Wcześniej twórcy musieli ręcznie dodawać napisy do swoich filmów, korzystając z czasochłonnych obejść. Najnowsza aktualizacja sprawia, że cały proces będzie znacznie prostszy.
Użytkownicy mogą włączać i wyłączać automatycznie generowane napisy, przechodząc do ustawień zaawansowanych w aplikacji i przełączając opcję „pokaż napisy”. Instagram zauważa, że sztuczna inteligencja stojąca za napisami będzie się stale doskonalić.
Firma potwierdziła, że automatycznie generowane napisy są uruchamiane w 17 językach, w tym angielskim, hiszpańskim, portugalskim, francuskim, arabskim, wietnamskim, włoskim, niemieckim, tureckim, tajskim, tagalskim, urdu, malajskim, hindi, indonezyjskim i japońskim. W nadchodzących miesiącach napisy na Instagramie mają być dostępne w kolejnych językach.
Dzień wcześniej Instagram ogłosił, że kończy wsparcie dla swojej samodzielnej aplikacji dla IGTV. W ramach tego ogłoszenia Instagram poinformował, że teraz skupi się na umieszczaniu wszystkich materiałów wideo w głównej aplikacji oraz że w najbliższych miesiącach będzie nadal upraszczać i ulepszać wideo na Instagramie. Firma również podkreśliła, że obecnie najmocniej skupia się na funkcji Reels i zauważyła, że Reels nadal w największym stopniu przyczyniają się do wzrostu zaangażowania w aplikacji i dlatego Instagram nadal planuje inwestować w tę funkcję.
„Wideo to ogromna część tego, dlaczego ludzie lubią Instagram i uwielbiamy to, jak nasza społeczność twórców używa go do wyrażania siebie, współpracy z innymi i łączenia się ze swoimi obserwatorami” – napisała firma we wpisie na blogu. „Reels nadal jest rosnącą i ważną częścią Instagrama i jesteśmy podekscytowani, że możemy jeszcze bardziej zainwestować w ten format”.
Źródło: TechCrunch, TheVerge, opracowanie własne