Instagram dodaje automatycznie generowane napisy do filmów

Instagram wprowadza automatycznie generowane napisy do filmów w swojej aplikacji. Do tej pory twórcy musieli ręcznie dodawać napisy.

Napisy do filmów na Instagramie

Szef Instagrama, Adam Mosseri, ogłosił we wtorek, że firma dodaje automatycznie generowane napisy do filmów na Instagramie. Przyznał, że na napisy trzeba było długo czekać (TikTok wprowadził automatyczne napisy w kwietniu zeszłego roku) i powiedział, że napisy będą domyślnie włączone dla twórców na platformie. Instagram twierdzi, że dodanie napisów sprawi, że Instagram będzie bardziej dostępny dla użytkowników niesłyszących i niedosłyszących. 

Nowa funkcja przyda się również użytkownikom, którzy po prostu wolą oglądać filmy bez dźwięku. 

Wcześniej twórcy musieli ręcznie dodawać napisy do swoich filmów, korzystając z czasochłonnych obejść. Najnowsza aktualizacja sprawia, że cały proces będzie znacznie prostszy.

Użytkownicy mogą włączać i wyłączać automatycznie generowane napisy, przechodząc do ustawień zaawansowanych w aplikacji i przełączając opcję „pokaż napisy”. Instagram zauważa, że sztuczna inteligencja stojąca za napisami będzie się stale doskonalić.

Firma potwierdziła, że automatycznie generowane napisy są uruchamiane w 17 językach, w tym angielskim, hiszpańskim, portugalskim, francuskim, arabskim, wietnamskim, włoskim, niemieckim, tureckim, tajskim, tagalskim, urdu, malajskim, hindi, indonezyjskim i japońskim. W nadchodzących miesiącach napisy na Instagramie mają być dostępne w kolejnych językach.

Dzień wcześniej Instagram ogłosił, że kończy wsparcie dla swojej samodzielnej aplikacji dla IGTV. W ramach tego ogłoszenia Instagram poinformował, że teraz skupi się na umieszczaniu wszystkich materiałów wideo w głównej aplikacji oraz że w najbliższych miesiącach będzie nadal upraszczać i ulepszać wideo na Instagramie. Firma również podkreśliła, że obecnie najmocniej skupia się na funkcji Reels i zauważyła, że Reels nadal w największym stopniu przyczyniają się do wzrostu zaangażowania w aplikacji i dlatego Instagram nadal planuje inwestować w tę funkcję.

„Wideo to ogromna część tego, dlaczego ludzie lubią Instagram i uwielbiamy to, jak nasza społeczność twórców używa go do wyrażania siebie, współpracy z innymi i łączenia się ze swoimi obserwatorami” – napisała firma we wpisie na blogu. „Reels nadal jest rosnącą i ważną częścią Instagrama i jesteśmy podekscytowani, że możemy jeszcze bardziej zainwestować w ten format”.

Źródło: TechCrunch, TheVerge, opracowanie własne