Rozmowy Facebooka – portal społecznościowy ruszył z polskimi podcastami

Facebook uruchomił polski podcast „Rozmowy Facebooka” poświęcony trendom społecznym, biznesowym i technologii. Podcasty mają spełniać funkcję informacyjną o wprowadzanych na portal nowościach, a także mają inspirować przedsiębiorców i pokazywać im możliwości płynące z Facebooka.

Polski podcast na Facebooku

Nowy cykl Rozmowy Facebooka to oficjalny podcast Facebook Polska, w którym autorzy chcą porozmawiać o tym, co nas czeka w przyszłości, która zapowiada się ciekawiej i bardziej zagadkowo niż kiedykolwiek wcześniej.

Podcast został podzielony na trzy cykle tematyczne:

  • Trendy – w tej serii dyskusje z badaczami i ekspertami będą dotyczyć szerokiej perspektywy nowych zjawisk społecznych i technologicznych, które wpływają na biznes;
  • Marki –  autorzy podcastu i ich goście będą rozmawiać o sposobach komunikacji firm, ich podejściu do marketingu oraz przeprowadzać analizy najciekawszych kampanii;
  • Narzędzia – to cykl, który skupi się na technologiach Facebooka. Pracownicy firmy opowiedzą o najnowszych dostępnych rozwiązaniach, kierunkach, w jakich idą media społecznościowe, o tym jak kreatywnie wykorzystywać platformy technologiczne oraz jakich zasad należy przestrzegać, aby korzystać z nich w bezpieczny sposób.

Premierowo zaprezentowane zostały cztery odcinki, kolejne będą publikowane naprzemiennie w tygodniowych odstępach.

Rozmowy Facebooka są dostępne na Facebook Business oraz wszystkich głównych platformach z podcastami, w tym SpotifyPodcasty Apple i innych.

podcasty - mikrofon

Rosnąca popularność podcastów

Nie da się ukryć, że popularność podcastów z każdą chwilą wzrasta. Ta popularność i ogromna liczba osób lubujących się w takiej formie przekazywania treści przyczynia się do pojawiania się nowych autorów i jeszcze większej liczby publikowanych materiałów. Z raportu przygotowanego przez firmę Voxnest wiemy, że z końcem kwietnia popularność podcastów na całym świecie wzrosła o 42 procent. Szczególnie dobrze wypada tutaj Polska, która zalicza wzrost na poziomie aż 300 procent w porównaniu do zeszłego roku, dzięki czemu znaleźliśmy się w pierwszej dziesiątce krajów, w których wzrost słuchalności podcastów jest największy.

Nie ma zatem w tym nic dziwnego, że Facebook zdecydował się zaprezentować podcasty także u siebie i to w języku polskim. Popularności podcastów poświęcony jest też jeden z pierwszych odcinków Rozmów Facebooka.

Źródło: Facebook