezprzewodowych. Dlatego cieszę się podwójnie, że producent postanowił zaimplementować tę funkcję w oprogramowaniu. Chociaż nie musiałem jakoś specjalnie bardzo zmieniać charakterystyki brzmienia, gdyż to po wyjęciu z pudełka było naprawdę OK. O tym przeczytacie jednak poniżej.
Jakość dźwięku
Słuchawki testowałem, grając w takie tytuły, jak Battlefield 5, Rainbow Six Siege czy Counter Strike: Global Offensive. 50 milimetrowe przetworniki, zastosowane w headsecie zapoznały się również z heavy metalem, rockiem czy ogólnie pojętą muzyką elektroniką. Filmy Michaela Baya czy Christiana Nolana także poszły na warsztat.
Za każdym razem mój wewnętrzny perfekcjonista był usatysfakcjonowany. Co oczywiste, słuchawki najlepiej wypadły w grach FPS, gdzie kluczowa jest poprawna lokalizacja dobiegających dźwięków, takich jak wystrzały czy wybuchy. Wielokrotnie czułem się, jakbym korzystał z zestawu nagłośnienia 5.1.
Naturalna, szeroka scena pozwalała mi z wyśmienitą precyzją ustalić, z którego dokładnie krzaku padł strzał snajpera w Battlefield 5 podczas meczu online. Przeciwnicy w Rainbow Six Siege nie zdołali się również za mnie zakraść, bo dokładnie słyszałem każdy szmer, który wydawali, przemieszczając się po mapie.
Świetne odwzorowanie kierunku dźwięków idzie w parze z ogólną dobrą jakością brzmienia słuchawek. Wysokie tony przyjemnie wychodzą na pierwszy plan, nie kując w uszy. Średnie pasma, mimo iż lekko wycofane, są zdecydowanie obecne i wypełniają przestrzeń w muszlach dźwiękami otoczenia. Niskie tony natomiast są pełne i „mięsiste”. Nie przytłaczały mnie jednak nawet gdy w słuchawkach dudniły wybuchy artylerii.
Małą bolączką było natomiast słabe wygłuszenie konstrukcji. Wystrzały, wybuchy czy nawet głośniejsze słuchanie muzyki było słyszalne przez domowników. Nie radzę więc odpalać Dooma na pełnej głośności w środku nocy, gdy dzielicie pokój z rodzeństwem. Przez resztę dnia będą mieli bezwarunkowy odruch headbagingu i chęć mordowania demonów.
Headset wypadł nieco gorzej w odtwarzaniu muzyki, która z powodu bardzo szerokiej sceny była dla mnie zbyt oddalona podczas słuchania. Z tego samego powodu przy bardziej zróżnicowanych utworach, gdzie pojawiało się wiele instrumentów grających w najróżniejszych pasmach częstotliwości, słuchawki gubiły szczegółowość. Najlepiej radziły sobie jednak z muzyką elektroniczną, gdzie punktowe wysokie dźwięki i basy wypełniały muszle i nie nachodziły na siebie.
Oglądając filmy, niezależnie czy więcej było w nich wybuchów i wystrzałów, niż dialogu, czy na pierwszy plan wysuwała się fabuła i muzyka, HS70 sprawdzały się bardzo przyzwoicie. Rzekłbym nawet, że oglądając Avengers: Wojna bez granic czułem się, jakbym był w kinie.
Funkcja dźwięku przestrzennego 7.1
Producent w swoim oprogramowaniu udostępnia możliwość włączenia systemowej emulacji dźwięku przestrzennego 7.1. Jest to do tej pory najlepsza implementacja tego rozwiązania, z jakiej korzystałem przy słuchawkach korzystających jedynie z dwóch przetworników. Brawa dla Corsaira.
Wciąż jednak włączenie tej opcji bardziej przeszkadza niż pomaga. Dźwięk traci na jakości, a scena zostaje sztucznie rozszerzona, przez co odgłosy brzmią, jakby dochodziły z pokoju obok.
Czy mikrofon sprawdza się w komunikacji?
Próbkę nagrania mojego głosu, przy użyciu mikrofonu w słuchawkach Corsair HS70 Pro Wireless usłyszycie poniżej. Jak zwykle, do porównania użyłem swojego prywatnego headsetu HyperX Cloud.
Potwoerdzam ze jakość dzwieku w grach i lokalizacji jest zadowalająca. Jak dla mnie za dużo basu przy wybuchach.
Największy mus jak dla mnie za twardość pałąka. Jak by był tak przyjemny jak pady to komfort był by zdecydowanie bardziej zjadliwy!
A da się korzystać jednocześnie z tych słuchawek i osobnego mikrofonu?
Jasne, konieczna będzie zmiana w ustawieniach urządzenia dla źródła wyjściowego.
Ta praca na jednym ładowaniu nie jest taka kolorowa. 1 dzień i z 96% bo więcej nie udało mi się nigdy naładować przez 8 godz do 26 %. Więc na drugi tyle nie ma szans. Za to dźwięk faktycznie zadowalający.